mitä öljyä kesäks koneelle onko välii
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Hei kertookaas kanssasaabistillekin miksi nuot 10W- 60tai 20W-50 ovat noita nolla tai vitosöljyjä parempia, niin vois ittekin vaihtaa varmasti oikeat kesäöljyt tuossa kun ehtii.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Saabin ohjekirjan mukaan 10W/40, 10W/50 tai 5W/40/50. Suositus jotain
saabin omaa öljyä. Osaako joku kertoo piiiitkääällä kokemuksella mitä merkkiä kannattaa laittaa?!?! Itsellä myös ajankohtaista piakkoin
saabin omaa öljyä. Osaako joku kertoo piiiitkääällä kokemuksella mitä merkkiä kannattaa laittaa?!?! Itsellä myös ajankohtaista piakkoin
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Eli talvella jotain 0W. Ja kesällä mieluiten 10W/40 tai jos mahdollista niin 30.
En tiedä, mutta näin (miehen)järki sanoo kun katselin muutaman minuutin
jotain taulukkoo...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Just kävin lorotuttamassa uudet liemet sisään ennen kesälomareissuja ja Neste-1:stä olen nyt käytellyt viime kerrat ja ei ainakaan mitään murheita ole sen johdosta ilmennyt. Hintakin on motonetissä huokea 19,90€/4l + vielä litran törppö päälle, josta jää sopivasti puoli litraa varalle. Ku tahtoo tuo puoli litraa hukkua kympin aikana, koska vanha herra hikoilee sen verran.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Harmillista..tietysti paljonko oli ajettu ja millä öljyillä ennen mobilia? Noo turha täs on lähtee muita syitä hakeen..jokanen käyttää minkä parhaaks näköö. Tosin tuota 40 en ole koskaan edes kokeillut.V.J.S kirjoitti:Käytin kaksi öljynvaihtoväliä Mobilin 0W-40 liemiä. Turbo leikkasi kiinni toisen satsin aikana. Tästä vedin reilulla 500€:lla herneitä nenään ja tein johtopäätöksen, että Mobilin öljyt on kuraa, enkä enää ikuna niitä käytähimmee kirjoitti:Hyiii ei ikuna Shelliä..Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil Mobil MobilSitäpaitsi on isänmaallista käyttää Shelliä, niillä kun on suomalainen sikariportaan pääjehu.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pitää harkita itekki seuraavalla kerralla kun tuo pommi joskus taas liikkuu että jos sattus täältäkin löytyyn tota shellin oilia tuohon hintaan.V.J.S kirjoitti:Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
Loistavaa, kiitos tiedosta. En ole pitkään aikaan raaskinutkaan shelliä käyttää, mutta tohon hintaan sitä kannattaa laittaa koneeseen!!V.J.S kirjoitti:Vink vink: Taas hyvä syy ainakin tonnaristeille siirtyä Shell Helix Ultraan (5W-40). Hong Kongista (ainakin Keravalla) saa sitä viiden litran kannussa hintaan n. 26€! Eli samaan hintaan kun Motossa neljä litraa, ja kerrankin pakkauskoko josta riittää koko öljytilavuus yhdestä purkista.
Taidanpa vaihtaa moobilista shelliin...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Olisko ehkä maksimissaan desin isompi? Eli ei paljoa....Kurko kirjoitti:Mites muuten ton öljytilavuuden on käynyt, kun ainakin tuo M*netin "alkuperäinen" filtteri (kyljessä lukee GM) on nykyjään reilusti isompi kuin entinen, jossa luki kylsessä saab.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Kendal GT 1 kokeillan tollasta,tein justiinsa konerempan turbo tonnariin ei muute kannata käyttää muuta kuin täyssynteettistä öljyä on melko pienet öljyreijät männissä öljyrenkaiden alla 4kpl n:3mm, koneessa ei ole käytetty juurikaan täyssynteettistä öljyä,pienet reijät täysin ummessa josta johtuen männät eivät saaneet voitelua männissä kiinnileikkaus jälkiä
no eiköhän taas kilometrit maita
ainakin meno parani ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
*2463*
Tottahan toki tuo TÄYSsynteettinen on paljon parempaa ainetta... Sulla juuri hyvä esimerkki!9000 T16 kirjoitti:Kendal GT 1 kokeillan tollasta,tein justiinsa konerempan turbo tonnariin ei muute kannata käyttää muuta kuin täyssynteettistä öljyä on melko pienet öljyreijät männissä öljyrenkaiden alla 4kpl n:3mm, koneessa ei ole käytetty juurikaan täyssynteettistä öljyä,pienet reijät täysin ummessa josta johtuen männät eivät saaneet voitelua männissä kiinnileikkaus jälkiäno eiköhän taas kilometrit maita
ainakin meno parani
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988