Ei ole kuin tuo yksi tonnari, tuo -92 on todellakin edellinen ja vaikuttaa
jossain muualla tätä nykyä.
En tiedä onko tuohon -96:een vaihdettu plussakaapelia, se on
Saksassa elänyt nuoruusvuotensa. Pitääpä katsoa tuo
leimaus. 35mm2 kaapelin luulisi kyllä riittävän, sitä on aika
lyhyestikin akulta startille.
Johannes
Starttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Starttaaaaaaaaaaaa.... edelleen
No niin, nyt on menty taas pari viikkoa. Viikko korjauksen jälkeen
meni hyvin, auto lähti ennenkokemattoman hyvin käyntiin.
Perjantaina kuitenkin kauppaan lähdettäessä sai startata
akun näännyksiin, ja käyntiin lähti viimein apuvirralla.
Tätä toistui muutaman kerran seuraavalla viikolla, ja
vaihdoin tilalle toisen (ei uusi mutta hyväkuntoinen) akun.
Taas vaikutti toimivan jotenkin, mutta aina silloin tällöin
lähdettäessä on edessä piiiiitkä starttaus. Tämä toinen akku
jaksaa paremmin, äskenkin pyöritti varmaan melkein 30 sekuntia
ennen kuin auto kuin taikaiskusta hörähti käyntiin.
Minusta nyt vaikuttaa siltä että ongelma ei ole siinä etteikö
startti saisi virtaa ja jaksaisi pyörittää. Jos sähköpuoli suljetaan
pois, mistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä hakea? Polttoainepuoli?
Johannes
meni hyvin, auto lähti ennenkokemattoman hyvin käyntiin.
Perjantaina kuitenkin kauppaan lähdettäessä sai startata
akun näännyksiin, ja käyntiin lähti viimein apuvirralla.
Tätä toistui muutaman kerran seuraavalla viikolla, ja
vaihdoin tilalle toisen (ei uusi mutta hyväkuntoinen) akun.
Taas vaikutti toimivan jotenkin, mutta aina silloin tällöin
lähdettäessä on edessä piiiiitkä starttaus. Tämä toinen akku
jaksaa paremmin, äskenkin pyöritti varmaan melkein 30 sekuntia
ennen kuin auto kuin taikaiskusta hörähti käyntiin.
Minusta nyt vaikuttaa siltä että ongelma ei ole siinä etteikö
startti saisi virtaa ja jaksaisi pyörittää. Jos sähköpuoli suljetaan
pois, mistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä hakea? Polttoainepuoli?
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
mulla on tällä hetkellä saman oloinen ongelma, sen verran olen kerennyt tutkimaan että jos ensin pyöräytän konetta pari kolme kertaa sitten lopetan ja heti perään starttaan uudelleen niin lähtee melkein heti käyntiin.
epäilen polttoaineen paineen säädintä tai takaisku ventiiliä ?
epäilen polttoaineen paineen säädintä tai takaisku ventiiliä ?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
tonnarin käynnistyvyys
samanlaista vikaa täälläkin, jos ulkona on plussan puolella niin lähtee hienosti käyntiin. pakkasta 0-10 niin ei kirveelläkään, siitä enemmän pakkasta niin taas lähtee käyntiin. olin entisessä työpaikassa missä on boschin parhaimmat testerit niin vikaa ei löytynyt kahdessa päivässä, bensa pumppu on aivan uusi ja vaihdettu ongelmien takia. viikon päästä maahantuojalle ja katsotaan mitä siellä sanotaan, veikkasivat jonkun anturin hajonneen.



Re: tonnarin käynnistyvyys
Taas tää sama tyhmä kyssäri,270/400 kirjoitti:samanlaista vikaa täälläkin, jos ulkona on plussan puolella niin lähtee hienosti käyntiin. pakkasta 0-10 niin ei kirveelläkään, siitä enemmän pakkasta niin taas lähtee käyntiin. olin entisessä työpaikassa missä on boschin parhaimmat testerit niin vikaa ei löytynyt kahdessa päivässä, bensa pumppu on aivan uusi ja vaihdettu ongelmien takia. viikon päästä maahantuojalle ja katsotaan mitä siellä sanotaan, veikkasivat jonkun anturin hajonneen.![]()


(Auttais hiukan diagnisoinnissa tuo tieto)
vaikeuksia
vuos malli olis -97,miten sattuikaan. vika kuulemma 96-98 tonnari tbo.
päivitystä laiskan puoleiseen ongelman ratkontaan,
Vaihdatin takaiskuventiilin -> ei vaikutusta
Kokeilin toimivalla b-paineen säätimellä
(lainattu toimivasta autosta) -> ei vaikutusta
Koitin myös toista kampuran asentotunnistinta-> ei vaikutusta
Motukasta pitäisi vielä hakea ja koitaa ruiskun lämpötila-anturia.
Sellaista huomasin että jos painaa kaasua starttauksen aikana niin lähtee paremmin luokkaa 4-5 sek.
Samoin huomannut että jos ajon jälkeen seisoo 10min tai pidempää niin saa sahata.
esim tankauksen jälkeen tai muuten lyhyen seisonnan luokkaa 5 min jälkeen kun starttaa niin käynnistyy heti.
Vaihdatin takaiskuventiilin -> ei vaikutusta
Kokeilin toimivalla b-paineen säätimellä
(lainattu toimivasta autosta) -> ei vaikutusta
Koitin myös toista kampuran asentotunnistinta-> ei vaikutusta
Motukasta pitäisi vielä hakea ja koitaa ruiskun lämpötila-anturia.
Sellaista huomasin että jos painaa kaasua starttauksen aikana niin lähtee paremmin luokkaa 4-5 sek.
Samoin huomannut että jos ajon jälkeen seisoo 10min tai pidempää niin saa sahata.
esim tankauksen jälkeen tai muuten lyhyen seisonnan luokkaa 5 min jälkeen kun starttaa niin käynnistyy heti.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344