vaihteisto ulisee
vaihteisto ulisee
auto saab 9000 turbo -89. Vaihteisto ulisee, kaikilla vaihteilla. Yleensä pinta kaasulla ajaessa. Ääni loppuu kovemmin kiihdyttäessä. Onko laakerivika. Ja kannattaako korjata.?Mitähän laakerit maksaa.
Re: vaihteisto ulisee
Kuullostaisi "perän laakereilta". Niissä on sen verran väljää, että rattaiden kohdistus muuttuu ja aiheuttaa ääntä. Koko vaihteiston joutuu purkamaan, että noi saa vaihdettua. Perän laakerit maksaa muutaman kympin, vaihtotyöhön mennee 10-12 t aikaa. Samalla kannattaa tietysti uusia kaikki laakerit, tiivisteet ja kenties synkroja. Koko homman hinnaksi tulee vähintään 600.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa käytetty laatikko, esim mulla olis yks -89 ruiskusta ylimääräsenä. Tarkempaa tietoa tuolla myydään osat -palstalla.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa käytetty laatikko, esim mulla olis yks -89 ruiskusta ylimääräsenä. Tarkempaa tietoa tuolla myydään osat -palstalla.
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
...otetaas vanha aihe esille...
Onko mielestänne kyse tästä kun oireet ovat seuraavat:
- kaikilla vaihteilla, myös pakilla, kuuluu "metallinen jollotus", ykköseltä vitoselle mentäessä kaikkien vaihteiden kautta ääni jatkuu aina samalla tasolla seuraavalle vaihteelle mentäessä
- kaikki vaihteet menee erittäin nätisti kepistä sisään, synkrojen kanssa ei ole ongelmia
- vetareissa näyttää olevan eväät sisällä
- mystistä on että ongelma nousi kuudenteen potenssiin lyhyessä ajassa ja ääni koveni selkeästi
- moottorijarrutuksessa heitettäessä tuntuu selkeää löysää samoin kuin kiihdytyksessä ja ääni kuuluu selkeämmin
- kuuluu myös ajomelun yli kun puhaltimet yms. ottaa pois
Voiko mielestänne ääni kuulua vetareista missään muodossa, minkäänlaista vetareiden normaalisti kuluessaan pitämää pauketta kurveissa / parkkipaikalla kehää ajaessa ei ole.
Auto on -91 Turbo S ja mittarissa on vasta 407 tkm
ja jatko kysymyksenä koneen / vaihteiston irroitus, tallissa on ketjutalja joten nosto ei ole ongelma mutta kun kokemusta on vain 96 - 90 - 900 tasolta eli paljonko aikaa kannattaa varata ja mitä kannattaa varoa?
Jyväskylän suunnalla on kuulemma joku vaihteistoguru, kellään yhteistietoja?
Onko mielestänne kyse tästä kun oireet ovat seuraavat:
- kaikilla vaihteilla, myös pakilla, kuuluu "metallinen jollotus", ykköseltä vitoselle mentäessä kaikkien vaihteiden kautta ääni jatkuu aina samalla tasolla seuraavalle vaihteelle mentäessä
- kaikki vaihteet menee erittäin nätisti kepistä sisään, synkrojen kanssa ei ole ongelmia
- vetareissa näyttää olevan eväät sisällä
- mystistä on että ongelma nousi kuudenteen potenssiin lyhyessä ajassa ja ääni koveni selkeästi
- moottorijarrutuksessa heitettäessä tuntuu selkeää löysää samoin kuin kiihdytyksessä ja ääni kuuluu selkeämmin
- kuuluu myös ajomelun yli kun puhaltimet yms. ottaa pois
Voiko mielestänne ääni kuulua vetareista missään muodossa, minkäänlaista vetareiden normaalisti kuluessaan pitämää pauketta kurveissa / parkkipaikalla kehää ajaessa ei ole.
Auto on -91 Turbo S ja mittarissa on vasta 407 tkm
ja jatko kysymyksenä koneen / vaihteiston irroitus, tallissa on ketjutalja joten nosto ei ole ongelma mutta kun kokemusta on vain 96 - 90 - 900 tasolta eli paljonko aikaa kannattaa varata ja mitä kannattaa varoa?
Jyväskylän suunnalla on kuulemma joku vaihteistoguru, kellään yhteistietoja?
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitos vastauksista.
Tuo känny numero ei vastannut mutta langasta vastattiin, soittelen piakkoin uudestaan.
Saako tuota tukilaakeria katsottua millä- meinaan sen kuntoa?
Suojakumit kävin läpi oikealta puolelta ja niissä oli rasvat hyvin sisässä. Vetarissa tuntui pyörän ollessa irti ja auton tunkilla välystä akselin pituussuunnassa noin 4-5 mm, onko normaalia?
Lisäksi tein havainnon kun auton sammuttaa ja menee vapaalla eteenpäin niin samantyyppistä jurnutusta kuuluu todella vaimeasti - eikös tuo viittaisi juuri vetaripuoleen?
Tuo känny numero ei vastannut mutta langasta vastattiin, soittelen piakkoin uudestaan.
Saako tuota tukilaakeria katsottua millä- meinaan sen kuntoa?
Suojakumit kävin läpi oikealta puolelta ja niissä oli rasvat hyvin sisässä. Vetarissa tuntui pyörän ollessa irti ja auton tunkilla välystä akselin pituussuunnassa noin 4-5 mm, onko normaalia?
Lisäksi tein havainnon kun auton sammuttaa ja menee vapaalla eteenpäin niin samantyyppistä jurnutusta kuuluu todella vaimeasti - eikös tuo viittaisi juuri vetaripuoleen?
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Re: vaihteisto ulisee
Mitähän tuolta laatikosta on nyt mennyt, kun pitää kauheaa ulinaa 2 ja 3 vaihteella, aluksi piti vain kolmosella mutta hetki tän jälkeen alkoi kakkosellakin ulisee, johan tuo laatikko ehti sen n.5000km olemaan paikallaan..
Re: vaihteisto ulisee
käyppä toivasella diagnoosissa kun kerran asustelet lähimaastossa ja hei älä unohda kertoa sitä täällä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,