Jelppiä tontun kannen irroitukseen
Jelppiä tontun kannen irroitukseen
Auto on 2.3 / vm. 93 ruisku. Muutama tarkennus olisi paikallaan kannen irroitukseen:
- Miten ketjunkiristin tulee oikeaoppisesti irroittaa; hieman laturia sivuun ja surutta räikällä auki?
- Miten kannattaa toimia yläkannattimen kanssa?
- Voiko moniurahihnan tukiraudasta huoletta irroittaa kannessa kiinni olevat 2 ylintä pulttia eli laukeaako automaattikiristin ja jos laukeaa, niin mihin suuntaan, että osaa väistää...
Tattis jo etukäteen osaajat, pitäisi vaan näköjään pysyä tutussa ja turvallisessa v4-kalustossa.
t. tee
- Miten ketjunkiristin tulee oikeaoppisesti irroittaa; hieman laturia sivuun ja surutta räikällä auki?
- Miten kannattaa toimia yläkannattimen kanssa?
- Voiko moniurahihnan tukiraudasta huoletta irroittaa kannessa kiinni olevat 2 ylintä pulttia eli laukeaako automaattikiristin ja jos laukeaa, niin mihin suuntaan, että osaa väistää...
Tattis jo etukäteen osaajat, pitäisi vaan näköjään pysyä tutussa ja turvallisessa v4-kalustossa.
t. tee
Tuttu juttu
kiitos, nopeaa toimintaa. Ko. viestiketju on tuttu, mutta valitettavasti en löydä siitä ratkaisua ongelmiini
t. tee
t. tee
Ainakin tuo ketjunkiristimen voi surutta vääntää auki.
Tuo yläkannatin kannattanee ottaa kokonaan irti, tulee tilaa puuhastella.
Automaattikiristin laukeaa ylöspäin, mutta ei tule vissiin kovin kovalla vauhdilla. Voimaa siinä sen sijaan on, eli pidä sormet kauempana, voi tehdä kipeää.
Tuo yläkannatin kannattanee ottaa kokonaan irti, tulee tilaa puuhastella.
Automaattikiristin laukeaa ylöspäin, mutta ei tule vissiin kovin kovalla vauhdilla. Voimaa siinä sen sijaan on, eli pidä sormet kauempana, voi tehdä kipeää.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nyt on kannen tiivisteen vaihto-ohjeet on päivitetty:
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... ?p=188#188
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... ?p=188#188
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pari linkkiä, joista voi olla apua:
T16-satkun kansiremppa: http://www.fixmysaab.com/diyhead/head_intro.html
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... 90016v.htm
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... sioner.pdf
Saksankielinen tee-se-itse-korjaamokirja, jossa kiristinjutut ja kaikki muu tarvittava selostetaaan viivapiirroksin kuvitettuna (34 MB PDF, 528 sivua):
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch
T16-satkun kansiremppa: http://www.fixmysaab.com/diyhead/head_intro.html
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... 90016v.htm
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... sioner.pdf
Saksankielinen tee-se-itse-korjaamokirja, jossa kiristinjutut ja kaikki muu tarvittava selostetaaan viivapiirroksin kuvitettuna (34 MB PDF, 528 sivua):
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch
Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minä en ainakaan vaihtanut...1tumppi kirjoitti:Lueskelin alfamerin korjausopasta ja sanoivat siinä että kun turbon irrottaa pakosarjasta niin ne mutterit ovat jotakin erikois mutuja jotka pitäis vaihtaa aina uusiin niinku tiivistekkin!! Mitenkähän lie??
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."