kahinaa etuoikealla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

kahinaa etuoikealla

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Ohhoh...oikealla kääntäessä vänkärin puolelta edestä alkoi kuulumaan kahisevaa ääntä.
Olisikohan vetoniveleen tullut hämminkiä vai mikäkö lie ? EI kuulu rullatessa kytkin pohjassa ja käännettäessä.
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Saatatpa olla hyvinkin oikeassa tuon laakerin suhteen...meikäläisen autonhuoltotaidot kun eivät ole huippuluokkaa, mutta yksinkertaisella pyöränheiluttelutestillä testattuna vika taitaa olla juuri laakerissa.
Liekö kiristäminen isokin operaatio ? Ilmeisesti ensin niin tiukkaan ettei rengas pyöri ja sitten löysytys niin, että rengas pyörii hyvin..vai menikö pahasti vikaan ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Kallis ? minun taidoilla on sitten ilmeisesti korjaamokeikka. Sattuiskos joku tietämään Oulun seudulla paikkaa missä Saab ei ole vieras korjattava ...onhan tietty ihan merkkikorjaamo, mutta muita vaihtoehtoja ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Onko 90 / 900-sarjan saabeissa sitten erilainen rakenne etupyörissä ? Kaverin mielestä laakerin pystyisi kiristämään eikä koko pakettia tarvitseisi uusia ...
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no on niissä aika paljon erilainen rakenne, kun tonnarissa vaihtuu se napa kokonaan.satkuun saa vaihdettua pelkän laakerin. Tosin en ole varma onko kaikissa tonnareissa sama rakenne.

Mulla on aina laakerit ollut siinä kunnossa, että tiukkaamalla ei olisi mitään saavuttanut. Kun koolit kuluneet rikki.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

eli siis kiriä ei voi...ja uusi paketti maksaa n.150 euroa. no voi damn...
:(
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Saattaa äkkiseltään kuullostaa se laakeripakka kalliilta, mutta tuleepa korjaamokeikka huomattavasti halvemmaksi. Laakeri olis helppo vaihtaa itsekin, mutta itse en talvipakkasilla viittiny kotipihalla ruveta rassaamaan. Vein korjaamolle ja laakeri oli vaihdettu 20 minuutissa. :lol:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Jep, korjailtu on...119 euroa osat ja 30 euroa meni töihin. Nyt taas passaa mutkaankin ajella normaalivauhtia :D
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Huomasin tässä päivänä eräänä ostaessani Motonetista laakeria se halvempi, ei SKF olikin SaabTech:n oma laakeri :lol:

Samoin eilen osataessani raitisilmasuodatinta paperinen 20 euron suodatin oli myös alkuperäinen :lol:
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Taisi olla tämä valmistaja KoJo tai jotain. Melkoista hintahaitaria eri liikkeiden välillä laakeripakettien suhteen oli, useita kymmeniä euroja. Merkkiliikkeestä en viitsinyt edes kysellä.
Nyt ilmestyi pikkuinen vaje jäähdytysnesteen kohdalla..merkkivalo taitaa tosin siinäkin suhteessa olla melkoisen "hätäinen" ilmoittamaan, mutta sehän on pelkästään hyvä asia.
Kun vaan löytäisi sen vuotokohdat , lie joku liitoskohta apukuskin puolella. Siihen näyttäisi kosteutta ilmestyvän noin nopealla katselulla.
:roll:
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Ilmeisesti samassa järjestyksessä tulee ongelmat Saabeissa :lol: :lol: :lol:
Itellä laakerinvaihdon jälkeen alkoi nestettä kadota. Lammikko oli apukuskin puolella :!:
Viaksi paljastui vesipumppu. Nesteen katoaminen jatkui. Vuoto löytyi lohkolämmittimen juuresta :roll: Edelleen nestettä katoaa vähin, mutta enää ei vuotokohtia ole löytyny, ehkä syyläri tihkuu :?:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Ai niin... Piti vielä lisätä tohon laakerinvaihto-hommaan, että ,mulla varaosaliikkeestä maksoi pyöränlaakeri 102 ekua (se laadukkaampi merkki) ja sen vaihtotyö vakkarihuoltamossa 17,50 euroa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Missä päin noin edullisesti homma hoidettiin ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Torniossa paikallisella huoltsikalla. Hommaan ei menny ku 20 minuuttia ja siksi minimiveloitus, eli puolen tunnin työ.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 534
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Itse kysyin etupyörän laakerihommasta Helsingin Tapanilasta Westerlundilta ja sanoi että tuossa mallissahan on jo liimatut akselit, joten suunnilleen työ 100e ja osat päälle.

Mitähän tarkoittaa että on liimatut akselit ???

Onko jotenkin vaikeampi homma tehdä kun vanhempaan tonnariin ?
Auto siis 9000 CSE -93

Autossani kuuluu julmettu jyrinä oikeasta etupyörästä ja kun kääntää vasemmalle, jurina kovenee.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Vastaa Viestiin