hukkaportin säätö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

hukkaportin säätö

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Nyt tuli oikosulku ja muistikin pätkii eli mihin suuntaan hukkaportin tankoa pyöritettiinkään kun tarkoitus olisi nostaa peruspaineita? Haulla ei löytynyt pienellä selailulla ja auto on nosturin nokassa joten kiirekkin tiedolla olisi, kiitos etukäteen.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

tankoa lyhyemmäksi eli kiinni päin...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Oliks jotain 0,06bar/kierros. :?:
Ei jaksa muistaa :oops: ja ohjeetkin on tuolla duunikoneella, joten kuin tuo oikein oli. :?:
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Se olikin siis 0,02bar/kierros. :oops:
Thanks. Mawerick. Ja tietenkin Pienu.
Nyt muistan tonkin. :oops:
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Perkule kun jos tuon 0,03/kierros ohjeen mukaan pyöritän niin menee ihan tappiin tuo tanko 8O . Voiko olla mahdollista? Peruspaineet ovat 0,2.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vuotaako putkisto turbon ja läppäkotelon väliltä jostain? Koeponnistus saattaisi olla tarpeen tai ainakin liitosten läpikäynti. Jospa laatikkorempan jäljiltä joku liitos jäi löysälle.

Ohjeissa on eroja, vanhemmille turboille on ohjeistettu 0,03 bar/kierros. Tuossa vielä perusahtopaineen säätöön linkkiä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 459#181459

Minulla ei 450tkm ajetussa 87-autossa ole tangossa enää juuri säätövaraa kireämmälle, mutta 0,4 bar sai peruspaineet säädettyä.

Millä muuten mittaat paineet?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

jus kirjoitti: Millä muuten mittaat paineet?
Kaverin firmasta lainatulla kunnon tarkalla mittarilla ja omalla vdo:n mittarilla.

Tuossa tullut nyt kaksi iltaa koitettua aukaista tuota hukkiksen tangon lukitus mutteria mutta turhaan, ei sitten per**le aukea ei millään ja tilaahan siellä on todella ruhtinaallisesti toimia :evil: . Olettekos purkaneet paljonkin tavaraa edestä että olette päässeet kunnolla käsiksi tuohon tankoon? Meikäläisen "pienet" kätöset kun ei oikein mahdu työkalujen lisäksi tuonne... Yritin kyllä irroittaa koko hukkistakin sieltä mutta sekin jäi yritykseksi kun ylempään hukkiksen kiinnitysmutteriin ei päässyt käsiksi.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Stonde kirjoitti: Tuossa tullut nyt kaksi iltaa koitettua aukaista tuota hukkiksen tangon lukitus mutteria mutta turhaan, ei sitten per**le aukea ei millään ja tilaahan siellä on todella ruhtinaallisesti toimia
Ootko koittanut rälläköidä lenkkiavaimen lenkin auki niin, että saat tangon pujotettua rälläköidyn kohdan läpi? Siis samantapainen viritys, kun jarruputkien liitosmuttereiden avain.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Lenkkiavaimesta pitäisi todennäköisesti katkaista varsi myös lyhyemmäksi, jotta mahtuu kääntämään tarpeeksi.

Omastani päädyin irrottamaan koko hukkaportin kellon, ei-niin-pienet kätöset minullakin. Sekä ylempään että alempaan mutteriin pääsi käsiksi alakautta käyttämällä hylsyn perässä paljon jatkovarsia ja niveltä. Kompressorin sivuun siirtäminen auttaisi, mutta on turhan iso juttu kun jatkovarret auttaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

V.J.S kirjoitti:
Stonde kirjoitti: Tuossa tullut nyt kaksi iltaa koitettua aukaista tuota hukkiksen tangon lukitus mutteria mutta turhaan, ei sitten per**le aukea ei millään ja tilaahan siellä on todella ruhtinaallisesti toimia
Ootko koittanut rälläköidä lenkkiavaimen lenkin auki niin, että saat tangon pujotettua rälläköidyn kohdan läpi? Siis samantapainen viritys, kun jarruputkien liitosmuttereiden avain.

En kehdannut alkaa modaamaan kaverin työkäyttöön tarkoitettuja lenkkejä ... vielä :twisted: . Pitänee seuraavalle kerralle ottaa kovat otteet käyttöön ja muokata noita avaimmia hiukan.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Vastaa Viestiin