Clarion made for Saab
-
- "Viggen"
- Viestit: 534
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Clarion made for Saab
Ostettaessa autossani oli kuvan mukainen audio, jossa yläosassa radio ja kasettisoitin ja alaosassa cd-soitin ja taajuuskorjain.
http://www.saabistinet.com/kuvat/omat/9 ... r_saab.jpg
Tuossa systeemissä on todennäköisesti myös vahvistin jossain jemmattuna erikseen. Äänentoisto on erinomainen.
Ajatus kuitenkin purkaa tuo ja laittaa oma RDS-radiolla varustettu MP3/CD-soitin kiinni.
Onko kukaan ikinä nähnyt tuollaista laitetta ja onnistuuko sen purkaminen normaalisti ja laittamalla merkkikohtainen ISO-liitin paikoilleen uuden radion kanssa, niin kaikki pelaa kuten kuuluu, moottoriantenni mukaanlukien ?
Niin ja tiedoksi: Laite EI OLE myytävänä :)
TERO
http://www.saabistinet.com/kuvat/omat/9 ... r_saab.jpg
Tuossa systeemissä on todennäköisesti myös vahvistin jossain jemmattuna erikseen. Äänentoisto on erinomainen.
Ajatus kuitenkin purkaa tuo ja laittaa oma RDS-radiolla varustettu MP3/CD-soitin kiinni.
Onko kukaan ikinä nähnyt tuollaista laitetta ja onnistuuko sen purkaminen normaalisti ja laittamalla merkkikohtainen ISO-liitin paikoilleen uuden radion kanssa, niin kaikki pelaa kuten kuuluu, moottoriantenni mukaanlukien ?
Niin ja tiedoksi: Laite EI OLE myytävänä :)
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Re: Clarion made for Saab
Ainakin minun tonnarista löytyi audio systemin lisävahvistin hantin penkin alta. Made for Saab by Luxor tjsp. olikohan peräti 4x35W.saabistinet kirjoitti:Ostettaessa autossani oli kuvan mukainen audio, jossa yläosassa radio ja kasettisoitin ja alaosassa cd-soitin ja taajuuskorjain.
http://www.saabistinet.com/kuvat/omat/9 ... r_saab.jpg
Tuossa systeemissä on todennäköisesti myös vahvistin jossain jemmattuna erikseen. Äänentoisto on erinomainen.
Ajatus kuitenkin purkaa tuo ja laittaa oma RDS-radiolla varustettu MP3/CD-soitin kiinni.
Onko kukaan ikinä nähnyt tuollaista laitetta ja onnistuuko sen purkaminen normaalisti ja laittamalla merkkikohtainen ISO-liitin paikoilleen uuden radion kanssa, niin kaikki pelaa kuten kuuluu, moottoriantenni mukaanlukien ?
Niin ja tiedoksi: Laite EI OLE myytävänä :)
TERO
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..pitäisikö Saab/Clarionin radio kuulua kunnolla? Omassa tontussani kuuluu suurinpiirtein vain taajamissa. Antennista ei kyllä tule ulos kuin 1-2 pätkää.
Tuleeko tuolla sähköteleskooppiantennilla koskaan kunnon äänenlaatua edes korjattuna vai kannattaisiko suoraan panostaa johonkin kiinteään piiskaan?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuleeko tuolla sähköteleskooppiantennilla koskaan kunnon äänenlaatua edes korjattuna vai kannattaisiko suoraan panostaa johonkin kiinteään piiskaan?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kyllä sillä ihan hyvin pitäisi kuulua, joskin uudella radiolla kuuluvuus on ollut itselläni parempi. Omasta antennista jää yksi palikka uupumaan. Kannattaa avata kotelo, putsata osat ja öljytä rattaa sekä tolppa. Jos ei auta, niin Motonetistä saa piiskan, joka sopii ainakin CS malliseen, mutta pienellä ähertelyllä muihinkin.
Muutamat ovat täällä foorumilla ottaneet virrat irti sähköantennista ja hommanneet ikkuna-antennin tilalle. Itse tykkään sähköantennista, joskin kolina on rasittava. Mutta eihän se kuulu kuin 2 kertaa ajon aikana =)
Muutamat ovat täällä foorumilla ottaneet virrat irti sähköantennista ja hommanneet ikkuna-antennin tilalle. Itse tykkään sähköantennista, joskin kolina on rasittava. Mutta eihän se kuulu kuin 2 kertaa ajon aikana =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Motonetin piiska ei muuten sovi juuri CS koriin, kokeiltu on. Oikeanlaisen piiskan saa tilaamalla vaikkapa ProCarserviceltä. Eroa CC, CD ja og900 yhteensopivaan on piiskan paksuus sekä holkkipäässä että nupissa. Toki tuon motonettipiiskan saa värkättyä paikoilleen, mutta helpoin ratkaisu on hommata oikeaa mallia oleva piiska.jpjk kirjoitti:Jos ei auta, niin Motonetistä saa piiskan, joka sopii ainakin CS malliseen, mutta pienellä ähertelyllä muihinkin.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Enpä ole huomannut mitään ihmeempää tuolla antennilla. Radio kuuluu just niinkuin pitää, eikä mitään häiriöitä ilmene.Ahtopaine kirjoitti:Tuleeko tuolla sähköteleskooppiantennilla koskaan kunnon äänenlaatua edes korjattuna vai kannattaisiko suoraan panostaa johonkin kiinteään piiskaan?
Kajareista kyllä kuuluu ilkeä vinkuta, jostain ottaa häiriöö (syntynyt ehkä mankan vaihdon myötä. Pitää kattella tuota ongelmaa mankan vaihdon yhteydessä lähiaikoina.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jaajoo se oli just noin päin. No eipä se mitään, helpottaa mun hommaa kesällä ku omani vaihdan =)G-mies kirjoitti:Motonetin piiska ei muuten sovi juuri CS koriin,jpjk kirjoitti:Jos ei auta, niin Motonetistä saa piiskan, joka sopii ainakin CS malliseen, mutta pienellä ähertelyllä muihinkin.
Matti
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Häiriötä niin
Itse vaihdoin vk.loppuna -96 CD:hen Bilteman peruspiiskan (8.50 e) katkenneen edeltäjän tilalle. Kaunis ja ajaa asiansa
Mulla oli radio pätkinyt/särissyt jo aiemminkin, eikä parantunut piiskan vaihdon myötä. Olikin vika toisessa päässä. Antennijohto radion päässä olikin melkein irtipoikki löysän letkunsa sisällä...
Mistähän muuten johtuu kännykän aiheuttama hillitön nylkytyskitinä kajareissa? Ei vain soittaessa, vaan aina kun känny vaihtelee tukiasemaa tms. Huonot suojaukset siis? Ei ole muissa autoissa tullut ilmiö vastaan.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Mulla oli radio pätkinyt/särissyt jo aiemminkin, eikä parantunut piiskan vaihdon myötä. Olikin vika toisessa päässä. Antennijohto radion päässä olikin melkein irtipoikki löysän letkunsa sisällä...
Mistähän muuten johtuu kännykän aiheuttama hillitön nylkytyskitinä kajareissa? Ei vain soittaessa, vaan aina kun känny vaihtelee tukiasemaa tms. Huonot suojaukset siis? Ei ole muissa autoissa tullut ilmiö vastaan.
Mieluummin "tiukka" vaseliini rattaisiin ja masto täysin ilman öljyä, muuten se kerää paskaa, kuten oli aiemminkin tehnyt.jpjk kirjoitti:Kyllä sillä ihan hyvin pitäisi kuulua, joskin uudella radiolla kuuluvuus on ollut itselläni parempi. Omasta antennista jää yksi palikka uupumaan. Kannattaa avata kotelo, putsata osat ja öljytä rattaa sekä tolppa.
Purku ja kasaus on simppeli toimenpide, parissa tunnissa sai tehtyä koko homman. Samalla muuten kannattaa tarkistaa moottorin hiilet, omassani ei ollut vielä vaihtotarpeessa, ehkä 10 vuoden päästä sitten. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Irrotin ja purkasin värkin... sisällä uskomaton määrä mustaa shaissea. Ruodon jatkona oleva muovihammashihna on puolesta välistä poikki ja ruoto on tukevasti jumissa tuossa kolmannen jatkopätkän kohdalla. Uuden ruodon hankinta edessä. Ruodon mukana tullee myös tuo hammashihna? Kun kerran motonetin ruoto ei käy, niin paljonkohan PCS -veloittaa tuosta sopivasta? Ilmeisesti ei muualta saatavissa halvemmalla...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Uuden antenniosan mukana tulee hammashihna, niitä tuskin ees irti toisistaan ehjänä saa. Kyllä se Motonetinkin ruoto käy CS:ään, mut tosiaan pientä askartelua vaatii. Viime kesänä omaan CS:ään operaation tein. Tosin siinä puuhassa huonolla tuurilla saa antennin lopullisesti hajalle, mut hyvällä tuurilla ja taidolla toimivan systeeminAhtopaine kirjoitti:purkasin... sisällä uskomaton määrä mustaa shaissea. Ruodon jatkona oleva muovihammashihna on puolesta välistä poikki ja ruoto on tukevasti jumissa tuossa kolmannen jatkopätkän kohdalla. Uuden ruodon hankintaan siis? Ruodon mukana tullee myös tuo hammashihna? Kun kerran motonetin ruoto ei käy niin paljonkohan PCS -veloittaa tuosta sopivasta? Ilmeisesti ei muualta saatavissa halvemmalla...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..jep Vauhtiosien sivuilta näin jo notta on hammashihna ja hintakin siinä 15 eunukin paikkehilla.
Millähän tuon vanhan koneiston saisi puhdistettua parhaiten, niin ettei sähköosiin mene nestettä? ...ei taida jarrujenpuhdistuspraystä tykätä muoviosat. Jos kokeilis bensalla?
Millähän tuon vanhan koneiston saisi puhdistettua parhaiten, niin ettei sähköosiin mene nestettä? ...ei taida jarrujenpuhdistuspraystä tykätä muoviosat. Jos kokeilis bensalla?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Putsasin tinnerillä, eivät sulaneet ja puhdasta tuli. :)Ahtopaine kirjoitti:..jep Vauhtiosien sivuilta näin jo notta on hammashihna ja hintakin siinä 15 eunukin paikkehilla.
Millähän tuon vanhan koneiston saisi puhdistettua parhaiten, niin ettei sähköosiin mene nestettä? ...ei taida jarrujenpuhdistuspraystä tykätä muoviosat. Jos kokeilis bensalla?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 534
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Clarion made for Saab
No niin, nyt laitteisto on purettu pois, paitsi ei ihan.
Clarionin vahvistin löytyy hankin penkin alta ja siitä värikoodien perusteella menee takakaiuttimille johdot. Itse radio-osasta auton liittimestä lähtee todennäköisesti etukaiuttimille johdot.
Auton liittimessä oli sitten kiinni Clarionin omat asennuskaukalohässäkät ja niiden johdot. Radiosta meni muistaakseni 6-piikkinen pyöreä liitin jonnekkin lattian sisään ja siitä hankin penkin alle vahvariin. Vahvari on pahasti ruuvattu penkin alle, joten ajanpuutteen vuoksi se jäi sinne, samoin vahvarin ja radion välinen paksu kaapeli jäi lattian sisään. Samoin isokokoinen liitin missä on takakajarille johdot ja kaiketi virtajohdot, ei sekään suostunut lähtemään vahvarista irti.
Nyt sitten näemmä pitää ryöstää hankin penkin alta kajarinjohdoista piuhat kojelaudan sisään ISO-liittimeen.
Näemmä on sitten monenmoista johtosarjaa vedetty tehtaalla, kun auton kaiutinliitinnipussa ei ollut kuin 4 johtoa, eli kahdelle kaiuttimelle, kun normaalisti ja edellisissä tonnareissani on ollut 8 johtoa.
Tässä kuvat asian selkeyttämiseksi:
http://kuvat.wiheriakoski.com/9000cse-clarion/
TERO
Clarionin vahvistin löytyy hankin penkin alta ja siitä värikoodien perusteella menee takakaiuttimille johdot. Itse radio-osasta auton liittimestä lähtee todennäköisesti etukaiuttimille johdot.
Auton liittimessä oli sitten kiinni Clarionin omat asennuskaukalohässäkät ja niiden johdot. Radiosta meni muistaakseni 6-piikkinen pyöreä liitin jonnekkin lattian sisään ja siitä hankin penkin alle vahvariin. Vahvari on pahasti ruuvattu penkin alle, joten ajanpuutteen vuoksi se jäi sinne, samoin vahvarin ja radion välinen paksu kaapeli jäi lattian sisään. Samoin isokokoinen liitin missä on takakajarille johdot ja kaiketi virtajohdot, ei sekään suostunut lähtemään vahvarista irti.
Nyt sitten näemmä pitää ryöstää hankin penkin alta kajarinjohdoista piuhat kojelaudan sisään ISO-liittimeen.
Näemmä on sitten monenmoista johtosarjaa vedetty tehtaalla, kun auton kaiutinliitinnipussa ei ollut kuin 4 johtoa, eli kahdelle kaiuttimelle, kun normaalisti ja edellisissä tonnareissani on ollut 8 johtoa.
Tässä kuvat asian selkeyttämiseksi:
http://kuvat.wiheriakoski.com/9000cse-clarion/
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com