IMM testaus !
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo noita tulppahommia tuli tutkittua ja hutkittua joskus reilu vuosi sitten oikeen urakalla...
eli ei oo R-loppuiset tulpat.
Illan ihmettely tuotti ainakin positiiviseen suuntaan olevan tuloksen
Vaihdoin vara-osakiesistä puolan ja lähdin koeajolenkille, joka venähti kierrokseen motarin kautta...olihan se pakko testata, miten pyörät pyörii moottoritiellä
Lämmöt nousivat normaalisti ja mitään ihmeellistä nykimistä ei enään tuntunut pienten vetojen jälkeen. Edelleen kierrosalue 2000-2500 tuntuu todella tahmealta, mutta ei oo enään ihan semmonen BOAAAAAA-mallin viritys
Eli taidanpa hakea huomenna vielä kierroksen uutta kamaa; puola, tulpanjohdot ja tulpat. Mahtaneeko kannatta ostaa mitään muuta kun tuo originaali-mallinen puola ? Eli kun tarjolla on "suurtehopuolia" yms, mahtaako niistä olla mitään iloa tässä kulineessa, vai päinvastoin haittaa ? Niin ja voihan sit olla, että tuokin malli määritellään suurtehopuolaksi...
Tässä kun on kulkupuolen huolia ihmetellyt, niin samaan aikaan on pahentunut kuskin puolelta ensin pienenä naputuksena alkanut, sitten kolinana, nyttemmin jo rohinana kuuluva metakka...Katsastus-setä ei siitä virkannut mitään, kun leimalla kävin viikko sitten, en sit viittinyt kysyäkkään, kun läpi laski
No, huomenna on taas uusi päivä ja uudet viat !

Illan ihmettely tuotti ainakin positiiviseen suuntaan olevan tuloksen

Vaihdoin vara-osakiesistä puolan ja lähdin koeajolenkille, joka venähti kierrokseen motarin kautta...olihan se pakko testata, miten pyörät pyörii moottoritiellä

Lämmöt nousivat normaalisti ja mitään ihmeellistä nykimistä ei enään tuntunut pienten vetojen jälkeen. Edelleen kierrosalue 2000-2500 tuntuu todella tahmealta, mutta ei oo enään ihan semmonen BOAAAAAA-mallin viritys

Eli taidanpa hakea huomenna vielä kierroksen uutta kamaa; puola, tulpanjohdot ja tulpat. Mahtaneeko kannatta ostaa mitään muuta kun tuo originaali-mallinen puola ? Eli kun tarjolla on "suurtehopuolia" yms, mahtaako niistä olla mitään iloa tässä kulineessa, vai päinvastoin haittaa ? Niin ja voihan sit olla, että tuokin malli määritellään suurtehopuolaksi...

Tässä kun on kulkupuolen huolia ihmetellyt, niin samaan aikaan on pahentunut kuskin puolelta ensin pienenä naputuksena alkanut, sitten kolinana, nyttemmin jo rohinana kuuluva metakka...Katsastus-setä ei siitä virkannut mitään, kun leimalla kävin viikko sitten, en sit viittinyt kysyäkkään, kun läpi laski

No, huomenna on taas uusi päivä ja uudet viat !
Hyvin vahva veikkaus on, että jossain on vuotoja imupuolella. Hallin vika on ainakin kokemissani/kuulemissani tapauksissa joko toimii/ei toimi-tyyppinen. Ei mitään väliltä. Voin toki olla väärässä. IMM:n vika ja ylimääräisen imuvuodon vaikutus vastaava. Huolellista tutkiskelua kehiin. Voi olla yllättävän kettumainen löytää. Tämän takia on vaihdettu turboja etc.
EDIT: jaha edistystä on tullut. Hyvä saada perusasiat kuntoon ja vasta sitten hajota lisää.
EDIT: jaha edistystä on tullut. Hyvä saada perusasiat kuntoon ja vasta sitten hajota lisää.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Sytytyspuolan valinnassa käyttäisin kriteerinä Boschin ja Saabin antamia vastusarvoja.
Mittaa lämpimäksi ajetun puolan ensiökäämin vastus liittimien 1 (-) ja 15 (+) väliltä. Vastuksen pitää olla 0,52-0,76 Ohm.
Mittaa toisiokaamin vastus liittimen 1 (-) ja korkeajänniteliitännän väliltä. Vastuksen pitaa olla 7,2-8,2 k0hm.
Orkkispuola purkuautosta samalla osanumerolla ja speksin mukaisilla vastusarvoilla on halvempi ja vähintään yhtä toimiva kuin tarvikepuola.
Bosch-puolan osanumero taisi olla 0 221 122 327 ja sytytyspääteasteen numero Bosch 0 227 100 139 tai 0 227 100 124.
Mittaa lämpimäksi ajetun puolan ensiökäämin vastus liittimien 1 (-) ja 15 (+) väliltä. Vastuksen pitää olla 0,52-0,76 Ohm.
Mittaa toisiokaamin vastus liittimen 1 (-) ja korkeajänniteliitännän väliltä. Vastuksen pitaa olla 7,2-8,2 k0hm.
Orkkispuola purkuautosta samalla osanumerolla ja speksin mukaisilla vastusarvoilla on halvempi ja vähintään yhtä toimiva kuin tarvikepuola.
Bosch-puolan osanumero taisi olla 0 221 122 327 ja sytytyspääteasteen numero Bosch 0 227 100 139 tai 0 227 100 124.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
ntkn-ntkn-ntkn-ntkn
Tuli sit vihdin kurkattua venttiilikopan alle, kun nykiminen ei oo minneen hävinny. Sieltä paljastuikin mielenkiintoinen juttu, nimittäin ketju on päässyt ilmeisesti pomppaamaan yhden hampaan keturalleen. Ketju on välillä kireä ja kun pyörittää moottoria, ketju löystyy taas aivan löysäksi, liikkumavara melkeen 4 cm
Suas nyt sit nähä, mitä sitä ihminen tekee seuraavaksi. Toinen pahan kuuloinen vika kuuluu kytkn/vaihteisto-osastolta. Kun kytkin EI ole pohjassa, kuuluu hankaava metallinen ääni, kun kytkimen painaa pohjaan, ääni katoaa...
Auton vieressä hallilla köllöttelee toinen moottori-vaihteistopaketti odottelemassa laiskan asentajan päätöstä, ollakko vaiko eikö ollakko ja vaihtaiskohan sitä nyt vai eik sitä vaihtais
Jotensakkiin tuntuu helpommalta vaihtoehdolta knypätä kone vaihtaen. Muutenkin tarvis vaihtaa moottorin tukikumit ja koko hammastanko-härdelli. Kai sitä pitää ottaa viikon loma töistä ja iskee sormet rasvaan...




Auton vieressä hallilla köllöttelee toinen moottori-vaihteistopaketti odottelemassa laiskan asentajan päätöstä, ollakko vaiko eikö ollakko ja vaihtaiskohan sitä nyt vai eik sitä vaihtais

Jotensakkiin tuntuu helpommalta vaihtoehdolta knypätä kone vaihtaen. Muutenkin tarvis vaihtaa moottorin tukikumit ja koko hammastanko-härdelli. Kai sitä pitää ottaa viikon loma töistä ja iskee sormet rasvaan...