by-bas (bypass)
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
by-bas (bypass)
Olikos se jokin ton niminen härveli , se musta muovinen venttiili johon menee yksi pienempi letku ja lähtee muutama isompi
Siis kun olen kuullut että ois vikaa jos imee taikka puhaltaa siitä pienemmästä letkusta kun auto ei ole käynnissä ja ilma kulkee läpi ihan vapaasti ja mitä tää oikein sitten vaikuttaa koneen toimintaan
Ps: Koitin käyttää hakua , mutta "tyhmä" kun oon niin en mielestäni löytänyt oikeeta vastausta
Siis kun olen kuullut että ois vikaa jos imee taikka puhaltaa siitä pienemmästä letkusta kun auto ei ole käynnissä ja ilma kulkee läpi ihan vapaasti ja mitä tää oikein sitten vaikuttaa koneen toimintaan
Ps: Koitin käyttää hakua , mutta "tyhmä" kun oon niin en mielestäni löytänyt oikeeta vastausta
Saab 9-5 A 2.3t stw
Kuvauksesi täsmää bypass-venttiiliin. Jos saat puhallettua sen venttiilin läpi jommasta kummasta isosta reiästä, on venttiilin kalvo rikki. Uusi maksaa noin 30 euroa.
Bypass-venttiili parantaa kaasuunvastaavuutta ja pidentää ahtimen ikää, koska bypassi päästää "ylimääräiset" ilmat ahtimelta takaisin (tai pihalle blowoff-versiossa), kun kaasu löysätään. Ilman em. venttiliä ahdin saisi melkoisen paineiskun. Rikkinäinen venttiili aiheuttaa sen, että ahdot ei nouse maksimiin ja auto saattaa sammua, kun vedosta painaa kytkimen pohjaan.
Eski
Bypass-venttiili parantaa kaasuunvastaavuutta ja pidentää ahtimen ikää, koska bypassi päästää "ylimääräiset" ilmat ahtimelta takaisin (tai pihalle blowoff-versiossa), kun kaasu löysätään. Ilman em. venttiliä ahdin saisi melkoisen paineiskun. Rikkinäinen venttiili aiheuttaa sen, että ahdot ei nouse maksimiin ja auto saattaa sammua, kun vedosta painaa kytkimen pohjaan.
Eski
Ei se vielä kytkimen painamisesta sammu, mutta jos samalla päästää kaasunkin, niin sitten kylläEski kirjoitti:auto saattaa sammua, kun vedosta painaa kytkimen pohjaan.
Automaattikin osaa sammua viallisella bypassilla kaasua nostaessa, vaikkei kytkinpoljinta edes ole.
Alkupään tonnareissa tuota sammahtelua kyllä hiukan lieventää myös kaasuläpän vaimennin, joka estää oikein toimiessaan kaasuläpän äkillisen sulkeutumisen ihan kokonaan, viimeiset millit läppä kääntyy kiinni hitaasti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Näinhän se näköjään oli
Rikki toi tuntui olevan , kun puhalsin tai imin niin ilma kulki läpi kuin (raha pankki tilin)
Ps: Ja kiihdytyksessä veto loppui kesken kun nousi ahto mittari noin keltaisen puoli väliin (Että eikuin uutta ostamaan) , tuskin kantsii laittaa käytettyä vaikka ehjän saisikin , on sen verran halpa osa onneks
Ps: Ja kiihdytyksessä veto loppui kesken kun nousi ahto mittari noin keltaisen puoli väliin (Että eikuin uutta ostamaan) , tuskin kantsii laittaa käytettyä vaikka ehjän saisikin , on sen verran halpa osa onneks
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Näinhän se näköjään oli
kuinka korkealle noi ahdot pitäisi nousta jos auto on kunnossa eikä ole viritelty???TurboTurpa kirjoitti:Rikki toi tuntui olevan , kun puhalsin tai imin niin ilma kulki läpi kuin (raha pankki tilin)
Ps: Ja kiihdytyksessä veto loppui kesken kun nousi ahto mittari noin keltaisen puoli väliin (Että eikuin uutta ostamaan) , tuskin kantsii laittaa käytettyä vaikka ehjän saisikin , on sen verran halpa osa onneks
kiinnostais vaan tietää et onko mun autoo viritelty....
Re: Näinhän se näköjään oli
Ahtojen pitäisi nousta vakiossa tuonne keltaisen ja punaisen rajamaille.tasa4 kirjoitti:kuinka korkealle noi ahdot pitäisi nousta jos auto on kunnossa eikä ole viritelty???TurboTurpa kirjoitti:Rikki toi tuntui olevan , kun puhalsin tai imin niin ilma kulki läpi kuin (raha pankki tilin)
Ps: Ja kiihdytyksessä veto loppui kesken kun nousi ahto mittari noin keltaisen puoli väliin (Että eikuin uutta ostamaan) , tuskin kantsii laittaa käytettyä vaikka ehjän saisikin , on sen verran halpa osa onneks
kiinnostais vaan tietää et onko mun autoo viritelty....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.