Starttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
johkar
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 11:46
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johkar »

Ei ole kuin tuo yksi tonnari, tuo -92 on todellakin edellinen ja vaikuttaa
jossain muualla tätä nykyä.

En tiedä onko tuohon -96:een vaihdettu plussakaapelia, se on
Saksassa elänyt nuoruusvuotensa. Pitääpä katsoa tuo
leimaus. 35mm2 kaapelin luulisi kyllä riittävän, sitä on aika
lyhyestikin akulta startille.

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
johkar
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 11:46
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Starttaaaaaaaaaaaa.... edelleen

Viesti Kirjoittaja johkar »

No niin, nyt on menty taas pari viikkoa. Viikko korjauksen jälkeen
meni hyvin, auto lähti ennenkokemattoman hyvin käyntiin.
Perjantaina kuitenkin kauppaan lähdettäessä sai startata
akun näännyksiin, ja käyntiin lähti viimein apuvirralla.

Tätä toistui muutaman kerran seuraavalla viikolla, ja
vaihdoin tilalle toisen (ei uusi mutta hyväkuntoinen) akun.

Taas vaikutti toimivan jotenkin, mutta aina silloin tällöin
lähdettäessä on edessä piiiiitkä starttaus. Tämä toinen akku
jaksaa paremmin, äskenkin pyöritti varmaan melkein 30 sekuntia
ennen kuin auto kuin taikaiskusta hörähti käyntiin.

Minusta nyt vaikuttaa siltä että ongelma ei ole siinä etteikö
startti saisi virtaa ja jaksaisi pyörittää. Jos sähköpuoli suljetaan
pois, mistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä hakea? Polttoainepuoli?

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

mulla on tällä hetkellä saman oloinen ongelma, sen verran olen kerennyt tutkimaan että jos ensin pyöräytän konetta pari kolme kertaa sitten lopetan ja heti perään starttaan uudelleen niin lähtee melkein heti käyntiin.

epäilen polttoaineen paineen säädintä tai takaisku ventiiliä ?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Pensa pumppu vialta vaikuttais, voi myös olla takaiskuventiilin vika (on siinä pumpussa sisällä tai siinä ämpärissä).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
270/400
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 12:30
Paikkakunta: Naantali

tonnarin käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

samanlaista vikaa täälläkin, jos ulkona on plussan puolella niin lähtee hienosti käyntiin. pakkasta 0-10 niin ei kirveelläkään, siitä enemmän pakkasta niin taas lähtee käyntiin. olin entisessä työpaikassa missä on boschin parhaimmat testerit niin vikaa ei löytynyt kahdessa päivässä, bensa pumppu on aivan uusi ja vaihdettu ongelmien takia. viikon päästä maahantuojalle ja katsotaan mitä siellä sanotaan, veikkasivat jonkun anturin hajonneen. :roll: :roll:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: tonnarin käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Kurko »

270/400 kirjoitti:samanlaista vikaa täälläkin, jos ulkona on plussan puolella niin lähtee hienosti käyntiin. pakkasta 0-10 niin ei kirveelläkään, siitä enemmän pakkasta niin taas lähtee käyntiin. olin entisessä työpaikassa missä on boschin parhaimmat testerit niin vikaa ei löytynyt kahdessa päivässä, bensa pumppu on aivan uusi ja vaihdettu ongelmien takia. viikon päästä maahantuojalle ja katsotaan mitä siellä sanotaan, veikkasivat jonkun anturin hajonneen. :roll: :roll:
Taas tää sama tyhmä kyssäri, :?: eli Vm:? siis onko LH vai Tnicci. :?:
(Auttais hiukan diagnisoinnissa tuo tieto)
270/400
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 12:30
Paikkakunta: Naantali

vaikeuksia

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

vuos malli olis -97,miten sattuikaan. vika kuulemma 96-98 tonnari tbo.
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

päivitystä laiskan puoleiseen ongelman ratkontaan,
Vaihdatin takaiskuventiilin -> ei vaikutusta
Kokeilin toimivalla b-paineen säätimellä
(lainattu toimivasta autosta) -> ei vaikutusta
Koitin myös toista kampuran asentotunnistinta-> ei vaikutusta

Motukasta pitäisi vielä hakea ja koitaa ruiskun lämpötila-anturia.

Sellaista huomasin että jos painaa kaasua starttauksen aikana niin lähtee paremmin luokkaa 4-5 sek.
Samoin huomannut että jos ajon jälkeen seisoo 10min tai pidempää niin saa sahata.

esim tankauksen jälkeen tai muuten lyhyen seisonnan luokkaa 5 min jälkeen kun starttaa niin käynnistyy heti.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Vastaa Viestiin