Jelppiä tontun kannen irroitukseen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Jelppiä tontun kannen irroitukseen

Viesti Kirjoittaja tn »

Auto on 2.3 / vm. 93 ruisku. Muutama tarkennus olisi paikallaan kannen irroitukseen:
- Miten ketjunkiristin tulee oikeaoppisesti irroittaa; hieman laturia sivuun ja surutta räikällä auki?
- Miten kannattaa toimia yläkannattimen kanssa?
- Voiko moniurahihnan tukiraudasta huoletta irroittaa kannessa kiinni olevat 2 ylintä pulttia eli laukeaako automaattikiristin ja jos laukeaa, niin mihin suuntaan, että osaa väistää...

Tattis jo etukäteen osaajat, pitäisi vaan näköjään pysyä tutussa ja turvallisessa v4-kalustossa.

t. tee
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Tuttu juttu

Viesti Kirjoittaja tn »

kiitos, nopeaa toimintaa. Ko. viestiketju on tuttu, mutta valitettavasti en löydä siitä ratkaisua ongelmiini :cry:

t. tee
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Ainakin tuo ketjunkiristimen voi surutta vääntää auki.

Tuo yläkannatin kannattanee ottaa kokonaan irti, tulee tilaa puuhastella.
Automaattikiristin laukeaa ylöspäin, mutta ei tule vissiin kovin kovalla vauhdilla. Voimaa siinä sen sijaan on, eli pidä sormet kauempana, voi tehdä kipeää.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Täydennän ohjeet tuonne Saab 9000 FAQ:n puolelle, niin ei jää arvailuja :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

kiitos

Viesti Kirjoittaja tn »

Näin se homma pelaa. Pitääpä liittyä 9000 FAQ -palstalle.

t. tee
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nyt on kannen tiivisteen vaihto-ohjeet on päivitetty:

http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... ?p=188#188

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pari linkkiä, joista voi olla apua:

T16-satkun kansiremppa: http://www.fixmysaab.com/diyhead/head_intro.html
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... 90016v.htm

http://www.townsendimports.com/Web/engi ... sioner.pdf

Saksankielinen tee-se-itse-korjaamokirja, jossa kiristinjutut ja kaikki muu tarvittava selostetaaan viivapiirroksin kuvitettuna (34 MB PDF, 528 sivua):
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch
Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Lueskelin alfamerin korjausopasta ja sanoivat siinä että kun turbon irrottaa pakosarjasta niin ne mutterit ovat jotakin erikois mutuja jotka pitäis vaihtaa aina uusiin niinku tiivistekkin!! Mitenkähän lie?? :roll:
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

1tumppi kirjoitti:Lueskelin alfamerin korjausopasta ja sanoivat siinä että kun turbon irrottaa pakosarjasta niin ne mutterit ovat jotakin erikois mutuja jotka pitäis vaihtaa aina uusiin niinku tiivistekkin!! Mitenkähän lie?? :roll:
Minä en ainakaan vaihtanut...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Itse en irroittanut turboa pakosarjassa. Hienosti ne nousivat yhtenä lunssina. Pakosarjan pultit olivatkin taas siinä kunnossa, että kaksi katkesi.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin