Motonetin kirkkaat etuvilkut matalakeulaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Motonetin kirkkaat etuvilkut matalakeulaan

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Huomasinpa tuossa mukavan homman siivotessani hyönteisiä Aeron nokasta. Reilu vuosi sitten, vai olikohan hieman vähemmänkin, ostin Motonetista kirkkaat etuvilkut vanhojen kulahtaneiden tilalle. Nyt jo on alareunan kumi halkeillut ja murenee. Eli uudet ovat muuten ok, mutta se tiivistereunus on täysi susi. Mutta onhan ne ihan aitoa Taiwan-kamaa, Depo-merkkisiä. Pitää vissiin ottaa ja elvyttää vanhat hiomatahnalla, sekä tehdä niihin sivuperuutusvaloille reiät. Vanhojen tiivisteet on nimittäin hyvässä kunnossa 10 vuoden ikäisiksi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Sama juttu täällä. Kumit meni tosi nopeasti haperoksi. Tuli sitten askarreltua vanhoista vilkuista kumit motonetin vilkkuihin.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Minä yhdyn myös tuohon oman vanhan V****n kodhdalla. Tuli tosiaan
aikoinaan tuohon edelliseen autoon hommattua noi motonetin vinkkarit
ja tiivisteet kovettu yllättävän pian. Aina pitää jossain säästää,mutta ei
se merkkiliikkeen hinta aina riemastuta... Merkkiliikkeet vois alkaa tekee
oikeesti kovia hintatyrkkyjä, niin johan menis niilläkin lujaa. Tosin uusien
autojen hinnallahan noi katteet taidetaan ottaa suomessa ylipäänsä. Ja
unohtamatta huoltojen hintoja... Harmittaa, kun ei oo vara aina mennä
merkkiliikkeen tiskille :cry:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tostaks se johtuukin, jotta on aina pesun jälkeen, päivän pari lähes akvaariot. :(
No onneks on alkuperäiset vielä hanskalokerossa. :)
Siis nuo pienet sivusellaiset. Etukulmissa on alkuperäiset kirkkaat ja ne on lähes yhtä kosteat. :(
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Orkkissivuvilkut on tosiaan yhtä vedenpitävät, kuin tarvikkeet. Tein itselleni patenttiratkaisun kylkivilkkujen kanssa. Pikaliimaa saumat täyteen, niin ei enää tule ainakaan saumoista vesi vilkun sisälle. On tähän päivään saakka kestänyt hyvin. Ja tarvikevilkkujen tiivistekehyskin on muuten paljon kovempaa materiaalia, eli se tiiviste kannattaa ottaa sitten vanhoista vilkuista, jos vaihtaa kirkkaisiin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onkos viistokeulan kulmavilkuissa ollut samaa ongelmaa? Pitäs laittaa tilaukseen, mutta alkoi hiukan epäilyttämään..
Foxbody turbo
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Viistokeulan kulmavilkuissahan ei ole tuota tiivistettä, joka olisi korin ja vilkun välissä, niinkuin on matakeulatonnareissa. Viistokeulan kirkkaissa vilkuissa ei tietääkseni ole pahemmin ollut ongelmia, toki jotain tiivistymistä saattaa esiintyä, mutta onhan siellä pieni ilmakanava muutenkin. Vilkun lasi on taas liimattu/sulatettu runko-osaan kiinni. Sauman voi kyllä koittaa varmistaa jollain liimalla vielä uudestaankin, mutta kannattaako? Ja ei minusta kannata jättää ostamatta. Omassa ogsatkussa Motonetin kirkkaat(viistokeula) ovat toimineet varsin hyvin. Ne taisikin tulla Scan Tech-laatikossa, mutta valmistajasta ei ole sen tarkemmin tietoa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin