CE-valo...?!?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Niin ja IMM on mallia muovinen ilman säätöruuvia.. eihän kellään ois joutilasta? aikani taas syynäiltyäni uskoisin että IMM jostain syystä antaa väärää tietoa boksille.. Jos jostain löytäis toimivan yksilön vois tieten testaamalla asiasta varmistua ennenkö ostaa uuden. Näky Roi-Osassa olevan noin 200 euroa käytetyt.. kallis on pirulainen..
Omat oireet
Itsellä parani tuo tyhjäkäynnin aaltoilu kun säädin tuon kaasuläpän asentotunnistimen (Tuli säädön yhteydessä vaihdettua kylläkin uusi tunnistin samalla (-:). Ainakin tunnistimen "väärällä" säädöllä nousee kierrokset ylös/alas ja lienee tuolla kaasuläpän aukeamisellakin jokin perussäätö (muistaakseni kuulin jostain arvosta 1,8 mm)....
VAIKUTTAA SYTKÄONGELMALTA!
Mutta tutkipas ensin seuraavat liittimet, että ovat puhtaat (hellää raaputusta lattaliittimille ja CRC-hoitoa):
IMMUn puoleiset lattaliittimet, sytkäpäätteen liittimet sekä NAKUTUSTUNNISTIMEN liittimet (kannattaa roplata liitintä mikäli huono kontakti).
Voihan jokin em. olla viallinenkin, mutta ensin kannattaa aina liittimien puhdistustoimet.....
Itsellä oli tonnarissani varmaankin tuota kontaktihäiriötä kun em. toimilla parani....Vaikka IMMUa itsekin ensiksi epäilin.
Suurin syyllinen oli kuitenkin NAKUANTURIN kontaktit ja vastaisuuden varalle tilasin uuden nakuanturin (-:
VAIKUTTAA SYTKÄONGELMALTA!
Mutta tutkipas ensin seuraavat liittimet, että ovat puhtaat (hellää raaputusta lattaliittimille ja CRC-hoitoa):
IMMUn puoleiset lattaliittimet, sytkäpäätteen liittimet sekä NAKUTUSTUNNISTIMEN liittimet (kannattaa roplata liitintä mikäli huono kontakti).
Voihan jokin em. olla viallinenkin, mutta ensin kannattaa aina liittimien puhdistustoimet.....
Itsellä oli tonnarissani varmaankin tuota kontaktihäiriötä kun em. toimilla parani....Vaikka IMMUa itsekin ensiksi epäilin.
Suurin syyllinen oli kuitenkin NAKUANTURIN kontaktit ja vastaisuuden varalle tilasin uuden nakuanturin (-:
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Liittimiä oon kyllä raplannu, etenkin IMM:n. Yleensä ottaen liitimet on ollut moitteettomassa kunnossa. Nakutustunnistimen liitintä en oo tainnu raplata, pitääpä tarkistaa sekin..
Tuumailin että oiskohan se IMM lanka tai yleensä koko vehje ottanut ja väsähtänyt vuosien saatossa kun lankahan on ehjä ja sieltä signaali tulee, mutta oisko signaali sitten väärä kun mun tutkimusten mukaan kun sen IMM johdon nappaa pois niin käyntit tasoittuu ja kuulostaa että tyhjäkäyntimoottori kääntyy pienemmälle, jolloin seos siis ei olis niin laiha ja täten parempi käynti... tiiä sitten.. jännite vaihtelu tosiaan oli siinä 2-3V luokkaa, pitäs kai olla 1-5V..
Tuumailin että oiskohan se IMM lanka tai yleensä koko vehje ottanut ja väsähtänyt vuosien saatossa kun lankahan on ehjä ja sieltä signaali tulee, mutta oisko signaali sitten väärä kun mun tutkimusten mukaan kun sen IMM johdon nappaa pois niin käyntit tasoittuu ja kuulostaa että tyhjäkäyntimoottori kääntyy pienemmälle, jolloin seos siis ei olis niin laiha ja täten parempi käynti... tiiä sitten.. jännite vaihtelu tosiaan oli siinä 2-3V luokkaa, pitäs kai olla 1-5V..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Joo-o.. eipä käy saappi vieläkään kunnolla. Vaihdoin uuden IMM:n mallia tarvike kun ei oikiaa boschia raskinu kun ei viasta satavarma ollut.. Edistystä kuitenkin että käynti on nyt hyvä ei räpätä ja rutise jne.. Vaan nyt sitten tyhjäkäynti elelee yhä omaa elämäänsä välillä ylhäällä välillä alhaalla (jotain 500-1500 rpm) välillä nousee itsekseen noin 2000 rpm tuntumaan eikä laske ennenkö kaasua aikansa polkee.. Lisäksi savuaa pirun paljo eikä oikeen jaksa kiihtyä niinkuin pitäs.. ajaminen oli kuitenkin jo mahdollista, tosin kituliasta.. Vikakoodit ilmoitti tällä kertaa että seos rikkalla, seos laihalla, tyhjäkäynti ylhäällä ja tyhjäkäynti alhaalla.. eli seokset sekasi ainakin tyhjäkäynnilla, kierroksilla tuntuu pelaavan ihan hyvin.. Voikohan olla niin huono tuuri että se on sitten tyhjäkäyntimoottori entinen.. miksipä ei. lambdan vaihtoakin kokeilin jne.. vaan eipä se silläkään kummennut.. kaasuläppäkytkintäkin mietin vaan on se ainakin viime kokeilulla pelannut.. Onko nuo IAC venttiilit kalliita?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Motonetistä n. 150€, eli käytetty voisi olla myös ratkaisu...FrankArmoton kirjoitti:... Onko nuo IAC venttiilit kalliita?
9000 Bosch-tyhjäkäyntilisäilmaventtiili jos 0280140502. . . 28-3359 154.00 €
0280140502 yleensä vain 2,0i/2,0Turbo ilman Kat'ia. . . . 28-3359 154.00 €
9000 Bosch-tyhjäkäyntilisäilmaventtiili jos 0280140516. . . 28-3360 144.00 €
0280140516 yleensä 2,0iKat/2,3iKat/2,0TurboKat. . . . . . 28-3360 144.00 €
9000 Bosch-tyhjäkäyntilisäilmaventt myös muita malleja!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84