check engine valon vilkuttamat vika koodit ?
check engine valon vilkuttamat vika koodit ?
Moi
Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus )
tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus )
tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.
http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
-J-
http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
-J-
Re: check engine valon vilkuttamat vika koodit ?
Ihan uteliaisuudesta kysyn, ostitko sen länsiauton nahkajakkaroilla varustetun mustan unelman? Itse olisin sen omistukseeni halunnut mutta rahoituksen varmistuttua autolla oli jo uusi omistaja(sinä kenties?). Jos ostit kyseisen auton, saitko tingattua 16800 eurosta hintaa alemmaksi?morc kirjoitti:Moi
Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus )
tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Oletko...
...ostanut auton merkkiliikkeestä tai jostain muusta autokaupasta? Silloin sinulla on siinä puolen vuoden takuu, joka toki ei kata kuluvia osia, mutta kannattaa yrittää.
KSL lähtee siitä, että jos autossa on puolen vuoden aikana osto päivästä havaittu jotain vikaa, se kuuluu käytetyn auton kaupassakin takuun piiriin. Siis liike tutkikoon ja maksakoon jos vikaa löytyy!
KSL lähtee siitä, että jos autossa on puolen vuoden aikana osto päivästä havaittu jotain vikaa, se kuuluu käytetyn auton kaupassakin takuun piiriin. Siis liike tutkikoon ja maksakoon jos vikaa löytyy!
Moi
Kyllä kyseisen auton ostin ei tiputtanut 16500 alemmas, ymmärrän sen koska ostajia on.
putsasin liittimen vika hävisi viikon lopuksi, mutta palasi tänä aamuna.
veikkaan että kun ne on pessyt moottorin niin sinne on päässyt vettä ja hapettunut.
pitää tänään käydä hakemassa elektoniikka öljyä.
Kyllä kyseisen auton ostin ei tiputtanut 16500 alemmas, ymmärrän sen koska ostajia on.
putsasin liittimen vika hävisi viikon lopuksi, mutta palasi tänä aamuna.
veikkaan että kun ne on pessyt moottorin niin sinne on päässyt vettä ja hapettunut.
pitää tänään käydä hakemassa elektoniikka öljyä.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
neljä kertaa
Onko tietoa mitä tarkoittaa neljä vilkautusta check engine merkkivalolla? Yritin ko. linkkiä mutta sieltä ei löytyny enää mittään.
Tänä aamuna kylmäkäynnistys jonka yhteydessä kuului nakutusta koneesta. Sitten ajellessa syttyi tuo merkkivalo. Vinkkejä?
K
Tänä aamuna kylmäkäynnistys jonka yhteydessä kuului nakutusta koneesta. Sitten ajellessa syttyi tuo merkkivalo. Vinkkejä?
K
Jussi kirjoitti:Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.
http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
-J-
manuska
se vikakoodiluettelo löytyi osoitteesta http://68.18.144.120/engine_folder/Trin ... shcode.pdf
eli ip-osoite oli muuttunut.
K
eli ip-osoite oli muuttunut.
K
Nuo yllä mainitut osoitteet eivät pelanneet, mutta täältä löytyy jotain. Liekö sama?
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jos tuo CE-valo vilkahtelee (5 krt), mutta ei pala auton käydessä, eikä muutenkaan tunnu olevan moottorin käynnin, tms. suhteen ongelmaa, niin saako nuo "välkähdykset" poies parhaiten Saabin huollossa vai missä tahansa huollossa, jossa sopivat laitteet (ellei itse saa ilman erityisempiä värkkejä)?Jussi kirjoitti:Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.
http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
-J-
Jokunen aika sitten valo paloi, mutta sammui sitten parin ajokerran jälkeen, kun moottori oli saavuttanut norm. lämpötilan. Syynä CE valon syttymiseen taisi olla vara-akulla käynnistys (oli sisävalot jääneet yöksi päälle, ja aamulla akku tyhjä). Käynnistyksen (heräsi käyntiin vasta kolmannella kerralla) jälkeen ainakin valo jäi palamaan...
________________
9000 CS 2.0t 96 nyt
9000 CC 2.3 90 ennen
9000 CS 2.0t 96 nyt
9000 CC 2.3 90 ennen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0kopote12 kirjoitti:Mistähän löytyisi lista tonnariin -85-92 vuosimalleille noi CE-valon ilmoittamat vikakoodit? Eli noi välähdykset...
Tuolla on aiheeseen liittyvää tarinaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87