APC-modaus??????????

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

j0ne kirjoitti:Btw. mistäs toi Trionic nimitys tulee?
Siitä, että siihen on yhdistetty aiemmin käytetyt kolme erillistä elektroniikkayksikköä, eli ahtopaineen säätö (APC), suorasytytys (DI) ja ruiskun ohjaus.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuota aattelinkin mut aattelinpa tarkistaa, kiitosta =)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mitenkäs pystyykö tommosen APC/DI + ruiskuboksin tonnarin muutamaan trioniciks? Siis järkevästi ettei tarvii ostaa puolta autoo uusiks... Tommosen jonku uudemman tonnarin tekniikka varmaan kävis heittämällä noihin vanhemman korisiin?

Ja mites jos on TCS ja ei trionic nii saako niihin nyt noita modattuja bokseja ja bensalastuja mistään?
Viimeksi muokannut j0ne, Ti Heinä 25, 2006 03:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mitäs noi APC boksin säätöpotikat tekee? Mihin vaikuttaa toi F ja mihin P? Mulla tuli modattu boksi auton mukana eikä toi romu muuta noita ohmi lukemia vaikka miten ruuvaa... :evil:

Tosta ohjeesta jos sais selvän...tekeekö toi autosta pommin?

---> http://geocities.com/tv41mxa/tweakyourapc.html
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Minuaki kiinnostas tuo j0nen yläpuolella oleva kysymys 8)
Saab 9-5 Aero -00
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

kopote12 kirjoitti:Mitäs noi APC boksin säätöpotikat tekee? Mihin vaikuttaa toi F ja mihin P? Mulla tuli modattu boksi auton mukana eikä toi romu muuta noita ohmi lukemia vaikka miten ruuvaa... :evil:

Tosta ohjeesta jos sais selvän...tekeekö toi autosta pommin?

---> http://geocities.com/tv41mxa/tweakyourapc.html
Jos kolvi pysyy kädessä ja on jotain hajua elektroniikasta niin tee tuon ohjeen mukaan. Samalla kannattaa laittaa tuo naku-ledi koska jos väännät nupit kaakkoon tuolla modilla niin varmasti nakuttaa jos autolle ei ole muuta tehty.

K-potikkaan EI saa koskea (naku-herkkyys), F-potikalla säädät haluamasi paineet ja P-potikalla säädät paineen nousun kohdalleen ja tämä onkin tarkaa puuhaa koska jos liikaa niin saat painepiikkejä ja jos taas liian vähän niin paineet ei nouse. F ja P piirit työskentelee yhdessä ja säädöt pitää olla niin että molempien työalueet kohtaavat. Eli kun P-arvo on liikaa ei f-puoli ehdi alentaa paineita ja saadaan äkkia suuri paine jonka jälkeen f-puoli vasta ehtii laskea haluttuun paineeseen jne. Kuten sanottu niin mikäli kieli taittuu niin kannattaa lukea ruotsin foorumeilta, siellä on tietoa vaikka kuinka.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tero kirjoitti:Elikkä siis: Mats Johansson on tehnyt ne boxit kuulema ja niissä lukee 245 h. Miksiköhän sitä ei ole tehty tähän orkkis ruiskuboksiin, mikä tuli kaupan mukana. Normaaliputkisto on ja katilla. JT'3 olen suunnitellut ostavani, mutta ei kuulemani mukaan istu ongelmitta.
Teron autossa on modattu DI / APC boxi sekä modattu LH-jetin boxi.

Kummatkin on tehnyt M.Johansson ruotsista.

Tuo 245 hv vaatisi vapaavirtaus suodattimen mutta sitä ei auton ollessa meillä ollut.

Toiset (vara) boxit on vakiot 2.3 T boxit.


t: boxien tilaaja ( aikoinaan )
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kuinka paljon tuolla F ja P potikoiden säädöllä on mahdollista saada paineita? Jos tavoittelisi sellaista 0.9/1 bar lukuja.
Saab 9-5 2,0t -1999
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pari vastusta sinne pitää myös vaihtaa!
helposti pääsee noihin lukemiin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Eli tarkoitat varmaan tuolla alussa mainittuja ohmi lukuja...eli vastuksia?
Saab 9-5 2,0t -1999
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sinulla kun on ihan erillinen apc jakaja sytkällä niin pitäisi mennä 900aeron mukaan modaus...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Kuinka paljon vois paineita lisäta jos tekee kaiken mitä tuolla sivulla mainitaan:
http://geocities.com/tv41mxa/tweakyourapc.html
Olisiko vaikka jotku 1.2-1.5 bar miten vaikea saada?
Olen sitten laskenut puristuksia että kestää kyllä painetta.. 8)
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

...eli jos vaihtaa vastukset nuihin mitkä mainitaan niin olisiko pelkkiä potenttiometrejä pyörittämällä mahdollista saada vaikka se 1.5 bar??
Vastaa Viestiin