2.3T moottori 2.0 tilalle ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

2.3T moottori 2.0 tilalle ?

Viesti Kirjoittaja andr »

niin, 9000i CC vm -90 moottorissa venttiilivika ym..

miten jos sinne laitetaan 2,3turbokone vm -91?

minkälaisia ongelmia on odotettavissa?? (vaihtomoottori
tulee laatikolla)

hm...

/r
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

aika paljo joutuu sähköjen kanssa takkuamaan... taitaa tuo olla di mallinen tuo -91 2.3T :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.3T moottori 2.0 tilalle ?

Viesti Kirjoittaja Japso »

andr kirjoitti:niin, 9000i CC vm -90 moottorissa venttiilivika ym..

miten jos sinne laitetaan 2,3turbokone vm -91?

minkälaisia ongelmia on odotettavissa?? (vaihtomoottori
tulee laatikolla)

hm...

/r
Ite tein tuon homman -86:seen hiljattain..oli kyllä isompi urakka mitä alkuun kuvittelin. Laatikko käy kummasta tahansa, mutta jos säilyttää 2.0 lootan, aapparin vetari menee vaihtoon ja lootasta jää yksi pultinpaikka tyhjän päälle. Samaten laturi ja ohjaustehostin ei mahdu pyörimään ilman pyöräkotelon laikkausta. Ohjaustehostimen säiliön paikkaa joutu muuttamaan, öljyjäähyn letkut ei käy ristiin, apurungon joutuu vaihtamaan tai käyttämään takimmaisena hydraulitukena 2.0 koneen tukea ja lisäks jouvut tuossa tapauksessa tekemään erinäisen homman sähköhommia. Järkeehän siinä ei oo, mutta harrasteena menee 8)
Foxbody turbo
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

ok

Viesti Kirjoittaja andr »

kiitokset kommenteista ja neuvoista. Pitää sitten harkita
toisen kerran ...

/r
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Boiga kirjoitti:aika paljo joutuu sähköjen kanssa takkuamaan... taitaa tuo olla di mallinen tuo -91 2.3T :)
Miksi siinä sähköjä pitäis muuttaa? Laitaa ne vermeet jotka oli edellisessä koneessa? Miksi se di pitäisi sinne siirtää... tietty jos haluaa tehdä tuollaisen harjoituksen niin tietty sitten mutta ei kai se mitenkään välttämätön juttu ole?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

V-M kirjoitti:
Boiga kirjoitti:aika paljo joutuu sähköjen kanssa takkuamaan... taitaa tuo olla di mallinen tuo -91 2.3T :)
Miksi siinä sähköjä pitäis muuttaa? Laitaa ne vermeet jotka oli edellisessä koneessa? Miksi se di pitäisi sinne siirtää... tietty jos haluaa tehdä tuollaisen harjoituksen niin tietty sitten mutta ei kai se mitenkään välttämätön juttu ole?

V-M
Taas tulee mieleen esim. lyhyt-/pitkälohkon kampiakselin asennon tunnistin. Mitenkäs tollasen B202 ero B234:ään? vai voiko tuon hihnapyörän tunnistimineen heittää vanhasta vai onko menetelmä sama molemmissa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7707
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Entäs jos hommaakin vanhemmasta turbotonnarista perinteisen virranjakajan ja nokka-akselin mihin sen saa kiinni niin johdotus vähenee aika lailla.

Onko toi -90:nen jo kattipeli?
Jos on niin ruisku tarvinnee silloin olla tuon 2.3T:n muuten senkin voi korvata vanhemmalla. Saattaahan tuossa joku hepo jäädä laitumelle mutta iivariin verrattuna ei ole varmaan niin vakavaa. :D

Plussana olisi ettei tarttis vara-DI:tä kuljettaa kontissa ja kevyt piristäminenkin on hieman edullisempaa jos vaan kolvi pysyy kädessä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

tetammi kirjoitti:Entäs jos hommaakin vanhemmasta turbotonnarista perinteisen virranjakajan ja nokka-akselin mihin sen saa kiinni niin johdotus vähenee aika lailla.

Onko toi -90:nen jo kattipeli?
Jos on niin ruisku tarvinnee silloin olla tuon 2.3T:n muuten senkin voi korvata vanhemmalla. Saattaahan tuossa joku hepo jäädä laitumelle mutta iivariin verrattuna ei ole varmaan niin vakavaa. :D

Plussana olisi ettei tarttis vara-DI:tä kuljettaa kontissa ja kevyt piristäminenkin on hieman edullisempaa jos vaan kolvi pysyy kädessä.
Eikös nokkassa ollut kolo valmiina? tai jos ei ole niin tekee siihen nokkaan hahlon? ja sitten se "blommi" kannen päästä pois ja jakaja paikalleen?

Kyllä se katti toimii kaasarin kanssakin, ei se edellytä ruiskua.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

jep

Viesti Kirjoittaja andr »

yes, autossa katti ja ruisku

/r
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

andr kirjoitti:yes, autossa katti ja ruisku

/r
Tuli mieleen että onkos "vähäpäästöinen" 91" vapari tonnari mahdoton muuttaa turboksi (2.0T)

En kehtaa uutta aihetta tehdä...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Japso »

Doomrider kirjoitti:
andr kirjoitti:yes, autossa katti ja ruisku

/r
Tuli mieleen että onkos "vähäpäästöinen" 91" vapari tonnari mahdoton muuttaa turboksi (2.0T)

En kehtaa uutta aihetta tehdä...
On mahdollista, jos ottaa tekniikan samanikäisestä.
Foxbody turbo
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Nyt iski hulvari, mites jos yrittää laittaa mv6 omegan koneen cc-tonnariin?
Taitaa mennä järjettömäksi.
Mutta kun 8) kaveri on suunnitellut vaihtaa ko. omegaan 4.0 senatorin koneen, ja jäis ylimääräine v6. Tosin ei sitäkään ole vielä selvitetty että antaako katsastusviranomaiset luvan omegan muuttamiseen. Veikkaan että ei kun koneen koko kasvaa liikaa ja b-omegassa ainakaan, jos a-omegassakaan millään huijauksilla, ei voi käyttää lotus omegaa verrokkina.

No nämä nyt vaan harrastusmielessä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin