Eihän tuolla kysymyksen asettajallakaan ole pompannut kuin korkeintaan yhden hampaan, jos edes vika johtuisi tästä.
Tuo peinun ehdottama on kyllä tarkistamisen arvoinen juttu.
Kuten jo mainitsin, en tehnyt itse ko. toimenpidettä ja sen tehnyt asentajakin on pari viikkoa ulkomailla joten siltäkään ei voi oikein kysyä
Mielenkiintoinen juttusarja automaatin toimintahäiriöstä. Saanen heittää oman ongelmanikin puitavaksi, eli 9000 CD 2,3 T autom. -91.
Oire, joka alkoi jokin aika sitten, johon ekaks suhtauduin kuin johonkin satunnaiseen toimintahäiriöön, mutta nyt se on alkanut jo painaa mieltä, kun ei tunnu olevankaan ohimenevä ilmiö. Näin kun ajelen normaalisti kaupunki vauhtia, en siis liiemmin kiihdyttele vaan ns. tasaista menoa, niin laatikko toimii niillä vaihteilla kuin kulloinkin vauhtiin sopii, vaihtelee ihan normaalisti.
Ok. Sitten kun kiihdytänkin yht äkkiä, eli painan samantien kaasun pohjaan asti (varpaatkin näkyvät etusäleiköstä) niin jo alkaa tökkiä ja kakomaan turbon neula punaisella eikä millään saa sitä suurinta vaihdetta sisään, meno nykii ja pätkii ! Eli tässä on se ongelma aiempaan verrattuna jolloin vielä vaihtoi jouheasti kuinka vaan. Olen nyt renkannut kaasua eri tavoin, eli kyse ei ole siitä "kick downistakaan" vaan mistä ?? Osaatteko antaa vinkkiä mihin vika viittaa ??
ek6149 kirjoitti:Sitten kun kiihdytänkin yht äkkiä, eli painan samantien kaasun pohjaan asti (varpaatkin näkyvät etusäleiköstä) niin jo alkaa tökkiä ja kakomaan turbon neula punaisella eikä millään saa sitä suurinta vaihdetta sisään, meno nykii ja pätkii !
Toi ei kyllä vaikuta laatikon häiriöltä, sehän toimii niinkuin pitääkin kun vaihtaa alaspäin kickdownilla ja vaihtaa isommalle vasta kun kierrokset nousisivat sinne kuudentuhannen paikkeille. Vaihda nyt ensin tulpat koneeseen
peinu kirjoitti:
Jos vaihdekeppiä liikuttaa matolaatikon ollessa pois paikaltaan, nousee ylempi ratas ja rattaat menee epäsynkkaan.
Juu... tuli tarkistettua tämäkin. Ei oltu liikuteltu keppiä matolaatikon irroituksen yhteydessä. Siispä säädin kepin liikkeen jus:in seikkaperäisten ohjeiden mukaan, ja nyt toimii niin kuin pitääkin.
Osaako kukaan sanoa, miksi matolaatikon jouset vaihdettuani kepin säätö on muuttunut. P on edelleen P, mutta kaikilla muilla vaihteilla auto tahtoisi mennä eteenpäin, ykköselle keppiä ei saa enää ollenkaan menemään.
Vaihteensiirtimeen ei koskettu matolaatikkoa vaihtaessa, keppi oli tuolloin N asennossa.
Coltti kirjoitti:P on edelleen P, mutta kaikilla muilla vaihteilla auto tahtoisi mennä eteenpäin
Kulkeeko taaksepäin edes missään kepin pykälien väliasennossa P:n ja N:n välillä? Löytyykö N-asentoakaan - ilmeisesti ei jos kaikilla vaihteenvalitsimen asennoilla pyrkii eteenpäin? Jos ei löydy kuin eteenpäinmeneviä asentoja edes vaihteensiirtimen väliasennoissa, jousienvaihdossa taisi jotain mennä pieleen.
Kaikissa asennoissa, paitsi p:llä tahtoo mennä eteenpäin... Tein sen jousien vaihdon sun kuvia katsellen, laitoin kaikki osat takas paikalleen. En myöskään tiputellut tai kolhinut sitä venttiilikoneistoa. Paikalleenlaittaessa se koneisto meni oikein nätisti paikalleen, eikä tarvinnut survoa tai mitään...
Mikähän hemmetti tuolla nyt sit oikein mättää... Pakkia tai vapaata ei löydy myöskään mistään väliasennosta. Pitää kai sit huomenna käyttää koneisto vielä toiseen kertaan auki.
Kuuluuko muuten sen A varaajan jousen olla uutena n. sentin lyhyempi kuin se vanha jousi?
Muuhun en osaa neuvoa mutta tuota jousiasiaa ihmettelin itsekin erään kanssasaabistin kanssa laatikkoa ronkkiessa, että kuinka uusi voi olla muka lyhyempi kuin vanha. Mutta osat olivat PCS:ltä ja osanumerot pusseissa oikein joten mätin hilut sisään eikä sen puolesta ongelmia ole ollut.