TAAS ahdot kateissa
Mahdollista tuokin, mutta yhtäkään sulaketta ei kyllä ole palanut. Samaten nuo magneettiventtiilit tuntuvat kyllä kestävän sen verran pitkään että tuo rikkinäinen fetti kuulostaa vähän hakuammunnalta... luulisi palavan sitten lähes samantien.jcarlson kirjoitti:Jos magneettiventtiileitä tuntuu kuolevan tiuhaan tahtiin niin kannattaisi ehkä tarkistaa/vaihtaa Trionicista sitä ohjaava fetti: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php
Täytyy kokeilla vielä kerran vaihtaa venttiili ja sitten palata asiaan, ellei intoudu jo aiemmin ecua tutkimaan
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Eilen olin itsekin puhaltelemassa magneettiventtiilin putkiin kun vaimon autosta oli ahdot hävinneet (tosin hän itse ei ollut moista pikkuseikkaa huomannut)... Eipä sitten kuitenkaan lähtenyt ahtamaan vaikka W-letku oli irti.
No nyt sitten tänään vika löytyikin, kyseessä oli irronnut hukkaportin tanko. Nyt tulikin sitten aikamoinen steg tuohon tonttuun...
Täytyy vaan sanoa että säästyi varmaan 100 tuntia etsintäaikaa tämän foorumin ja 9000 FAQ:n ansiosta, eipä tuonne alle olisi pikkuhetkeen osannut ryömiä, mutta löytyneiden neuvojen perusteella se oli luonteva seuraava pykälä magneettiventtiilin jälkeen.
Eli suurkiitos taas kerran kaikille näistä ahto-ongelmien selvittämisistä kirjoittaneille!
No nyt sitten tänään vika löytyikin, kyseessä oli irronnut hukkaportin tanko. Nyt tulikin sitten aikamoinen steg tuohon tonttuun...
Täytyy vaan sanoa että säästyi varmaan 100 tuntia etsintäaikaa tämän foorumin ja 9000 FAQ:n ansiosta, eipä tuonne alle olisi pikkuhetkeen osannut ryömiä, mutta löytyneiden neuvojen perusteella se oli luonteva seuraava pykälä magneettiventtiilin jälkeen.
Eli suurkiitos taas kerran kaikille näistä ahto-ongelmien selvittämisistä kirjoittaneille!
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
Yleensä jos w-letkulla ahtaa ja muuten ei, on vika magneettiventtilissä. Vika saattaa joissain tapauksessa korjaantua tuon W-letkun irtikäytön aikana. Joten testaapa toimiiko nyt letkun takaisin laiton jälkeen ok. Jos ei toimi vieläkään, voi magneettiventtiiliin tuupata hieman CRC:tä tai vastaavaa ja kokeilla josko sitten lähtee toimimaan. Jos ei toimi vieläkään, niin lainaa saabistitoverin autosta toimivaksi todettua magneettiventtiiliä viimeistään tässä vaiheesas vian paikallistamiseksi. Kokeile myös uutta DI-kasettia jos ei vika korjaannu mankulla.
Nuo boksit kyllä vikaantuvat aniharvoin.
Nuo boksit kyllä vikaantuvat aniharvoin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jepjep mankku vaihtui ja ahdot löytyi. Samalla hävisi vähän epämääräinen veto pienemmillä kierroksilla, tuntuu myös olevan mankun aiheuttama vika kun ennenkin on tehnyt samaa.
Tutkailin tuota vanhaa venttiiliä niin se on aivan putipuhdas. Ei öljyä, ei roskia, ei yhtään mitään. Samaten molemmat kelat näytti oikeaa lukemaa. Voisi koittaa suihkia crc:tä... jos jaksais. Taidan kuitenkin tällä kertaa vielä lähettää kiltisti takaisin takuupalautuksena.
Tutkailin tuota vanhaa venttiiliä niin se on aivan putipuhdas. Ei öljyä, ei roskia, ei yhtään mitään. Samaten molemmat kelat näytti oikeaa lukemaa. Voisi koittaa suihkia crc:tä... jos jaksais. Taidan kuitenkin tällä kertaa vielä lähettää kiltisti takaisin takuupalautuksena.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
ehkä vähän tähän liittyvää
MIten on
saako fuel cut in mitenkään pois tai hämättyä muuten 2,3 aerosta -94
Toimii lähes aina oikein mutta välillä piikkaa ahdon liian korkeale ja pätkäisee ikävästi
niin unohdin äsken laittaa että siinä on ihan uusi kolmitie venttiili
viripurki ................ko ainoa ratkaisu
saako fuel cut in mitenkään pois tai hämättyä muuten 2,3 aerosta -94
Toimii lähes aina oikein mutta välillä piikkaa ahdon liian korkeale ja pätkäisee ikävästi
niin unohdin äsken laittaa että siinä on ihan uusi kolmitie venttiili
viripurki ................ko ainoa ratkaisu
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Täälläkin liitytään mankuvenan hajottaneiden joukkoon, tai no itsekseenhän se hajosi. Ensin ihmettelin, kun ahtaa niin pirusti(onneksi näki mittarista summittaisen arvion) ja katkoo syöttöä. No, manku oli jumiutunut niin, että kokoajan tulee niin paljon, kuin ahdin tuottaa. Puhallustesti ei muuttanut tilannetta.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että manku on hommattu Englannista Partsforsaabs:lta. Katsotaan miten heidän kauttaan takuuasiat menevät.
Onneksi mulla on tallessa auton alkuperäinen toimiva mankku, se vaihtuu huomenna nokalle.
Matti
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että manku on hommattu Englannista Partsforsaabs:lta. Katsotaan miten heidän kauttaan takuuasiat menevät.
Onneksi mulla on tallessa auton alkuperäinen toimiva mankku, se vaihtuu huomenna nokalle.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki