Turbossako vika?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Turbossako vika?

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Missä lienee vikaa, kun ahtoputket ovat täynnä öljynsekaista tatinaa? Onko kenelläkään asiantuntevia arvauksia? Öljyä kuluu jonkin verran ja pikkuisen pölläyttelee toisinaan sinisempää savua, varsinkin paikallaan käyttämisen jälkeen.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jos auto on vanhempaa kaliiperia, eikä putkia ole puhdistettu miesmuistiin ei autossa ole mitään vikaa.
Sinne vaan tihkuu hieman ja kerääntyy ajan mittaan. En huolestuisi (varsinkaan jos puhutaan vanhemmasta autosta).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Turbohan se taitaa olla tiensä päässä, huolto tai vaihto parempaan auttaa tuohon pölläyttelyyn. Jos jaksaa ja viitsii niin löpöhuuhtelu ahtoputkille ja imusarjalle voisi olla paikallaan, samalla putsaa sitten tyhjäkäyntimoottorinkin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Niin, riippuu siitä onko se töhnä tuoretta öljyä vai vähän vanhempaa pikku hiljaa kertynyttä puolikuivaa mössöä. Jos tuoretta paljon on ongelmia ihan selvästi, jos se on melko kuivaa niin pölläyttelee jostain muualta. Tod.näkt ohjurin kumet siinä tapauksessa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Putsasin putket n. 12K km sitten ja nyt oli jo tököttiä kertynyt. Kansi rempattiin myös silloi (vaihdettin venttiilivarren kumit yms.) joten ei luulisi sieltä valskaavan. Turbo on mitä ilmeisimmin jo 350K ajettu ja siivetkin vähän kuluneet, joten taitaa se olla vaihtoiässä.
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Ja sittenhän on vielä paljon ajetuissa koneissa vanha ystävämme huohotin joka tarjoilee aivan kiitettävästä tavaraa mukaan:(
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Vastaa Viestiin