nykimistä kun ajetaan pinta kaasulla 90-100km/h

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

nykimistä kun ajetaan pinta kaasulla 90-100km/h

Viesti Kirjoittaja morc »

Moi

Löysin yhden aiheen aiemmista keskusteluista mutta siihen ei oltu
otettu kantaa.

Elikkäs kyseinen ilmiö esiintyy välillä (esim ei eilen muttä tänä aamuna kyllä) kun ajetaan ns matka ajoa n.90-100 km/h kierroset siinä 2000 rpm:n tietämillä vähän yli,
myös kun on cruseri päällä.
130000 huolto vähän aikaa sitten tehty eli suodattimet pitäisi olla OK.

Kaasuläppä tunnistin toimii tarkastettiin eilen ja säätivät kaasuvaijerin oli kuulemma liian kireällä ?
Täytyy tässä vaiheessa kehua ja kiittää Olarin länsiauton huoltoa tekivät sen ilmaiseksi. kiitos ja kumarrus :D

1. DI kasetti kävi mielessä mutta eikös se oireilisi muutenkin kuin pinta kaasulla ?

2. automaatti laatikon öljyt / suodatin ? missä kilometri huollossa vaihdetaan ?

Että tällaista pientä ei vakavaa mutta kiusallista.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tarkastettiinko asentoanturi mittaamalla sen resistanssi vai pelkästään katsomalla löytyykö vikalogista virheilmoitus?

ECU ei välttämättä rekisteröi häiriöiksi kaikkia niitä asioita jotka kuski rekisteröi. Vikalogiin ei kaikesta jää herjaa.

Vikalogiin jää herjoja monestakin asiasta, mutta pelkät hetkelliset pyörimisnopeusvaihtelut sikäli kun esim seos ei mene samalla poskelleen yms eivät aiheuta herjaa vikalogiin.

Vioille on myös tietyt sallitut kestot ja esiintymistiheydet, jos pysytään niiden sisällä ei vikalogiin tule herjaa.

-J-
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla esiintyy juurikin samanlaista pientä nykimistä nopeudella 80-90km/h. Ja taidankin tietää mistä se johtuu.. Vaihdoin auton vakio tulpat niihin BCR8ES koskematta kärkiväliin.Ennen ei nykimistä ollut mut ton tulppien vaihdon jälkeen alkoi tuo nykiminen.
Tietenkinhän sitä voi muitakin syitä olla mut ekana tuli itellä tuo mieleen..
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Niin, nuo väärät tulpat aiheuttavat usein käynti ongelmia. Minkähänlaiset pitäis olla 2.3T? Ajattelin vaihtaaa varmuuden vuoksi, kun ilmenee pientä nykimistä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Juu, mulla on kanssa tuo ongelma, mutta onko teillä se sellanen, että jos sattuu löytymään oikea kiekka alue, niin auto alkaa rykimään oikein olantakaa, yleensä löytyy siinä 40-50kmh paikkeilla.

Itse epäilen parhaillaan ruiskuboksia, mutta noi tulpatkin se voi olla nimittäin vaihdoin heti oston jälkeen autoon nuo NKG:n kultaplatina tulpat.

Juu ei oo oikein ehtiny pähkäileen näitä asioita, kun on menny noi viikot tetsatessa :wink: .
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin