Tämmöstä tässä kyselisin kun ei minkäänlaisia kokemuskia Saabeista ole kun olen vain Japanilaisella ajellut. Bongasin erään autokaupan pihasta Saab 9000 turbon 16v vm. 85. Autolla on ajettu n. 340 000 km ainakin mittarin mukaan, autokaupan esitelappu väittää tosin muuta 290 000 km. Miten Saabin tämmöinen turbokone kestää kilometrejä onko remonttia tiedossa? Taitaa tosin riippua aikapaljon siitä miten autoa on huollettu.
Autosta näytti ainakin pikaisen tarkastelun perusteella löytyvän automaattinen ilmastointi sähköikkuna ja kaikki muut perus sähköhärpäkkeet. Tosin niiden toimivuudesta ei tietoa kun en myyjän juttusilla käynyt kun kauppa kiinni tällöin. Nahka penkitkin näytti olevan mutta todella kuluneet. Auton kori on sanoisinko melko huonossa kunnossa kaikki kaaret läpi asti ruosteessa helmat ehjät mutta läjässä pohjassa muutamia kohuja niinkui olisi muutaman kerran kiveen ajettu. Lokarit näytti muuten olevan suunnilleen ehjät paitsi oikea takalokarissa pitkittäinen reikä, ilmeisesti sauman kohdalta ratkennut mahdollista kuitenkin suht helposti korjata. Luultavastikkin pohjasta ja muualta löytyy reikiä kun pääsee montun päälle tarkastelemaan. Toivoton tapaus auto ei kuitenkaan ole. Semmoisenaan auto ei luultavastikkaan menisi läpi seuraavasta katsastuksesta, mutta pienellä tai ehkä isommalla hitsaamisella kyllä.
Paljonko tämmöisestä voisi maksaa, pieneksi projektiksi ja käyttöaitoksi olisin ajatellut, alkaa kyllästyä tähän vm. 91 Corollan rimpulaan 1.3 koneella jota saa myös urakalla hitsailla. Hinnaksi oli laitettu 700€ + toimituskulu 120€, auto seissyt pihassa ilmeiseksi aika kauan ja ei tuolla hinnalla tuossa kunnossa ilmeisesti helposti kaupaksi mene, paljon hitsattavaa. Laitanko käteni paskaan jos ostan ruosteisen huonokuntoisen Saabin, kannattaako suosiolla etsiä parempikuntoista? Hinnasta saa melkovarmasti aika paljon pois kun tuolla hinnalla saa jo koriltaankin ehyviä yksilöitä, tosin ei ehkä turboja.
Kiitos etukäteen vastauksista.
Kysymyksiä 9000 turbosta.
Kysymyksiä 9000 turbosta.
Viimeksi muokannut mikkox9x, Ma Heinä 24, 2006 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niinno.. tuntuu siltä, että ne 5 kirjainta siinä maksaa, muuten oliskin jo paalissa..
jos pilli pysyy käsissä, ja auto on teknisesti täydessä tämmissä, niin tekemällähän saa hyvän, mutta kannattavuuteen en sitten ota kantaa.
mielestäni kumminkin 750 on suhteellisen kova hinta, jos auto on koriltaan paalauskunnossa... silloin konekaan tuskin on "kuin uusi" 21 vuotta vanha
jos pilli pysyy käsissä, ja auto on teknisesti täydessä tämmissä, niin tekemällähän saa hyvän, mutta kannattavuuteen en sitten ota kantaa.
mielestäni kumminkin 750 on suhteellisen kova hinta, jos auto on koriltaan paalauskunnossa... silloin konekaan tuskin on "kuin uusi" 21 vuotta vanha
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Olen "Tri-Lo":n kanssa samaa mieltä.Tri-Lo kirjoitti:Sanoisin että kyllä.Laitanko käteni paskaan jos ostan ruosteisen huonokuntoisen Saabin, kannattaako suosiolla etsiä parempikuntoista?Tonnari osaa kyllä ruostua melko toivottomaksi jos siitä ei yhtään pidä huolta, ja tuo kuulostaa juuri sellaiselta johon en koskisi tikullakaan.
Puhkiruostuneen korin takiahan Saab yleensä "hylätäänkin". Etsi vaan suosiolla jostain parempikorinen, niitäkin löytyy.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."