Hassun hauska ominaisuus ilmeini tänä aamuna töihin lähdettäessä. Kiekkamittarin viisari nousi kierrosten mukana, mutta ei laskenut. Muutaman kilsan jälkeen alkoi laskemaan pikkuhiljaa.
Onko vastaavia havaintoja tai peräti henkilökohtaisia huoltotiedotteita?
kiekkamittari tahmaa
kiekkamittari tahmaa
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mulla on taas päinvastainen. Kylmänä aamuna kun lähtee niin menee noin 5min ennen kuin mittari alkaa pikkuhiljaa nousta, sitten kun tulee ensimmäinen kovempi kiihdytys niin sitten se yhtäkkiä pompsahtaa ja toimii taas normaalisti, Toimimattomuus ei vaikuta mihinkään mutta se on ärsyttävä pieni yksityiskohta!
-
- "Hölösuu"
Vika voi olla tällainen, jos autossa uudemman mallinen sähköinen rpm-mittari.
Mulla mittari humppasi hetken, kun jännite akussa oli liian matalalla. Latauksen merkkivalo oli mittaristosta palanut, josta syystä laturi ei saanut heti startissa herätevirtaa, vaan lataus alkoi vasta myöhemmin kun moottori/laturi vähän lämpeni ja sai tarpeeksi kierroksia +2000rpm ---> vaihdoin lampun ja lataus alkaa heti, joten kiekkamittari saa tarpeeksi jännitettä heti alusta, ja ei humppaa. Latauksen merkkivalonhan pitää syttyä startissa kun avain on "virta päällä" asennossa. Vaihdoin myös akun parempaan.
Mulla mittari humppasi hetken, kun jännite akussa oli liian matalalla. Latauksen merkkivalo oli mittaristosta palanut, josta syystä laturi ei saanut heti startissa herätevirtaa, vaan lataus alkoi vasta myöhemmin kun moottori/laturi vähän lämpeni ja sai tarpeeksi kierroksia +2000rpm ---> vaihdoin lampun ja lataus alkaa heti, joten kiekkamittari saa tarpeeksi jännitettä heti alusta, ja ei humppaa. Latauksen merkkivalonhan pitää syttyä startissa kun avain on "virta päällä" asennossa. Vaihdoin myös akun parempaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77