Huomasinpa tuossa mukavan homman siivotessani hyönteisiä Aeron nokasta. Reilu vuosi sitten, vai olikohan hieman vähemmänkin, ostin Motonetista kirkkaat etuvilkut vanhojen kulahtaneiden tilalle. Nyt jo on alareunan kumi halkeillut ja murenee. Eli uudet ovat muuten ok, mutta se tiivistereunus on täysi susi. Mutta onhan ne ihan aitoa Taiwan-kamaa, Depo-merkkisiä. Pitää vissiin ottaa ja elvyttää vanhat hiomatahnalla, sekä tehdä niihin sivuperuutusvaloille reiät. Vanhojen tiivisteet on nimittäin hyvässä kunnossa 10 vuoden ikäisiksi.
Matti
Motonetin kirkkaat etuvilkut matalakeulaan
Motonetin kirkkaat etuvilkut matalakeulaan
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Minä yhdyn myös tuohon oman vanhan V****n kodhdalla. Tuli tosiaan
aikoinaan tuohon edelliseen autoon hommattua noi motonetin vinkkarit
ja tiivisteet kovettu yllättävän pian. Aina pitää jossain säästää,mutta ei
se merkkiliikkeen hinta aina riemastuta... Merkkiliikkeet vois alkaa tekee
oikeesti kovia hintatyrkkyjä, niin johan menis niilläkin lujaa. Tosin uusien
autojen hinnallahan noi katteet taidetaan ottaa suomessa ylipäänsä. Ja
unohtamatta huoltojen hintoja... Harmittaa, kun ei oo vara aina mennä
merkkiliikkeen tiskille
aikoinaan tuohon edelliseen autoon hommattua noi motonetin vinkkarit
ja tiivisteet kovettu yllättävän pian. Aina pitää jossain säästää,mutta ei
se merkkiliikkeen hinta aina riemastuta... Merkkiliikkeet vois alkaa tekee
oikeesti kovia hintatyrkkyjä, niin johan menis niilläkin lujaa. Tosin uusien
autojen hinnallahan noi katteet taidetaan ottaa suomessa ylipäänsä. Ja
unohtamatta huoltojen hintoja... Harmittaa, kun ei oo vara aina mennä
merkkiliikkeen tiskille
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Orkkissivuvilkut on tosiaan yhtä vedenpitävät, kuin tarvikkeet. Tein itselleni patenttiratkaisun kylkivilkkujen kanssa. Pikaliimaa saumat täyteen, niin ei enää tule ainakaan saumoista vesi vilkun sisälle. On tähän päivään saakka kestänyt hyvin. Ja tarvikevilkkujen tiivistekehyskin on muuten paljon kovempaa materiaalia, eli se tiiviste kannattaa ottaa sitten vanhoista vilkuista, jos vaihtaa kirkkaisiin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Viistokeulan kulmavilkuissahan ei ole tuota tiivistettä, joka olisi korin ja vilkun välissä, niinkuin on matakeulatonnareissa. Viistokeulan kirkkaissa vilkuissa ei tietääkseni ole pahemmin ollut ongelmia, toki jotain tiivistymistä saattaa esiintyä, mutta onhan siellä pieni ilmakanava muutenkin. Vilkun lasi on taas liimattu/sulatettu runko-osaan kiinni. Sauman voi kyllä koittaa varmistaa jollain liimalla vielä uudestaankin, mutta kannattaako? Ja ei minusta kannata jättää ostamatta. Omassa ogsatkussa Motonetin kirkkaat(viistokeula) ovat toimineet varsin hyvin. Ne taisikin tulla Scan Tech-laatikossa, mutta valmistajasta ei ole sen tarkemmin tietoa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki