Cruiseri per**le
Cruiseri per**le
Heippa asiantuntijat.
9000 CS 2,3 tbo, vm 92 cruiseri tökkii omituisesti...
Cruise alkaa toimimaan vasta 40-50 km:n ajon jälkeen, eli kyseesä on selvästi lämpenemisprobleema. Mutta mikä ja missä.
Olen tsekannut letkut päällisin puolin, sekä mitannut poljinkytkimet, jotka oli OK.
Kun cruise alkaa toimimaan, niin se futaa ihan "perfect"
Mikähän mättää?????
9000 CS 2,3 tbo, vm 92 cruiseri tökkii omituisesti...
Cruise alkaa toimimaan vasta 40-50 km:n ajon jälkeen, eli kyseesä on selvästi lämpenemisprobleema. Mutta mikä ja missä.
Olen tsekannut letkut päällisin puolin, sekä mitannut poljinkytkimet, jotka oli OK.
Kun cruise alkaa toimimaan, niin se futaa ihan "perfect"
Mikähän mättää?????
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Kannattaa tarkistaa cruisen ohjainyksikkö. Ohjauspyörän alla,
metallinen laatikko jossa lukee "GR - steuergerät 12V".
Itselläni auttoi kun kolvasi juotoksia uudelleen, mutta nyt
temppuilu alkoi taas. Levyä on vähän hankala kolvata kun
se on puoliksi upotettu johonkin lakkaan.
Johannes
metallinen laatikko jossa lukee "GR - steuergerät 12V".
Itselläni auttoi kun kolvasi juotoksia uudelleen, mutta nyt
temppuilu alkoi taas. Levyä on vähän hankala kolvata kun
se on puoliksi upotettu johonkin lakkaan.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
pieni vuoto?
Hei!
Itsekin olen aloittelija mutta...
Tuli asennettua orkkis kruise omaan 9k -vm. 91:een.
Osat ovat käytettyjä mutta ostin uuden ilmaletkun.
Kuitenkin epäilisin niissä ilmaletkuissa olevaa *pientä* vuotoa.
Koska jos 40km jälkeen kruise toimii normaalisti,
silloin alipainepumppu on ehtinyt nostamaan
alipaineen eikä enää pieni vuoto haittaa.
Itsekin olen aloittelija mutta...
Tuli asennettua orkkis kruise omaan 9k -vm. 91:een.
Osat ovat käytettyjä mutta ostin uuden ilmaletkun.
Kuitenkin epäilisin niissä ilmaletkuissa olevaa *pientä* vuotoa.
Koska jos 40km jälkeen kruise toimii normaalisti,
silloin alipainepumppu on ehtinyt nostamaan
alipaineen eikä enää pieni vuoto haittaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mun tonnarissa on tuo alipainepumppu asennettu rintapellin eteen, tuulilasin oikealle puolella. Samassa tilassa kuin sisäilmasuodatin.
Mulla on ollut seuraavia vikoja "cruisessa":
- letkuja halki
- letkuja irti
- kytkinpolkimen yläpuolella oleva kytkin löysällä
- viiksi Widdhuillut,=heiluttamalla viikseä on cruise kytkeytynyt
Mulla on ollut seuraavia vikoja "cruisessa":
- letkuja halki
- letkuja irti
- kytkinpolkimen yläpuolella oleva kytkin löysällä
- viiksi Widdhuillut,=heiluttamalla viikseä on cruise kytkeytynyt
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Joopajoo,
Ohjausboxi oli irti, ja oli todellakin hyvin lakattu. Mittasin boxin komponentteja ohmisesti ja kaikki vaikutti hyvältä.
Irrotin pumpun rintapellin alta ja purin sen. Koekäytin keittiön pöydällä eika alipainetta tuntunut. Purin koko höskän ja putsailin osat ja koekäytin uudelleen. Alipainetta tuntui tulevan enemmän.
Purkamisen seurauksena joudun hieman paikkailemaan pumppua Sikaflexillä, ja kokeilen sitä lähipäivinä.
Palataan kokemuksien kautta palstalle...
Kiitti vinkeistä tähän saakka.
JP
Ohjausboxi oli irti, ja oli todellakin hyvin lakattu. Mittasin boxin komponentteja ohmisesti ja kaikki vaikutti hyvältä.
Irrotin pumpun rintapellin alta ja purin sen. Koekäytin keittiön pöydällä eika alipainetta tuntunut. Purin koko höskän ja putsailin osat ja koekäytin uudelleen. Alipainetta tuntui tulevan enemmän.
Purkamisen seurauksena joudun hieman paikkailemaan pumppua Sikaflexillä, ja kokeilen sitä lähipäivinä.
Palataan kokemuksien kautta palstalle...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kiitti vinkeistä tähän saakka.
JP
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Eipähän pelaa vieläkään. Täytynee katsoa vielä kerran ne poljinkytkimet, joihin tulee sähköt ja alipaineet. V***taa kun on hieno ominaisuus, joka ei toimi.
Positiivista on se, että sain tänään etukulmille kirkkaat vilkut. Kylläpä tonnari näyttääkin uudestisyntyneeltä...
Positiivista on se, että sain tänään etukulmille kirkkaat vilkut. Kylläpä tonnari näyttääkin uudestisyntyneeltä...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Cruiseri per**le
Oletko mitannut ne poljinkytkimet "kylmänä" ?jarmop kirjoitti: Cruise alkaa toimimaan vasta 40-50 km:n ajon jälkeen, eli kyseesä on selvästi lämpenemisprobleema. Mutta mikä ja missä.
Olen tsekannut letkut päällisin puolin, sekä mitannut poljinkytkimet, jotka oli OK.
Lähteekö alipainepumppu käyntiin "kylmänä" ?
t Vesku
Re: Cruiseri per**le
-92 cruisen ohjainyksikössä oli huonoja juotoksia. Juotin kaikki liitokset lakan läpi uudelleen. Siitä lähtien on toiminut.
Mittasin poljinkytkimet tosiaankin ajon jälkeen. Täytyypä kokeilla mittausta aamukylmällä.
Kuitenkin poljinkytkyt toimii ihan OK kun cruise alkaa pelittämään.
Jotenkin mun vaisto vetää tuonne ohjausboxin suuntaan. Mutta väärässähän on oltu ennenkin...
Ongelmana on se, ettei toimintoa voi testata muuten kuin ajaessa. Olen miettinyt nopeussignaalin huijaamista jumpperilla, että pääsisi testaamaan parkkipaikalla. Toisaalta myös nopeussignaali voi olla ongelman syy. Täytynee mitata anturi, kunhan se vaan löytyy.
Onhan vielä se toimielin kaasupolkimen juuressa vielä tarkastamatta. Se näyttääkin pikaisesti katsottuna veikeältä. Ihan kuin vanhan vesivessan ketju ja kumitulppa
Kiitos taas uusista vinkeistä.
Kuitenkin poljinkytkyt toimii ihan OK kun cruise alkaa pelittämään.
Jotenkin mun vaisto vetää tuonne ohjausboxin suuntaan. Mutta väärässähän on oltu ennenkin...
Ongelmana on se, ettei toimintoa voi testata muuten kuin ajaessa. Olen miettinyt nopeussignaalin huijaamista jumpperilla, että pääsisi testaamaan parkkipaikalla. Toisaalta myös nopeussignaali voi olla ongelman syy. Täytynee mitata anturi, kunhan se vaan löytyy.
Onhan vielä se toimielin kaasupolkimen juuressa vielä tarkastamatta. Se näyttääkin pikaisesti katsottuna veikeältä. Ihan kuin vanhan vesivessan ketju ja kumitulppa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kiitos taas uusista vinkeistä.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.