Tontusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Tontusta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin...leima tuli vihdoin ja viimein.
Nyt on vuosi edessä huoletonta menoa....kippis... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onnea onnea onnea vaan :)

Noh, eikös se leima ole lähinnä itsestäänselvyys hyvin pidetyillä ministeriautoilla :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Jeah, omanikin leimasin tänään..oli vikalistalla vain ja ainoastaan oikean puolen alapallo, jossa ihan himppu väljää...vaihatin sitten samalla alatukivarren takapuslat, kun olivat myös väljät, mutta inssi ei huomannu niitä..mutta nyt taas mukava huristella tuoreella leimalla..vaikka sama auto se on kun ennenkin leimaa :wink:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Minä myös liityn leimanneiden joukkoon. :wink: Käsijarrun säätö oli ainoa tarvittava toimenpide, päästöt tarkastutin lähinna muodonvuoksi :P
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

noo.. onnee vaan leiman saaneille.
Itsellä ongelma ennen katsastusta on liki kokoajan palava ABS:n merkkivalo.
Joku pyörän anturi on varmaan sökö, mut ei ole löytyny sopivasti innostunutta tyyppiä joka vois mitata anturtit, et pääsis vaihtaan rikkinäisen anturin poijes
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

jarrikka kirjoitti:noo.. onnee vaan leiman saaneille.
Itsellä ongelma ennen katsastusta on liki kokoajan palava ABS:n merkkivalo.
Joku pyörän anturi on varmaan sökö, mut ei ole löytyny sopivasti innostunutta tyyppiä joka vois mitata anturtit, et pääsis vaihtaan rikkinäisen anturin poijes
Tarkasta se ABS boksille menevä pistoke, näissä on ollut kosteus/hapettumis ongelmia yllättävän paljon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Tuota, missä on se ABS - boksille menevä pistoke ?
#3907
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tuo kiinnostais muaki, CD joka on ajossa saattaa jossain sopivassa kuopassa lyödä valon palamaan, jos käyttää virrat pois toimii taas hienosti kunnes seuraava passeli täräys tulee.
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja Carfan »

mä haluaisin tietää että kun vie autoa katsastukseen ja pitäis saada sen ajaksi toi ABS-valo pois palamasta. auttaisko esim jonkun releen irroitus väliaikaisesti ja sitten kun auto on turvallisesti leimattu alkais hakea vikaa ja sitä miten sen korjataan
#3907
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja Carfan »

En tarkoittanut palikoita jemmata vaan saada valo pois päältä siksi hetkeksi ku katsastus-setä ihailee autoa ja valon aiheuttaneen vian korjauttamista sen jälkeen kun taloudellinen tilanne sallii paremmin korjaamolle menon. Autollahan pystynee ajamaan myös ilman ABS:a
#3907
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja espe »

Lukeekos otteessa: "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä..."? Jos kyllä, niin eikös se pelasta tilanteen :?: 8O
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja ASTech »

espe kirjoitti:Lukeekos otteessa: "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä..."? Jos kyllä, niin eikös se pelasta tilanteen :?: 8O
Ei tosiaankaan. Vaihtoehto tarkoittaa sitä, että jarrujärjestelmän tulee vastata täydellisesti kaikilta osin jompaa kumpaa, myös toiminnaltaan.
900C -86
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja api »

Mimmi kirjoitti:Muista, että "katsastus-setä" tarkistaa myös ABS-valon oikean toiminnan.
kenelle on konkreettisesti käynyt näin? ja miten se toiminnan tarkastaminen tapahtuu?
Yamaha FZ1-N -08
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

api kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Muista, että "katsastus-setä" tarkistaa myös ABS-valon oikean toiminnan.
kenelle on konkreettisesti käynyt näin? ja miten se toiminnan tarkastaminen tapahtuu?
Polkiskohan niin lujaa jarrua dynolla, että absit hakkaa vastaan?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja api »

JP_Vette kirjoitti:
api kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Muista, että "katsastus-setä" tarkistaa myös ABS-valon oikean toiminnan.
kenelle on konkreettisesti käynyt näin? ja miten se toiminnan tarkastaminen tapahtuu?
Polkiskohan niin lujaa jarrua dynolla, että absit hakkaa vastaan?
tuntuis aika järkevältä testiltä, mutta ainakaan omalle kohdalle ei ole koskaan sattunut että katsastus-setä tätä olisi tehnyt. siksi kysyin?
Yamaha FZ1-N -08
Vastaa Viestiin