mitä öljyä kesäks koneelle onko välii

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Hei kertookaas kanssasaabistillekin miksi nuot 10W- 60tai 20W-50 ovat noita nolla tai vitosöljyjä parempia, niin vois ittekin vaihtaa varmasti oikeat kesäöljyt tuossa kun ehtii.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

900C -86
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Saabin ohjekirjan mukaan 10W/40, 10W/50 tai 5W/40/50. Suositus jotain
saabin omaa öljyä. Osaako joku kertoo piiiitkääällä kokemuksella mitä merkkiä kannattaa laittaa?!?! Itsellä myös ajankohtaista piakkoin
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

ASTech kirjoitti:Tässä tietoutta.

http://www.neste.fi/binary.asp?page=330 ... &version=1

Eli talvella jotain 0W. Ja kesällä mieluiten 10W/40 tai jos mahdollista niin 30.
En tiedä, mutta näin (miehen)järki sanoo kun katselin muutaman minuutin
jotain taulukkoo...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Just kävin lorotuttamassa uudet liemet sisään ennen kesälomareissuja ja Neste-1:stä olen nyt käytellyt viime kerrat ja ei ainakaan mitään murheita ole sen johdosta ilmennyt. Hintakin on motonetissä huokea 19,90€/4l + vielä litran törppö päälle, josta jää sopivasti puoli litraa varalle. Ku tahtoo tuo puoli litraa hukkua kympin aikana, koska vanha herra hikoilee sen verran.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

V.J.S kirjoitti:
himmee kirjoitti:Hyiii ei ikuna Shelliä..Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil :D
Käytin kaksi öljynvaihtoväliä Mobilin 0W-40 liemiä. Turbo leikkasi kiinni toisen satsin aikana. Tästä vedin reilulla 500€:lla herneitä nenään ja tein johtopäätöksen, että Mobilin öljyt on kuraa, enkä enää ikuna niitä käytä :wink: Sitäpaitsi on isänmaallista käyttää Shelliä, niillä kun on suomalainen sikariportaan pääjehu. :lol:
Harmillista..tietysti paljonko oli ajettu ja millä öljyillä ennen mobilia? Noo turha täs on lähtee muita syitä hakeen..jokanen käyttää minkä parhaaks näköö. Tosin tuota 40 en ole koskaan edes kokeillut.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ahtopaine kirjoitti:Kun vaihtaa öljyt alle 10tkm:n välein, niin ei liene aivan niin kriittinen öljyn laadusta... ainakaan vaparikoneessa.
tähän sen voi kiteyttää.. ja laatuhan pysyy hyvänä tuolla vaihtovälillä. Itse laitan 9t:seen mobilin ralli vormulaa 5w/50 kesät talvet.
9000CS 2,3
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Ralli vormula meni taas sisuksiin!
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

V.J.S kirjoitti:Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
Pitää harkita itekki seuraavalla kerralla kun tuo pommi joskus taas liikkuu että jos sattus täältäkin löytyyn tota shellin oilia tuohon hintaan.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

V.J.S kirjoitti:Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
Loistavaa, kiitos tiedosta. En ole pitkään aikaan raaskinutkaan shelliä käyttää, mutta tohon hintaan sitä kannattaa laittaa koneeseen!!
Taidanpa vaihtaa moobilista shelliin...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mites muuten ton öljytilavuuden on käynyt, kun ainakin tuo M*netin "alkuperäinen" filtteri (kyljessä lukee GM) on nykyjään reilusti isompi kuin entinen, jossa luki kylsessä saab.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Kurko kirjoitti:Mites muuten ton öljytilavuuden on käynyt, kun ainakin tuo M*netin "alkuperäinen" filtteri (kyljessä lukee GM) on nykyjään reilusti isompi kuin entinen, jossa luki kylsessä saab.
Olisko ehkä maksimissaan desin isompi? Eli ei paljoa....
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Kendal GT 1 kokeillan tollasta,tein justiinsa konerempan turbo tonnariin ei muute kannata käyttää muuta kuin täyssynteettistä öljyä on melko pienet öljyreijät männissä öljyrenkaiden alla 4kpl n:3mm, koneessa ei ole käytetty juurikaan täyssynteettistä öljyä,pienet reijät täysin ummessa josta johtuen männät eivät saaneet voitelua männissä kiinnileikkaus jälkiä :cry: no eiköhän taas kilometrit maita :D ainakin meno parani :D
*2463*
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

9000 T16 kirjoitti:Kendal GT 1 kokeillan tollasta,tein justiinsa konerempan turbo tonnariin ei muute kannata käyttää muuta kuin täyssynteettistä öljyä on melko pienet öljyreijät männissä öljyrenkaiden alla 4kpl n:3mm, koneessa ei ole käytetty juurikaan täyssynteettistä öljyä,pienet reijät täysin ummessa josta johtuen männät eivät saaneet voitelua männissä kiinnileikkaus jälkiä :cry: no eiköhän taas kilometrit maita :D ainakin meno parani :D
Tottahan toki tuo TÄYSsynteettinen on paljon parempaa ainetta... Sulla juuri hyvä esimerkki! :wink:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vastaa Viestiin