Käynnistyminen kestää lämpimänä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
Käynnistyminen kestää lämpimänä
Mikäs on kun nyt kesä kuumalla pitää startata 15-30s et käynistyy jos käynnistyy. Talvella samanlaista propleemaa mut vähemmin. Sammutuksen jälkeen heti starttaus toimii moiteetta mut jos vähän aikaa seisoo niin tulee ongelmii . piuhat/liitokset tarkastettu ok, akku startti jännite 11-14v välillä. startatessa odotettu aina et check engine sammuis.
[edit: paremmin haussa löytyvä otsikko -Jope]
[edit: paremmin haussa löytyvä otsikko -Jope]
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Moi!
Suihkutusjärjestelmään täytyy jäädä jäännöspaine, ettei polttoaine pääse höyrystymään. Siis painemittari kiinni polttoaineen jakoputken banjoliittimeen vaihtamalla banjopultti malliin, missä saadaan kaksi lähtöä liitettyä. Sammutuksen jälkeen tarkkailaan, että järjestelmä ei laske painetta pois. Ensimmäisenä tulee mieleen paineensäätimen ja polttoainesuuttimien vuotaminen. Suuttimia voi ja kannattaa pestä esim Forte-käsittelyllä...
Ari
Suihkutusjärjestelmään täytyy jäädä jäännöspaine, ettei polttoaine pääse höyrystymään. Siis painemittari kiinni polttoaineen jakoputken banjoliittimeen vaihtamalla banjopultti malliin, missä saadaan kaksi lähtöä liitettyä. Sammutuksen jälkeen tarkkailaan, että järjestelmä ei laske painetta pois. Ensimmäisenä tulee mieleen paineensäätimen ja polttoainesuuttimien vuotaminen. Suuttimia voi ja kannattaa pestä esim Forte-käsittelyllä...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Tonnari käynistyvyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys
Oletko saanut vian selvitettyä?Blackviggen kirjoitti:Mikäs on kun nyt kesä kuumalla pitää startata 15-30s et käynistyy jos käynnistyy. Talvella samanlaista propleemaa mut vähemmin. Sammutuksen jälkeen heti starttaus toimii moiteetta mut jos vähän aikaa seisoo niin tulee ongelmii . piuhat/liitokset tarkastettu ok, akku startti jännite 11-14v välillä. startatessa odotettu aina et check engine sammuis.
Omassani aivan samanlaiset oireet helteillä.....
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Oireet vain 30min - 4h seisseellä koneella. Ihan lämpimällä koneella ei mitään oikeita eikä koskaan esim aamulla. Starttia saa pyörittää jotain 10sek luokkaa, mutta aina se silti lähtee käyntiin. Helteellä ehkä hiukan vaikeempaa. Kyllähän se ottais pannuun, jos olis uudemmasta autosta kyse, mutta nyt luetaan vanhan auton omituisuudeksi
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Näin on joku muukin veikannut. En ole vielä saanut aikaiseksi ryhtyä toimeen. Sanovat siinäkin hommassa omat oikkunsa olevan.Japso kirjoitti:Veikkaisin syyksi viallista takaiskuvenaa siellä bensapumpun päällä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
koita seuraavaa:
käynnistäessä paina hiukan kaasua samalla jos käynnistyy helpommin ja varsinkin jos pölläytää tummaa savua putkesta niin suuttimet vuotaa.
Itse vaihdoin takaisku ventiilin ja ruiskun lämpö anturin ei apuja.
Ei auttanut polttoaineeseen lisättävät mönjätkään, oli tullut likaa polttoaine järjestelmästä ja yllättäen pininpään reikäänhän ne jää jumiin
käynnistäessä paina hiukan kaasua samalla jos käynnistyy helpommin ja varsinkin jos pölläytää tummaa savua putkesta niin suuttimet vuotaa.
Itse vaihdoin takaisku ventiilin ja ruiskun lämpö anturin ei apuja.
Ei auttanut polttoaineeseen lisättävät mönjätkään, oli tullut likaa polttoaine järjestelmästä ja yllättäen pininpään reikäänhän ne jää jumiin
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No, sitä kun on tottunut kaasarisaabeilla ajelemaan, niin kaasun polkeminen startatessa on oletusarvo, joten se on tullut kokeiltua. Tällä on pitänyt sittemmin opetella, ettei se kaasun polkeminen startatessa mitään auta...morc kirjoitti:koita seuraavaa:
käynnistäessä paina hiukan kaasua samalla jos käynnistyy helpommin ja varsinkin jos pölläytää tummaa savua putkesta niin suuttimet vuotaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Itse vaihdoin polttoainesuodattimen (varmaan alkuperäinen) bosch uuteen bilteman suodattimeen ja yllättäen bensanpaineet jäävät järjestelmään ,alkuperäisellä moottori sammui melkein heti kun poisti bensapumpun sulakkeen nyt käy melkein puoli minuuttia sulakkeen poiston jälkeen.eli onko tässä sitten painevaraaja suodattimessa ,autohan on tuo -97 cse
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vielä tästä, että miten se sitten kylmänä toimii paremmin eli, jos bensat katoaa, niin ei kai se yön jälkeen pitäisi lähteä yhtään sen paremmin?Japso kirjoitti:Veikkaisin syyksi viallista takaiskuvenaa siellä bensapumpun päällä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Samasta perheestä ollaan kun alkuperäinen kirjoittelija. Ja halusin kertoa että vika on vieläkin läsnä.
Ollaan kokeiltu laittaa sitä suuttimienputsauskamaa tankkiin, ja ei vaikutusta.
Alkaa pikkuhiljaa rasittaa tuo vika. Joten mitens tästä mentäis etiäpäin?
Auto on ainoa joka on tällä hetkellä ajossa joten mitään hullua koneen purkua ei nyt oikeen voi tehdä...
+ Auto ois tulos mullekin ajoon, kun ny sais sen kortin parin viikon päästä ja sitä ennen pitäis korjailla muutamia muitakin vikoja ja omituisuuksia...
niistä myöhemmin...
Ollaan kokeiltu laittaa sitä suuttimienputsauskamaa tankkiin, ja ei vaikutusta.
Alkaa pikkuhiljaa rasittaa tuo vika. Joten mitens tästä mentäis etiäpäin?
Auto on ainoa joka on tällä hetkellä ajossa joten mitään hullua koneen purkua ei nyt oikeen voi tehdä...
+ Auto ois tulos mullekin ajoon, kun ny sais sen kortin parin viikon päästä ja sitä ennen pitäis korjailla muutamia muitakin vikoja ja omituisuuksia...
niistä myöhemmin...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi