Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus )
tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus )
tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
Ihan uteliaisuudesta kysyn, ostitko sen länsiauton nahkajakkaroilla varustetun mustan unelman? Itse olisin sen omistukseeni halunnut mutta rahoituksen varmistuttua autolla oli jo uusi omistaja(sinä kenties?). Jos ostit kyseisen auton, saitko tingattua 16800 eurosta hintaa alemmaksi?
...ostanut auton merkkiliikkeestä tai jostain muusta autokaupasta? Silloin sinulla on siinä puolen vuoden takuu, joka toki ei kata kuluvia osia, mutta kannattaa yrittää.
KSL lähtee siitä, että jos autossa on puolen vuoden aikana osto päivästä havaittu jotain vikaa, se kuuluu käytetyn auton kaupassakin takuun piiriin. Siis liike tutkikoon ja maksakoon jos vikaa löytyy!
Kyllä kyseisen auton ostin ei tiputtanut 16500 alemmas, ymmärrän sen koska ostajia on.
putsasin liittimen vika hävisi viikon lopuksi, mutta palasi tänä aamuna.
veikkaan että kun ne on pessyt moottorin niin sinne on päässyt vettä ja hapettunut.
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.
Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.
Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.
Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.
-J-
Jos tuo CE-valo vilkahtelee (5 krt), mutta ei pala auton käydessä, eikä muutenkaan tunnu olevan moottorin käynnin, tms. suhteen ongelmaa, niin saako nuo "välkähdykset" poies parhaiten Saabin huollossa vai missä tahansa huollossa, jossa sopivat laitteet (ellei itse saa ilman erityisempiä värkkejä)?
Jokunen aika sitten valo paloi, mutta sammui sitten parin ajokerran jälkeen, kun moottori oli saavuttanut norm. lämpötilan. Syynä CE valon syttymiseen taisi olla vara-akulla käynnistys (oli sisävalot jääneet yöksi päälle, ja aamulla akku tyhjä). Käynnistyksen (heräsi käyntiin vasta kolmannella kerralla) jälkeen ainakin valo jäi palamaan...
________________
9000 CS 2.0t 96 nyt
9000 CC 2.3 90 ennen