SRS ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Eski kirjoitti:En saanut tästä sepustukesta selville, että onko nyt edes tutkittu mistä viasta tuo SRS-valon palaminen johtuu..?

Eski
Ei oo testattu mistä johtuu, myyjä sano että oli viime laimaan nollauut se sydeemi et valo sammuu.
Oli hetken ollu ihan ok, sit taas alkanu palamaan.

Enempää ei sanonu sitä tutkineen (tiedä sitten miten on).
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

KIITOS linkistä 8)

Tällänen teksti tuli mulla, huom toi Airbag :lol:

Specification for Saab 9000 VIN: YS3CC45B9M1026062
Model year 1991
Model series Not specified in 1991 VIN: CD/CDE
Body style 4-door CD
Airbags Not specified
Engine B234 (2.3l non-turbo)
Transmission 5-speed manual
Built at Line A, Trollhattan, Sweden
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

joo, eipä se inssi varmaan sitten mitään aiheesta tajua, jos rekisteriotteessakaan ole aiheesta mainittu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Näin sano katsastus setä: Turvatyynyn saa poistaa mikäli autoa on tyynyllä ja ilman. Mutta pitää hommata lappunen että autoa on tyynyllä ja ilman. Muutoskatsastuksesta Mimmi sano et pitää katsastaa, se on oikein jos menee pykälien mukaan.

Konttorin setä sano myös että ei hän voi tietää onko autossa ollu tyyny vai ei kun sitä ei rek.otteessa lue.

Eli käytätnö on ei katsastusta, kun et puhu muutoksesta.

Eiköhän tää SRS homma ala olee pulkassa :lol:

KIITOS KAIKILLE AVUSTA!! :lol:

Tosi kiva kun täältä saa näin kivasti apua.
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Mimmi kirjoitti:En kyllävieläkään ymmärrä, miksi SRS-järjestelmä pitää poistaa :?:
Minä korjaisin vian.

Nimimerkillä: tyynyn onnellinen testaaja.
Juu ei sitä poisteta mikäli korjaus ei maksa maltaita. Tarkotus olis selvittää missä vika on. Mikäli on isompi homma niin sit pois.

Muuten tietenkin säilytän tyynyn.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mistään mitään tietämättömänä veikkaan vian olevan heti ratin takana, siis rattiputken ja ratin välissä olevissa liu'uissa, mikäli vika pysyy vähän aikaa poissa vikakoodien nollaamisen jälkeen. Ko. osa on siis musta pyöreä mötikkä missä kulkee muutama johto.

Jos vika on siellä niin vikakoodi tulee aivan yksiselitteisesti oikeaan paikkaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jep siinähän se yleisin syy taitaa olla, tai jännitteet käynyt liian alhaalla. niin oli itselläkin tuo eka vaihtoehto ja vaihdoin ton "kytkentäyksikön" uusi saabilla noin 150€ no vaihdoin 76t ajetusta vahinkokeskeksen kolariautosta 50€ ja hyvin on pysynyt lamppu pimeenä jo koko talven.

Hiukan kyllä kummastuttaa kun ei vanhassakaan mitään vikaa ole ei mittareilla eikä silmämääräisesti. :? kaapelikelmu on ihan ehjä ja liittimet tiukat. :(
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Nyt on srs vika korjattu, hintaa tuli 240€.
Osa makso 150€ joku "spring" se oli.

Mut kaikki hyvin loppu hyvin :lol:
Marco
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 17:39
Paikkakunta: Jkl mlk

Viesti Kirjoittaja Marco »

kaide74 kirjoitti:Nyt on srs vika korjattu, hintaa tuli 240€.
Osa makso 150€ joku "spring" se oli.

Mut kaikki hyvin loppu hyvin :lol:
Olikohan jollakin "springillä" osanro?. Mullakin SRS:ä alkoi tänään vilkkumaan ja 5 min jälkeen palamaan.
Marco
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

srs valo

Viesti Kirjoittaja haka »

srs valo paloi koko talven , nyt oli katastus edessä. tilasin ajan porin autotalolta ,piuhat kiinni ja kuittaus, ja valo sammui. maksoi 23e, ja ei muuta kun katsastukseen. inssi teki kyllä töitä koko rahan edestä,[ 53e], ainoa huomautus, rekisterikilven toinen lamppu palanut. kyllä oli hieno olla tonnarin omistaja.








9000 cs 2.3t-92
9-5 2.0 t aut. vector -02
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

suorsa kirjoitti:Mistään mitään tietämättömänä veikkaan vian olevan heti ratin takana, siis rattiputken ja ratin välissä olevissa liu'uissa, mikäli vika pysyy vähän aikaa poissa vikakoodien nollaamisen jälkeen. Ko. osa on siis musta pyöreä mötikkä missä kulkee muutama johto.

Jos vika on siellä niin vikakoodi tulee aivan yksiselitteisesti oikeaan paikkaan.
Kyseessä on varmaan ao..osa ( kuvassa tuo nauha on vedetty ulos, todellisuudessa se on jousen ( spring ) muodossa siellä kotelon sisällä,
kotelossa on keski kohdalla merkki JOTA EI SAA MENNÄ MUUTTAMAAN
eli jos purat niin liimaa palat yhteen teipillä ettei rullan asento muutu.
vaarana on että rattia käänettäessä ääriasentoon tuo ohut nauhamainen
sähkökaapeli napsahtaa poikki )

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Marco
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 17:39
Paikkakunta: Jkl mlk

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kiitos tiedosta!

Ajoin tänään PCS:lle ja löivät testerin kiinni autoon: Boksin sisäinen väliaikainen häiriö. Kuittauksella valo pois, eikä ole näkynyt vaikka muutaman kerran kuitenkin käynnistelin päivän mittaan.

Toivottavasti tilanne pysyy tällaisena.

Marco
9000 CS 2,3i mausteilla -93,
900 turbo nahalla ja paineilla -86,
96 GL käyttöentisöity -79
900 Turbo Finlandia -80 (raato)
Muita: Mitsu L200 ja
Chevrolet Caprice Classic -78
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ne konkat. :?
Mulla ainakin oli 2200uF/25V + 100uF/40V ja yks pintaliitos 47uF/16V.
Piti nimittäin purkaa boxi taas, kun tossa aahtopainemittaria laittaessa tuo h*ton lamppu taas rupes möllöttään.
No onneks hätä ei ole suuri, saabille nollattavaksi ja eiköhän tuolta löydy alhainen akkujännite johtuen ton edu3a:n irtiolosta hetkenaikaa vaikka oli virrat päällä. Hmm, tuo edu siis käänsi vikabitin pystyyn.
Tyhmästä päästä kärsii lompakko. :)
Ja kai se pitää kohta keksiä nollauslaite tollekin lampulle kannettavaan.
hunt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 12:47

Viesti Kirjoittaja hunt »

Mimmi kirjoitti:Länsiauto (Olari, Varisto, Herttoniemi), Metroauto (Airport). Hieman kauempana Mäkelän Auto (Järvenpää), Vähämaan autopalvelu (Hyvinkää)... eiköhän näillä pääse alkuun.
Mikähän noista on edullisin?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mimmi kirjoitti:KAIKKI TURVAJÄRJESTELMÄT pitää toimia, oli ne tehdasasennettuja tai jälkiasennettuja.

-91 tonttua on ollut myös ilman tyynyä, joten tyynyn saat poistaa, kunhan muutos tehdään kokonaisuudessaan vastaamaan tyynytöntä versiota (eli KAIKKI SRS- järjestelmän komponentit pitää poistaa ja auto pitää muutoskatsastaa).
HUOM! SRS-järjestelmään kuuluu myös rakenteellisia muutoksia autossa ja nekin pitää muuttaa tyynyttömään versioon.


9-3Tid: mikä auto on kyseessä?
Vielä tähän lisätäkseni, uusimmissa malleissa tuo SRS taitaa lukea tuulilasissakin.
Sitä en tiedä onko niissä sitten eroja vakio/airbag.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin