Tuolla näyttäisi olevan suht edullisesti niin PowerFlexin kuin SuperFlexinkin puslia. Meinasin etu ja takavakaajan runkoon kiinnityspuslat hommata, sekä etualatukivarren takimmaiset puslat. Aerossa pitäisi olla tuo 19mm tanko, mutta pitäisköhän vielä varmistaa ja mitata mauserilla pitääkö paikkansa? Jos vaikka on kulunut lähelle 18milliä...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Kesä 10, 2006 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on sekä edessä, että takana 19mm tangot. Kyseessä -96 Aero. Omat uretaanit hommasin Partsforsaabs -firmasta. Suurin osa uretaaneista on mukavasti halvempia, kuin Speedpartsilla.
Sporttiautosta saa Suomesta Superflexejä, mutta hinnat valitettavan suolaiset verrattuna noihin Elkpartsin ja Partsforsaabin -nettiputkiin. Pyysin tuolta Sportista hintoja niin tutkivat ja laittoivat hinnaston ysitontullekin näkyviin nettiin.
Tilasin Elkpartsilta puslat maanantai-iltana. Tiistaina ilmoittivat lähettäneensä ja eilen perjantaina olivat perillä. Samalla tuli kirkkaat sivuvilkut, jotka heitin het paikoilleen. Täytynee tänään lähtä mallaamaan noita puslia. Kyseisen liikkeen toimintaa voin nyt omastakin kokemuksesta kehua asialliseksi & nopeaksi.
Edit: Ainiin mittasin tosiaan Aeron takatangon ennen tilausta ja 19mm:hän se oli aivan kuten spekseissä luvattiin... takavakaajan puslat sain juuri paikoilleen. Täytyy lähtä koeajulle...
...jees nyt on jämäkkä. Vanhat kumipuslat oli kyllä ihan riekaleina paskana ja välystä hurumykke. Ei vaan oikke kunnolla pääse fiilistelemään kun kesäkummit tulee vasta ensiviikolla eli olen joutunu noilla letkuilla vinter däckeillä puskemaan.
Seuraavaksi pitäis noita etupään puslia alkaa vexlaamaan. Hitto ku en omista tohoa, jolla vois tuon etualatukivarren takapuslan kumin polttaa. Täytyy yrittää lainata jostain... ois pitäny viime syssynä se sittenkin liidelistä ostaa kun muistaakkeni jotain 5,9€ makso
Ja sitten jos joku laittaa tämmöisiä uretaanipuslia kallistuksenvakaajan päätytankoihin, niin omat kokemukset ovat seuraavat...
Rosteriholkki voi olla liian ahdas sisäpuolelta, vaatii jyrsintää.
Asennettuna puslan kapeampi reuna tulee ulospäin. Tästä huolimatta pusla alkaa ulostua sisäholkistaan kiinnitysmutterin päälle, joten laitoin varuksi laitoin normaalin 12mm rosteriprikan mutterin alle. Olisi ollut tarjolla koriprikkakin, mutta se oli liian iso ja olisi rajoittanut puslan normaalia elämistä.
Jaa ei ihan bolt-on ole nuot kyseiset puslat... takavakaajan puslat olivat onneksi ihan passelit suoraan.
Tuossa kävin äkkiä syynäämässä sitä etuvakaajan koriinkiinnityspuslan vaihtoa. Ajan puutteen vuoksi jäi kesken, kun ei löytynyt sopivaa työkalua 10mm pulttien irroitukseen... ei tuo iso räikkä mahtunut ja biliksen 10 sentin pikkuräikkä oli vaan liian pieni, lisäksi taaempi sisälokasuojan muovi on kivasti sen taaemman pultin edessä ja raidetanko taasen etimmäisen päällä. Täytyy vähän tuumata...
Ahtopaine kirjoitti:Tuossa kävin äkkiä syynäämässä sitä etuvakaajan koriinkiinnityspuslan vaihtoa. Ajan puutteen vuoksi jäi kesken, kun ei löytynyt sopivaa työkalua 10mm pulttien irroitukseen...
Kovin on ikävässä paikassa juu nuo pultit. Lähtee kyllä, kun muutaman asteen kerrallaan kääntelee, mutta ei niitä kyllä ihan huvikseen tule irroiteltua...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84