CS:n vetokoukku ja pistoke?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

V-M kirjoitti:Minua kiinnostais myös tuo vararengas kotelon rauta 8O Kuvaa?

V-M
http://www.monoflex.nu/shop/pdf/se/30.804.pdf
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

dieselmies kirjoitti:
V-M kirjoitti:Minua kiinnostais myös tuo vararengas kotelon rauta 8O Kuvaa?

V-M
http://www.monoflex.nu/shop/pdf/se/30.804.pdf
Hyvä kuva siitä varapyöräkotelon raudasta. :)
Nuo sivuraudat ainakin itsellä oli ihan erillaiset. Nousi ylös melkein hattuhyllyyn saakka, jonne kans piti porailla. :? (ei hattuhyllyyn vaan niihin sivu peltilöihin) :D
Hitsi kun ei tullut kuvattua, kun oli vielä vuoraukset irti.
AI oishan mullakin jossain tuo asennusohje :) vaan missä. :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kurko kirjoitti:
Hyvä kuva siitä varapyöräkotelon raudasta. :)
Nuo sivuraudat ainakin itsellä oli ihan erillaiset. Nousi ylös melkein hattuhyllyyn saakka, jonne kans piti porailla. :? (ei hattuhyllyyn vaan niihin sivu peltilöihin) :D
Hitsi kun ei tullut kuvattua, kun oli vielä vuoraukset irti.
AI oishan mullakin jossain tuo asennusohje :) vaan missä. :?:
Jos viitsit/ehdit, jne, otappa kuva niistä sivuraudoista. Tai jos tulet ensi potkijaisiin niin ihmetellään niitä, olisi tarkoitus tehdä itse nuo sivuraudat sekä sen kontinpohjan rauta rosterista.
Eli palastellaan sun auto siellä Keimolassa :lol: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Jaha, pitääköhän noita tukirautoja alkaa vääntämään. Fixus koukun mukana kun ei tullut mitään, no se olikin CD:n koukku. Toistaiseksi ei kyllä ole tullut vedettyä kuin kelkkakärryä. Mitään saumojen leviämisiä tai vääntymisiä ei ole näkyvissä (siis ainkaan vielä).

Mitenkähän tukevaa ainetta nuo tuet ovat? Joku 4mm olisi vielä helposti työstettävissä kotipajassa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Itse pähkäilisin asian näin:

Tuo minun tarvikekoukku ei ole kuin noihin "kevyisiin" vetoihin, eli alle 1000 kg kuormille. Silloin noita puskurin tukirautoja ei tarvita.
Jos taas puhitaan "järeämmistä" koukuista, silloin tarvitaan enemmän vahvistuksia.
Muistaakseni tuolla minun koukulla oli suosituskin vain joku 800kg, tai jotain sellaista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ei löydy asennusohjetta ei. :(
Taitaa olla duunin roskiksessa. :(
JOS mää sit viikon päästä pääsisin Keimolaan (Kesoelille), tarkoitu oli kyllä viikko sitten tulla kans, vaan pädi ajatti harhaan. :D
Uskokaa tai älkää poukkoilin Tuusulan ja hämeenlinnan teiden välissä pikkuteitä (tosi pikku, loppu Saabista maavara) ja päätin ajaa kotiin. :oops:
No oppia ikä kaikki aja vain nopein reitti, ei lyhin :)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Minula on orkiskoukun ohjeet olemassa, jos joku niitä kaipaa.
Keimolaan ne ohjeet tulevat tontun mukana.
Ja multa tulee koukkukin, että kaikki saa ihmetellä :? (tota ihmettä) Alkuperäoinen koukku. :?:
Vuoraukset puran sit ihan etukäteen kotioloissa :)
Tuun, jos en nyt eksy :oops:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ai mutta onhan Mimmilläkin alkuperäinen koukku, pitää ottaa työkalut mukaan ja purkaa sitä valkoista kun se on kaffilla :lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ai oliks se irotetavaa mallia :D
Itellä on kiinteä :D
Kestäähän repiä tota vaunua tai traileria. :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eivaan onko ne raudat senverta näkyvissä että saisi otettua vähän mittoja niistä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Pictogrammi ja pistoke

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Itsellä on aikeissa asentaa tulevalla viikolla -93 CSE:hen koukku ja kysymys kuuluukin, onko tuossa vuosimallissa jo valmiina liitin, mistä voi ottaa virrat yleismalliselle pistokkeelle ?

Miten pictogrammi reagoi kun vaunu on kiinni perässä ?

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pictogrammi ja pistoke

Viesti Kirjoittaja jus »

saabistinet kirjoitti:Itsellä on aikeissa asentaa tulevalla viikolla -93 CSE:hen koukku ja kysymys kuuluukin, onko tuossa vuosimallissa jo valmiina liitin, mistä voi ottaa virrat yleismalliselle pistokkeelle?
On se liitin jo ekoista vuosimalliesta asti valmiina, tai ainakin -87:ssa jo on.
Miten pictogrammi reagoi kun vaunu on kiinni perässä?
Ei mitenkään, koukkusähköt tulee piktogrammin ohi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Saab 9000 CD vuosimalli 1990 on koukkua vailla. Motonetissa näyttäisi olevan 130:lla eurolla vetokoukku tarjolla, onko havaintoja millainen koukku on kyseessä?

Siis asentuuko suoraan valmiisiin reikiin? Tuleekohan siihen mukaan ohjetta tai sähkösarjaa?

Ei kellään olisi kuvia tai ohjeita vetokoukun asentamisesta CD saabbiin?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Raser kirjoitti:Ei kellään olisi kuvia tai ohjeita vetokoukun asentamisesta CD saabbiin?
Mahtaako CD:n koukun asentaminen olla kovin erilainen periaatteiltaan kuin CC:n http://kotisivu.mtv3.fi/jus//9000CS95/i ... 8_3883.JPG

Hinauslenkki ja puskuri irti, koukku kiinni puskurin taakse, puskuri takaisin, koukun rauta hinauslenkin kiinnikkeeseen kiinni. Vahvikerauta varapyöräkotelon pohjalle jos kuuluu k.o. koukun varustukseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

jus kirjoitti:
Raser kirjoitti:Ei kellään olisi kuvia tai ohjeita vetokoukun asentamisesta CD saabbiin?
Mahtaako CD:n koukun asentaminen olla kovin erilainen periaatteiltaan kuin CC:n http://kotisivu.mtv3.fi/jus//9000CS95/i ... 8_3883.JPG

Hinauslenkki ja puskuri irti, koukku kiinni puskurin taakse, puskuri takaisin, koukun rauta hinauslenkin kiinnikkeeseen kiinni. Vahvikerauta varapyöräkotelon pohjalle jos kuuluu k.o. koukun varustukseen.
Juuri asensin koukun CD tonnariin, joten ei poikkee CC:stä juuri lainkaan...
Hieman ihmettelin kun osia oli niin paljon laatikossa, mutta kaikki sain kiinni.
Koukku siis Bosal... Ainut huono puoli on reikien porailu, ja muutama pieni
jippo joita joutui käyttämään pitkittäis tukiraudoissa (siis ne jotka tulee
molemmille puolille konttiin niillä puskurin neljällä ruuvilla), eli kaksipuoleista
teippiä että sain pysymään ne paikallaan sen verran ett pultit kiinni...
Sähkösarjan hain suoraan länsiautosta, se oli aika helppo homma ilman
asennusohjeitakin.
Ja näin arviolta aikaa kului tälläiselta "poropeukalolta" noin 3 tuntia :roll:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vastaa Viestiin