miksi antilock valo palaa kokoajan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

miksi antilock valo palaa kokoajan?

Viesti Kirjoittaja msp »

siis lähes kokoajan lukee antilock mittarissa.
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Vikalähteitä on monia, mutta yleisimpänä vikana lienee, että jokin antureista on rikki, johto rikki, tai anturi ei muuten vaan saa kunnon kosketusta (esim. rasvan tai lian takia). Vika lienee helpoiten selvitettävissä korjaamolla, jossa apparaatilla näkee missä se vika on.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: miksi antilock valo palaa kokoajan?

Viesti Kirjoittaja Kurko »

msp kirjoitti:siis lähes kokoajan lukee antilock mittarissa.
Missäs siinä antilock lukee. :?:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7557
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tarkennappa

Viesti Kirjoittaja mestari »

pieni tarkennus paikoillaan: kun käynnistät auton sammuuko se hetken kuluttua kun seisot pihassa?
1 jos sammuu ja valo syttyy kun lähdet ajamaan joku pyörän tunnistin ei skulaa eli ei saa aktia (kont)
2. jos ei sammu ollenska nin vikaa en lähtisi etrsimään ensimmäisenä pyörän antureista vaan yksiköstä.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: miksi antilock valo palaa kokoajan?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kurko kirjoitti: Missäs siinä antilock lukee. :?:
Vanhemmissa tonnareissa lukee ANTI LOCK, uudemmissa (ABS).
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
samppa9k
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2004 17:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samppa9k »

Niin olen itse etsinyt samaan juttuun ratkaisua vähän eri kantilta. Eli kyselin kovasti täältäkin miten sen valon saa sammumaan ilman että systeemiä korjaa ja että purkaa koelaudan ja rikkoo lampun.

Siellä konehuoneen rele/sulake rasian pohjassa on 88 mallissa 3 johtoa, niistä jos nappaa keskeltä valkoisen poikki, niin valo ei ei enää häritse.

Sähkökuvista voi varmistaa vielä oikean johdon, se löytyy niitä viivoja seuraamalla ja pienen järkeilyn jälkeen tosiaan selviää mikä johto pitää katkaista. tässä siis kyseessä ANTI-LOCK ei ABS.
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Helppo on anturit tutkia joko poksiin tulevista anturien johdoista suoraan yleismittarilla mittaamalla tai sitten jokaisen anturin liitoksista. Takapenkkien alta löytyy takaliitokset, kuskinliitos akvaariokotelosta ja apparin taisi olla siellä myös tai sitten siinä laturinurkan maastossa konehuoneenpuolella.

Eli liitin auki ja yleismittarin johtimet reikiin.. mikäli näyttää suurinpiirtein kilo-ohmin lukemia tai jonkun verran ylitte, niin on anturi kunnossa. Mulla näytti taka-anturille 1.9MOhmia, joten vaihtoon meni ja alkoi tsydeemi taasen toimimaan. Anti-lock valo ei mulla koskaan sammunut käynnistyksen ja liikkeellelähdön välissä, joten ei pysty anturiviaksi päättelemään välttämättä siitä, että valo syttyy ajossa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin