Laakeriko mennyt vai mikä? (korjattu jo)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Laakeriko mennyt vai mikä? (korjattu jo)

Viesti Kirjoittaja TeePee »

EDIT: Runkolaakeri oli leikannut.


Ostin eilen tonnarin (2,3 vapari vm. -90) josta oli myyjän mukaan kone leikannut kiinni rikkoutuneen öljypumpun takia. Kotona työnnettiin autoa vaihde päällä edes takaisin ja kone ainakin pyörii eli ei se ainakaan täysin kiinni ole jämähtänyt, mutta kitkaa on paljon. Kun konetta pyörittää niin se nytkähtää aina tietyssä kohdassa. Pytyistä ei kuulu minkäänlaisia rahinoita ja tulpatkin näyttivät hyviltä. Mikähän mahtaisi olla vikana?

Jos öljypumppu olisi tullut tiensä päähän niin eihän männille tapahtuisi mitään? Käsittääkseni männät saavat öljyn suoraan öljypohjasta ja öljypumppu kierrättää öljyä vain kannessa. Eli jos pumppu olisi mennyt rikki niin eikös venakoneiston kuuluisi olla silloin jumissa? Nokka-akselit pyörivät kuitenkin normaalisti, mikä viittaisi siihen että öljypumppu on ehjä ja vika jossain muualla kuin sylintereissä tai kannessa. Pieni epäilys on että kiertokangen-/runkolaakeri olisi saanut siipeensä. Kone nostettiin tänään pois ja tarkoituksena ruveta hetimmiten avaamaan sitä ja katsomaan mitä se on syönyt.
Viimeksi muokannut TeePee, To Heinä 13, 2006 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Veikkaan että joku kiertokangen laakeri on leikannu kiinni. Ne taitaa mennä ekana kun öljyn kierto hiipuu.
Vastaa Viestiin