Aero saapui pihaan...onnellisen omistajan tyhmiä kysymyksiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

1000km ajettu "uus" turbo pitäs olla...mikäli on edelliseen omistajaan luottaminen
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Turbo on autossa TEHDAS UUSI aivan takuu varmasti. Sen hajoamiseen en kyllä oikein jaksa uskoa.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Ciswami kirjoitti:Turbo on autossa TEHDAS UUSI

Multa kyselivät sitä mun mitsua mutten myyny.Minkäs puhaltimen laittovat. :?:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Orkkis Aeron TD04 sinne mennä pamahti.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

noniin nytten on remontti tehty ja auto toimii taas unelmasti.kannesta ei löytynyt vikaa ei tarvinnut edes oikasta kansi pahvi silminkatsottuna oli kanssa terve toki uusi laitettiin.Autoon on tehty kansiremppa joskus koska venttiilit on numeroitu ja kansi kuulapuhallettu...tasopainoakselien ketjut oli jo poistettu.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Xedo kirjoitti:noniin nytten on remontti tehty ja auto toimii taas unelmasti.kannesta ei löytynyt vikaa ei tarvinnut edes oikasta kansi pahvi silminkatsottuna oli kanssa terve toki uusi laitettiin.Autoon on tehty kansiremppa joskus koska venttiilit on numeroitu ja kansi kuulapuhallettu...tasopainoakselien ketjut oli jo poistettu.
Ööh, no mitäs siitä sitten rempattiin, jos ei mitään näkyvää vikaa oikeen löytynyt?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Xedo kirjoitti:kansi pahvi silminkatsottuna oli kanssa terve toki uusi laitettiin.
Remppa kai se tuokin on... ei noist pahveista vissiin aina kovin helposti sitä vuotokohtaa näje?
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ma Heinä 31, 2006 06:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kyllä niistä melko varmasti löytyy jokin merkki jos pahvi vuotaa.
Tuossa eilen kasasin työkaverin "hitlerin koston" josta oli palanut tiiviste.
Tarkka vuoto kohta löytyi kannesta josta alumiinissa näkyi selvästi tummempi kohta jossa vuoto oli. Tiivisteen perusteella ei tarkkaa kohtaa löytynyt.
Kannen halkeamat taas voi olla sellaisia,että niiden löytämiseen tarvitaan jo kone jolla hiushalkemat saadaan esiin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Xedo kirjoitti:Autoon on tehty kansiremppa joskus koska venttiilit on numeroitu ja kansi kuulapuhallettu...tasopainoakselien ketjut oli jo poistettu.
Auton tekniikka on kokonaan läpikäyty talvella 2004-2005.

Minä en tuota autoa ole rempannut, omistanut kylläkin...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tuli tuossa tuommonen asia mieleen että ei ole kovin harvinaista että nuo kannet halkeilee noissa B234 pitkäkantisissa.
Oletan että jos on 93vm että kyseessä vanhempi konetyyppi.

Ite kyllästyin siihen ettei koskaan tienny että tuleeko kestämään niin laitoin uudemman T5 kannen joka virtaa kans paljo kivemmin.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Onko kellään selitystä siihen miksi ne halkeilee helpommin? käyttääkö Saab muuten venymättömiä vai venyviä pultteja kannenpultteina?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tasapaino akseli kirjoitti:Onko kellään selitystä siihen miksi ne halkeilee helpommin? käyttääkö Saab muuten venymättömiä vai venyviä pultteja kannenpultteina?
Onko sellaisiakin..? :? Mikä pitää niitä kireinä? Liima? :)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tri-Lo kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Onko kellään selitystä siihen miksi ne halkeilee helpommin? käyttääkö Saab muuten venymättömiä vai venyviä pultteja kannenpultteina?
Onko sellaisiakin..? :? Mikä pitää niitä kireinä? Liima? :)
siis venymättömiäkö? ON!
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eikös koko toimintaperiaate(momenttiin vedetty pultti) perustu juuri venyämiseen? Sittenhän on niitä erikseen jotka vedetään sen rajan yli jolloin palautuvat alkuperäiseen pituuteensa.(aina vaihtoon)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Momenttiin vedetty pultti perustuu juurikin venymättömyyteen. Asteilla kun kiristellään niin ne pultit on paremminkin venyvää sorttia. Ja ainakin lonkswagen käyttää sellaista pulttia et sen venymän näkee uuteen verrattaessa jo selvästi silmällä useamman millin ero pituudessa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin