Moro ja kiitos etukäteen teille jotka osaatte neuvoa semmoisessa asiassa , kun multa hajos turbo autostani vakio sellainen , ja hommasin uuden turbon (siis käytetyn) vm: 90-92 saab 9000 .rista (muistaakseni garretin gt 17 , mutta en ole ihan varma (hukkaportillinen kumminkin)
Kysymys tulee siis tässä: kävin sitten näyttämässä tätä "uutta" turboa alan huollossa ja väittivät että oliskin MATALAPAINE turbo kyseessä , muuten kylläkin loisto kunnossa , Että mistä erottaa matalapaine turbon
Ja voiko asentaa paikalleen ilman suurempia ongelmia (kyseinen "uusi" turbo oli myös pikkuisen uudemman mallinen , että pitäis asentaa myös samalla eri pakosarja , joka on kylläkin myös mukana.
Autoni on siis SAAB 9000 turbo cc (APC) vm:89 (175 hv vakio , muistaakseni garret To3)
Ps: kiitos etukäteen (oon aivan pihalla tän asian kanssa etten vai hajota koko autoo
Turbo matalapainetta tiedossa vai ei
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Tarkistappas se turbon tyyppi vielä. Se että on "matalapaine" turbo ei tarkoita tuossa tapauksessa mitään. Eikä nuo pajat tiedä onko se puhallin matala vai korkeapaine käytöstä (Ne kun on samanlaiset). Se että jos tiedät alkuperän ja sen että kulkine on ollut "mtalapaine" niin sehän on vain plussaa turbon kannalta. Mutta ei taida olla kuitenkaan GT17:nen tuo sulla oleva. Sitä kun ollut vain noissa uudemmissa saabeissa (9-5:ssa ainakin). Eli voip olla siis T25:nen kyseessä.
Anyway. puhallin paikalleen sarjoineen ja kovaa ajoa.
V-M
Anyway. puhallin paikalleen sarjoineen ja kovaa ajoa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
No nytte on sitten vaihdettu toi turbo , se oli ilmeisesti toi mainitsemasi t25 ja ihan hyvin toi tuntui pelavan noin (vakioksi)V-M kirjoitti:Tarkistappas se turbon tyyppi vielä. Se että on "matalapaine" turbo ei tarkoita tuossa tapauksessa mitään. Eikä nuo pajat tiedä onko se puhallin matala vai korkeapaine käytöstä (Ne kun on samanlaiset). Se että jos tiedät alkuperän ja sen että kulkine on ollut "mtalapaine" niin sehän on vain plussaa turbon kannalta. Mutta ei taida olla kuitenkaan GT17:nen tuo sulla oleva. Sitä kun ollut vain noissa uudemmissa saabeissa (9-5:ssa ainakin). Eli voip olla siis T25:nen kyseessä.
Anyway. puhallin paikalleen sarjoineen ja kovaa ajoa.
V-M
Ps: Mitähän eroa näissä on käytännössä siis alkuperäinen ja tää nykyinen
(ainaskin tässä uudessa näyttäis olevan sisäinen hukkaportti)
Vähän siinä kuulemma joutui putkia ymm... muutella että sai sopimaan , kun oli kuulemma hiukan eri kohdassa toi uusi turbo kuin alkuperäinen.)
Mutta lopuksi kaikki hyvin , eikuin testaamaan KAUANKO kestää......
Saab 9-5 A 2.3t stw