CS:n ylipainekytkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

CS:n ylipainekytkin

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mitenkäs tuossa CS.ssä on toteuttu tuo ylipainekatkaisu? miettiny vaan kun tuo tonnari kiihdytyksessä alkaa pätkimään ja rykimään.
tosin meinaan että vaihdan uuden imusarjan tiivisteen. Mutta jos ensin sitä tutkisi tuon ylipainekatkaisun.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei ole erillistä mekaanista katkaisinta, DI/APC softassa on painerajotin, joka komentaa LH-jettiä katkaisemaan bensansyötön liian kovilla paineilla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mikäs anturi mittaa painetta di/apc:lle? onko se mikä on siinä imuputkessa, ennen kaasuläppää, noin venttiilikopan kohdalla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Erillinen paineanturi koneen kuormitusta määritettäessä on tosiaan korvattu (vm 91->) imuilman lämpöanturilla ja kaasuläpän asentoanturilla. Siitä se DI/APC sitten ynnäilee, että milloin olisi syytä hillitä menoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Tyhmä kysymys: oletko koittanut varmasti-ehjällä DI-kasetilla? Temppuileva kassu kun aiheuttaa juuri rykimistä ja pätkimistä kovemmilla ahdoilla.

Sekä 2.0T NG900 että tuo 97-Aero rykivät keltaisen ja punaisen rajalla, ts. vakioahdot "tapissa". Hiukan kun helläsi niin, että ahdot vain putosivat keltaisen puolelle, meno maistui taas.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mulla tämä rykii noin valkoisen ja keltaisen rajalla :?
ja kokeiltu tuolla NG.n kasetilla, ja ihan samanlaista oli meno. ja uudet tulpatkin on. lisäksi kokeiltu toisella immulla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ettei olis mankkuvenassa sanomista? Mankkuvena falskaa, tulee yliahtoa, kone huomaa nakutusta ja rajoittaa menoa. Mulla ollut samanlaista ongelmaa ja korjaantui hetkeksi toisella mankkuvenalla. Nyt taas käytettynä ostettu mankkuvena on yhtä rikki kuin edellinenkin: piikkaa 1.3-1.5bar (asteikollinen mittari asennettu), rytkyttää keltasen ja punasen rajalla sekä tuntuu todella ahtaalta meno.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

sitähän mäkin tässä epäilen. pitää vissii kokeilla toisella coolerilla, ja ahtoputkilla, ja jos ei auta nii vaihtaa sarjan tiivisteen.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin