miksi antilock valo palaa kokoajan?
miksi antilock valo palaa kokoajan?
siis lähes kokoajan lukee antilock mittarissa.
Vikalähteitä on monia, mutta yleisimpänä vikana lienee, että jokin antureista on rikki, johto rikki, tai anturi ei muuten vaan saa kunnon kosketusta (esim. rasvan tai lian takia). Vika lienee helpoiten selvitettävissä korjaamolla, jossa apparaatilla näkee missä se vika on.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Re: miksi antilock valo palaa kokoajan?
Missäs siinä antilock lukee.msp kirjoitti:siis lähes kokoajan lukee antilock mittarissa.
tarkennappa
pieni tarkennus paikoillaan: kun käynnistät auton sammuuko se hetken kuluttua kun seisot pihassa?
1 jos sammuu ja valo syttyy kun lähdet ajamaan joku pyörän tunnistin ei skulaa eli ei saa aktia (kont)
2. jos ei sammu ollenska nin vikaa en lähtisi etrsimään ensimmäisenä pyörän antureista vaan yksiköstä.
1 jos sammuu ja valo syttyy kun lähdet ajamaan joku pyörän tunnistin ei skulaa eli ei saa aktia (kont)
2. jos ei sammu ollenska nin vikaa en lähtisi etrsimään ensimmäisenä pyörän antureista vaan yksiköstä.
Re: miksi antilock valo palaa kokoajan?
Vanhemmissa tonnareissa lukee ANTI LOCK, uudemmissa (ABS).Kurko kirjoitti: Missäs siinä antilock lukee. :?:
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Niin olen itse etsinyt samaan juttuun ratkaisua vähän eri kantilta. Eli kyselin kovasti täältäkin miten sen valon saa sammumaan ilman että systeemiä korjaa ja että purkaa koelaudan ja rikkoo lampun.
Siellä konehuoneen rele/sulake rasian pohjassa on 88 mallissa 3 johtoa, niistä jos nappaa keskeltä valkoisen poikki, niin valo ei ei enää häritse.
Sähkökuvista voi varmistaa vielä oikean johdon, se löytyy niitä viivoja seuraamalla ja pienen järkeilyn jälkeen tosiaan selviää mikä johto pitää katkaista. tässä siis kyseessä ANTI-LOCK ei ABS.
Siellä konehuoneen rele/sulake rasian pohjassa on 88 mallissa 3 johtoa, niistä jos nappaa keskeltä valkoisen poikki, niin valo ei ei enää häritse.
Sähkökuvista voi varmistaa vielä oikean johdon, se löytyy niitä viivoja seuraamalla ja pienen järkeilyn jälkeen tosiaan selviää mikä johto pitää katkaista. tässä siis kyseessä ANTI-LOCK ei ABS.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Helppo on anturit tutkia joko poksiin tulevista anturien johdoista suoraan yleismittarilla mittaamalla tai sitten jokaisen anturin liitoksista. Takapenkkien alta löytyy takaliitokset, kuskinliitos akvaariokotelosta ja apparin taisi olla siellä myös tai sitten siinä laturinurkan maastossa konehuoneenpuolella.
Eli liitin auki ja yleismittarin johtimet reikiin.. mikäli näyttää suurinpiirtein kilo-ohmin lukemia tai jonkun verran ylitte, niin on anturi kunnossa. Mulla näytti taka-anturille 1.9MOhmia, joten vaihtoon meni ja alkoi tsydeemi taasen toimimaan. Anti-lock valo ei mulla koskaan sammunut käynnistyksen ja liikkeellelähdön välissä, joten ei pysty anturiviaksi päättelemään välttämättä siitä, että valo syttyy ajossa.
Eli liitin auki ja yleismittarin johtimet reikiin.. mikäli näyttää suurinpiirtein kilo-ohmin lukemia tai jonkun verran ylitte, niin on anturi kunnossa. Mulla näytti taka-anturille 1.9MOhmia, joten vaihtoon meni ja alkoi tsydeemi taasen toimimaan. Anti-lock valo ei mulla koskaan sammunut käynnistyksen ja liikkeellelähdön välissä, joten ei pysty anturiviaksi päättelemään välttämättä siitä, että valo syttyy ajossa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77