check engine valon vilkuttamat vika koodit ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

check engine valon vilkuttamat vika koodit ?

Viesti Kirjoittaja morc »

Moi

Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus :D )

tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.

http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf

Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.

Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.

Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.

Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.

-J-
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

jussin kuvaus tuntuisi sopivan kuvaan.

suuret kiitokset tuosta docusta tallensin sen heti koneelle.

nyt ei muutakun lähden etsimään kyseistä anturia ja kokeilemaan putsausta.

kerron sitten tulokset .

kiitos ja näkemiin
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: check engine valon vilkuttamat vika koodit ?

Viesti Kirjoittaja Munkka »

morc kirjoitti:Moi

Löysin viikko sitten himoitsemani Saab 9000 CSE 2.3 TA:n.
(vuoden odottamisen ja etsimisen saavutus :D )

tänä aamuna syttyi check engine valo joka vilkkuu 5 kertaa.
Olisiko jolla kulla listaa vikakoodeista / netti sivua tutkia,
ennen kun lähden viemään pajalle?
Ihan uteliaisuudesta kysyn, ostitko sen länsiauton nahkajakkaroilla varustetun mustan unelman? Itse olisin sen omistukseeni halunnut mutta rahoituksen varmistuttua autolla oli jo uusi omistaja(sinä kenties?). Jos ostit kyseisen auton, saitko tingattua 16800 eurosta hintaa alemmaksi?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Oletko...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...ostanut auton merkkiliikkeestä tai jostain muusta autokaupasta? Silloin sinulla on siinä puolen vuoden takuu, joka toki ei kata kuluvia osia, mutta kannattaa yrittää.

KSL lähtee siitä, että jos autossa on puolen vuoden aikana osto päivästä havaittu jotain vikaa, se kuuluu käytetyn auton kaupassakin takuun piiriin. Siis liike tutkikoon ja maksakoon jos vikaa löytyy! :D
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

Moi

Kyllä kyseisen auton ostin ei tiputtanut 16500 alemmas, ymmärrän sen koska ostajia on.

putsasin liittimen vika hävisi viikon lopuksi, mutta palasi tänä aamuna.
veikkaan että kun ne on pessyt moottorin niin sinne on päässyt vettä ja hapettunut.

pitää tänään käydä hakemassa elektoniikka öljyä. :)
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

neljä kertaa

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Onko tietoa mitä tarkoittaa neljä vilkautusta check engine merkkivalolla? Yritin ko. linkkiä mutta sieltä ei löytyny enää mittään.

Tänä aamuna kylmäkäynnistys jonka yhteydessä kuului nakutusta koneesta. Sitten ajellessa syttyi tuo merkkivalo. Vinkkejä?

K
Jussi kirjoitti:Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.

http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf

Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.

Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.

Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.

Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.

-J-
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eipä pahemmin vilkuttele jos syttyy niin syttyy kertalaakista.
1991 CD 2.3TA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

manuska

Viesti Kirjoittaja a9000 »

se vikakoodiluettelo löytyi osoitteesta http://68.18.144.120/engine_folder/Trin ... shcode.pdf

eli ip-osoite oli muuttunut.

K
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nuo yllä mainitut osoitteet eivät pelanneet, mutta täältä löytyy jotain. Liekö sama?

http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TeukkaK
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 22, 2004 18:19
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja TeukkaK »

Jussi kirjoitti:Antaa se, mutta ei kaikkia... Saabmaster-sivuilta löytyy koodit.

http://68.222.77.43/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf

Tuo dokumentti puhuu vain 1993 vuosimallista, mutta huhu ja oma kokemus kertoo että se pätisi muihinkin.

Viisi vilkahdusta viittaisi kaasuläpän asentoanturiin. -96 mallisessa 2.3:ssa samainen viisi vilkahdusta osoitti oikean vian ja se korjaantui ravistelemalla anturin liitintä.

Jos CE-valo ei pala koneen käydessä niin kyseessä on vain vikalogiin kummittelemaan jäänyt virheilmoitus ja varsinainen vika ei ole enää olemassa.

Oikean vian kaasuläpän asentoanturissa pitäisi tuntua hieman ajossa/käynnissä. Se saattaa aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä vastaavaa soutamista kuin viallinen/likainen tyhjäkäynti-ilmaventtiili.

-J-
Jos tuo CE-valo vilkahtelee (5 krt), mutta ei pala auton käydessä, eikä muutenkaan tunnu olevan moottorin käynnin, tms. suhteen ongelmaa, niin saako nuo "välkähdykset" poies parhaiten Saabin huollossa vai missä tahansa huollossa, jossa sopivat laitteet (ellei itse saa ilman erityisempiä värkkejä)?
Jokunen aika sitten valo paloi, mutta sammui sitten parin ajokerran jälkeen, kun moottori oli saavuttanut norm. lämpötilan. Syynä CE valon syttymiseen taisi olla vara-akulla käynnistys (oli sisävalot jääneet yöksi päälle, ja aamulla akku tyhjä). Käynnistyksen (heräsi käyntiin vasta kolmannella kerralla) jälkeen ainakin valo jäi palamaan...
________________
9000 CS 2.0t 96 nyt
9000 CC 2.3 90 ennen
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mistähän löytyisi lista tonnariin -85-92 vuosimalleille noi CE-valon ilmoittamat vikakoodit? Eli noi välähdykset...
Saab 9-5 2,0t -1999
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

kopote12 kirjoitti:Mistähän löytyisi lista tonnariin -85-92 vuosimalleille noi CE-valon ilmoittamat vikakoodit? Eli noi välähdykset...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Tuolla on aiheeseen liittyvää tarinaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin