Toinen ääni sähkösinkitylle.
Ohennuskin näyttää siltä ettei tankon tukevuus paljon muutu.
Paino sanalle "näyttää", mitään tietoa putkien vääntölujuuksista ei ole.
Ohennuskin näyttää siltä ettei tankon tukevuus paljon muutu
Ei pitäisi heikentyä yhtään, kun sama materiaali tuossa kuitenkin on, se on vaan lytätty tuonne sisälle. Putki on kuulemma lujaa! En nyt muista mikä lujuusluokka se oli? Ilmoittelen tänne kun tiedän.
Onko tuo kaapelirata about saman levyinen kuin nuo ilmastoinnin putket? Eli riittääkö jos tekee kuskin puolellekkin samanpituisen ohennuksen?
anteeksi nyt vaan pakko laittaa (kun mun ehdotus lytättiin) hienoltahan tuo näyttää....
Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
raiveh kirjoitti:Sähkösinkitty voisi olla hyvä, ja mullakin ilmastoinnilla varustettu+muovinen kaapelirata kuskinpuolella
Samoin mulle.
Kyllä siinä täytyy molemmilla puolilla sitten sellainen prässillä painettu kohta olla, vaikka ei olisi mitään muovista kaapelirataa. Tai ainakin näin mun mielestä sopisi parhaiten....
patu kirjoitti:anteeksi nyt vaan pakko laittaa (kun mun ehdotus lytättiin) hienoltahan tuo näyttää....
Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
Hmm...niin...käyttämäni sana "lytätty" oli kyllä väärä tähän tilanteeseen. Putkeahan EI ole lytätty, sen muotoa vaan on muutettu jolloin sama lujuus säilyy, ainakin lähestulkoon. Ja näin lujassa putkessa ei ole mitään vaikutusta tuolla "muodonmuutoksella". Lujuusluokka on muuten "S355" mitä sitten ikinä tarkoittaakaan...
Onko tietoa, pysyykö maali sähkösinkityksen päällä?
Jos pysyy, millaisella pohjustuksella?
Se vaan tuli mieleen, kun sinkittyä peltikattoa ei saanut maalata useaan vuoteen. Jos uuden sinkityn peltikaton maalasi, varmasti ei maali pysynyt. Mutta jo esim. viiden vuoden kuluttua maalaus onnistui.
No, onhan niitä täyssinkittyjä autojakin, ja maalattuja ovat.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
patu kirjoitti:Mutta putkenhan tekee vahvemmaksi sen muoto, nyt kun se on lytätty tuosta tulee heikoin kohta siihen, jos vaikka painaa keskeltä tukea niin taipuu mukavasti...
Vaikka toi teoriassa heikkeneekin, niin rasitushan tulee pitkittäissuuntaisesti joten taitaa jäädäkin sille teoreettiselle tasolle
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema kirjoitti:
Vaikka toi teoriassa heikkeneekin, niin rasitushan tulee pitkittäissuuntaisesti joten taitaa jäädäkin sille teoreettiselle tasolle
[PILKUNKANSSATOIMIMISTA]Kyllä se heikkenee, sillä haervemmin rakenne tyssääntyy vaan yleensä se nurjahtaa. Nurjahdukseen taas vaikuttaa neliömomentti, joka taas on verrannollinen poikkileikkaukseen. Plaa Plaa Plaa... [/PILKUNKANSSATOIMIMISTA]
Eli nyt jos taas kerran halutaan pitkittäis suuntaista tuentaa niin latta käy hyvin materiaaliksi
ei pojat tehdä siitä hyvää tehdään siitä täydellinen
Ja nyt pojat p....le ei pelleillä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)