Automaatti ilmastointi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"

Re: Ratsastetaan aiheella

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000LPT kirjoitti: Onko muilla hajonut painekytkimiä?
En tiedä oliko minulla vika itse painekytkimessä vai sen johdotuksessa, piuhoissa oli ainakin vikaa. Uusin myös painekytkimen viime vuonna.

Päivän NiksiVinkki:
Painekytkimen piuhan liitos johtosarjaan on hiukan ikävässä paikassa, siis jos kyseessä on järjestelmä, jossa kuivan on etulokarissa. Liitokseen pääsee mukavasti käsiksi irroittamalla etu-umpion (n. kolmen minuutin homma), jonka jälkeen kytkimen toiminnan tarkastaminen ja vianetsintä on silkkaa lastenleikkiä. :)
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Diversion
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Diversion »

Mites on? Mulla on tod näk painekytkin sökö ja tästä johtuen kompura sammuu kun lämmöt nousee(paineet nousee, on testattu) liian korkealla. Tämä testattu kytkemällä huollossa niin että pikkupuoli kumminkin toimii.
Kysymys kuuluukin, voiko kytkeä sitä pientä flektipuolta jatkuvaan käyttöön joka auttais ilmastoinnin jatkuvaan toimintaan?

Veemäistä ku joutuu tyhjentämään järjestelmän kytkimen vaihdon takia.

Niin, voiko syy olla lämpökytkimes?

Autohan on 1993 vuosimallin tonnari automaatti-ilmastoinnilla.
Ja ilmastoinnin huolto tehty 2005 toukokuussa edellisellä omistajalla.

Kylmää tulee kunnes kone lämpenee normaalilämpöön.
9000 CDEA 2.3 Turbo -93
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

9000cst kirjoitti:Hmm itelä ei tosiaakaan tule lähellekkään noin kylmää ilmaa joten oliskohan aika käydä täyttämässä nesteet säiliöön uusiksi ? saa puhallus olla täysillä kun on jo 20'C ulkona että autossa vähän ees viilenis
Ei varmaan huonoa ole noita tarkastaa mutta omassa tonnarissa tosin 86-vuotinen oli ilmeisesti lämppärin puhaltimen vaihdon jälkeen jääny ilmastoinnin kennon ja puhaltimen kopaan reilu sentin rako joten imi lämmintä ilmaa tuosta välistä.
Itse en jaksanu purkaa tuota vaan pujottelin ohuen vaahtomuovilärpäkkeen tuohon väliin, ei välttämättä tullu ihan tiivis mutta huomattavasti vilposempaa tulee nyt.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin