ajonestolaite taas ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

ajonestolaite taas ??

Viesti Kirjoittaja moksu »

Voiko ajonestolaite mennä "jumiin" jännitteen tippuessa alas?

Eli ettei se aukeaisi avaimella vaan tarviis käyttää merkkiliikkeellä johdon perässä.
Viimeksi muokannut moksu, Ma Touko 01, 2006 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ei mun käsittääkseni kun kestäähän käyttää akunkenkäkin irti ja kun laittaa kaapelin takaisin ajonesto lähtee ohjekirjan mukaan muutaman painalluksen jälkeen pois päältä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Joo kaveri joka tota mittailee sanoo että bensabumpun releelle ei tule jännitettä.

Mistä käsky releelle lähtee ??
kiertääkö di-boksin kautta ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Näin vaan meni ,että käynnistyksenesto piti käyttää "tekissä" ennenkuin saatiin bensapumpulle jännite.

Auto on jo korjaamolla( kun oma äly ei riitä eikä tilat ) ja pumppu kuulema pöydällä
Walbro 8mm lähdöillä.

Jos nyt korjaamo sanoo ettei motonetin pumppu käy niin uskallanko varmasti inttää ,että käy kun viitsii vaan kasata ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Elektroniikkahan voi tehdä/tekee mitä erilaisempia poikkeamia mitä ei pitäis tapahtua..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

No niin Tonnari käy ja kukkuu jälleen. :D

Ajonesto piti käydä koodamassa uudelleen Saabilla ja motonetiltä bensapumppu.

Saabilla väittivät kovasti ennen koodausta ettei ole mahdollista ,että koodit häviää , mutta näin oli käynyt.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

moksu kirjoitti:Saabilla väittivät kovasti ennen koodausta ettei ole mahdollista ,että koodit häviää , mutta näin oli käynyt.
Elektroniikka on ihmeellistä. :)
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Niinpä ja meikäläinen saa taas olla koekaniini :(
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

No nyt on taas tonnarissa sama ongelma ei lähde käyntiin. :x
Itse epäilen ,että taas on ajonesto päällä , toki voihan toi pumppu olla viallinen.
Nyt ei oo intoa tutkia asiaa , pitää yrittää viikolla.

Jos vika on taas tossa käynnistyksenestossa niin voiko sen esim.
Saabilla poistaa ?

On nimittäin aivan liian tehokas käynnistyksenesto kun kukaan ei saa käyntiin.

Tai sitten pitää vuokrata hallitilaa merkkiliikkeestä , johon illalla vie aina tonnarin ja sieltä satkulla kotiin.
Tulee siinä kauppareissuille matkaa kun kauppaan on kilometri ja sitten vie tonnarin 50 kilometrin päähän parkkiin , siltä varalta ettei taas aamulla käynnisty.
:evil:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Olisikohan hälyn/ajoneston boxi viallinen jotenkin`?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Eiköhän siellä ole muisti kyrvähtänyt.
Koodit ja mitä niitä muuttuvia algoritmejä siellä onkaan - niin ne on muistilla, joka voidaan polttaa vain "sopivalla prommerilla"... löytyy siis merkkikorjaamolta /erikoisliikkeestä.
Jos tallennettu data häviää esim. akunkengän irroituksen yhteydessä, on muisti rikki. Mitään käsitystä ei itselläni ole mitä kaikkea pitää uusia, jotta systeemi saadaan kunnolla toimivaksi. helpointa tietysti olisi, mikäli kyseessä olisi erillinen muistipiiri, jonka voi vaihtaa.... ja sitte taas ohjelmoida uusiksi merkkikorjaamolla... :roll:

Useimmiten ajoneston viat johtuvat omista (eli entisen omistajan) viritelmistä, joilla on saatu poltettua jotain...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Vastaa Viestiin