TAAS ahdot kateissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos meinaat että millä löytää trionic-boxista magneettiventtiiliä ohjaavan fetin, niin eihän siihen mitään skemoja tarvita :?:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...kolvin ostoon sitte vaan :P

Mites fetistä tietää että on särki? ..tietty jos sulahtanut, mutta mittaamalla?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

jcarlson kirjoitti:Jos magneettiventtiileitä tuntuu kuolevan tiuhaan tahtiin niin kannattaisi ehkä tarkistaa/vaihtaa Trionicista sitä ohjaava fetti: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php
Mahdollista tuokin, mutta yhtäkään sulaketta ei kyllä ole palanut. Samaten nuo magneettiventtiilit tuntuvat kyllä kestävän sen verran pitkään että tuo rikkinäinen fetti kuulostaa vähän hakuammunnalta... luulisi palavan sitten lähes samantien.

Täytyy kokeilla vielä kerran vaihtaa venttiili ja sitten palata asiaan, ellei intoudu jo aiemmin ecua tutkimaan :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jcarlson kirjoitti:Jos meinaat että millä löytää trionic-boxista magneettiventtiiliä ohjaavan fetin, niin eihän siihen mitään skemoja tarvita :?:
Juu ei tietenkään, siihen vaan jos johonkin muuhun. :?: :D
Tokihan tuo tieto lisää tuskaa, joten olkoon. :D
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Magneettiventtiilin kelat mitattu, sama 3,0ohm löytyi napojen 1-2 ja 2-3 väliltä. Keskimmäinen letku irti ahtaa niin paljon kun vaan antaa.

Eipä tässä taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin että venttiili jumissa :(
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niimpä se taitaa olla. :?
Mullakin on jo kolmas menossa, vaan tämä yksilö tuntuu aika hyvältä. :)
stoivola
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 17:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja stoivola »

Eilen olin itsekin puhaltelemassa magneettiventtiilin putkiin kun vaimon autosta oli ahdot hävinneet (tosin hän itse ei ollut moista pikkuseikkaa huomannut)... :? Eipä sitten kuitenkaan lähtenyt ahtamaan vaikka W-letku oli irti.

No nyt sitten tänään vika löytyikin, kyseessä oli irronnut hukkaportin tanko. Nyt tulikin sitten aikamoinen steg tuohon tonttuun...

Täytyy vaan sanoa että säästyi varmaan 100 tuntia etsintäaikaa tämän foorumin ja 9000 FAQ:n ansiosta, eipä tuonne alle olisi pikkuhetkeen osannut ryömiä, mutta löytyneiden neuvojen perusteella se oli luonteva seuraava pykälä magneettiventtiilin jälkeen.

Eli suurkiitos taas kerran kaikille näistä ahto-ongelmien selvittämisistä kirjoittaneille! :D
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Jepjep, olen tuossa hieman viime aikoina katsellut tuota ahtomittaria kun ei kelaa kuin 1bariin asti ja hieman pomppien, keskimmäinen letku irti mankusta ja jopa rupes ahdot nousemaan.. Ei muuta kuin maptuniin yhteyttä (joulukuussa asennettu) :(
#2633
Tomaatti9000
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Yleensä jos w-letkulla ahtaa ja muuten ei, on vika magneettiventtilissä. Vika saattaa joissain tapauksessa korjaantua tuon W-letkun irtikäytön aikana. Joten testaapa toimiiko nyt letkun takaisin laiton jälkeen ok. Jos ei toimi vieläkään, voi magneettiventtiiliin tuupata hieman CRC:tä tai vastaavaa ja kokeilla josko sitten lähtee toimimaan. Jos ei toimi vieläkään, niin lainaa saabistitoverin autosta toimivaksi todettua magneettiventtiiliä viimeistään tässä vaiheesas vian paikallistamiseksi. Kokeile myös uutta DI-kasettia jos ei vika korjaannu mankulla.

Nuo boksit kyllä vikaantuvat aniharvoin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Kiitokset peinu kommentistasi, lähinnä tarkoitin juuri tuota mankuvenaa kun maptunilta on sekin samaan aikaan ostettu.
#2633
Tomaatti9000
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jepjep mankku vaihtui ja ahdot löytyi. Samalla hävisi vähän epämääräinen veto pienemmillä kierroksilla, tuntuu myös olevan mankun aiheuttama vika kun ennenkin on tehnyt samaa.

Tutkailin tuota vanhaa venttiiliä niin se on aivan putipuhdas. Ei öljyä, ei roskia, ei yhtään mitään. Samaten molemmat kelat näytti oikeaa lukemaa. Voisi koittaa suihkia crc:tä... jos jaksais. Taidan kuitenkin tällä kertaa vielä lähettää kiltisti takaisin takuupalautuksena.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Kävinpä lenkin heittämässä nyt taas letku kiinni, nyt paineet nousivat vain 0.5bar asti

EDIT: Reklamaatio lähetetty Maptunille (suoraan Ruotsin puollelle)
#2633
Tomaatti9000
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

ehkä vähän tähän liittyvää

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

MIten on
saako fuel cut in mitenkään pois tai hämättyä muuten 2,3 aerosta -94
Toimii lähes aina oikein mutta välillä piikkaa ahdon liian korkeale ja pätkäisee ikävästi
niin unohdin äsken laittaa että siinä on ihan uusi kolmitie venttiili

viripurki ................ko ainoa ratkaisu
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Täälläkin liitytään mankuvenan hajottaneiden joukkoon, tai no itsekseenhän se hajosi. Ensin ihmettelin, kun ahtaa niin pirusti(onneksi näki mittarista summittaisen arvion) ja katkoo syöttöä. No, manku oli jumiutunut niin, että kokoajan tulee niin paljon, kuin ahdin tuottaa. Puhallustesti ei muuttanut tilannetta.

Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että manku on hommattu Englannista Partsforsaabs:lta. Katsotaan miten heidän kauttaan takuuasiat menevät.

Onneksi mulla on tallessa auton alkuperäinen toimiva mankku, se vaihtuu huomenna nokalle.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin