aeroa ostamassa
aeroa ostamassa
mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: aeroa ostamassa
vm -95 tonttuaerosta vissiin haaveilet - et 9-5 Aerosta? Tosin kumpikin vaihtoehto kelpaisi meikäläiselle vallan mainiosti! Mitäs sitä muuta kaipaiskaan...jarna kirjoitti:mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9000:
2.3 Aero 342Nm manuaali
2.3T____323Nm -"-
2.3lpt___260Nm -"-
http://webpages.charter.net/ralimi/aero/
Viimeksi muokannut Ahtopaine, To Elo 03, 2006 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
306 takana ja hyvin menee täälläkin ..paranoo vaan
säännöllistä hoivaa ja huolenpitoa niin no problemo.
Osto-oppaita löytyy mm. http://www.saab9000.com :sta ja http://quasimotors.com/ saitilta... noista voi ainakin jotain osviittaa imeä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Osto-oppaita löytyy mm. http://www.saab9000.com :sta ja http://quasimotors.com/ saitilta... noista voi ainakin jotain osviittaa imeä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Pakko kyllä tähän väliin mainita että ei nuo kilsat autuaaksi tee, jos olisin ollut fiksu niin olisin ostanut 230tkm ajetun, enkä 170tkm ajettua. Nyt on lasissa 185tkm ja vuoden sisään vaihdettu mm. kytkin (kaikkinensa, yhtä letkua lukuunottamatta), kaikki jarrut, lämppärin kenno, tuulilasi, DI-kassu... :)
Seuraavana vuorossa jakopää/tasapainohilut, koska jakopään stefa rupesi nähtävästi vuotamaan. Myös alustan puslat kaipaisi vaihtoa, moottorin yläkumit tulikin jo vaihdettua.
Tiedä sitten onko mulle sattunut huono yksilö, huoltokirja oli täydellinen ja iso nippu kuitteja seurasi auton mukana, itsellä ei enää varaa jatkaa merkkihuoltoja, ohjelman mukaisesti kyllä huollan itse.
Tuosta kytkimestä vielä sen verran että kannattaa vaihtaa poljinsylinteriltä kytkimelle lähtevä letku jos orkkis vielä paikallaan.
Alkuperäinen letku liukenee/sulaa sisältä ja tästä johtuen oli sitten mustaa höttöä jarrunesteessä. Tämän takia pääsylinteri ja työsylinteri ottivat kipeää, toivon vaan ettei absin pumpulle asti ole kerennyt tuota höttöä menemään.
-Sami
Seuraavana vuorossa jakopää/tasapainohilut, koska jakopään stefa rupesi nähtävästi vuotamaan. Myös alustan puslat kaipaisi vaihtoa, moottorin yläkumit tulikin jo vaihdettua.
Tiedä sitten onko mulle sattunut huono yksilö, huoltokirja oli täydellinen ja iso nippu kuitteja seurasi auton mukana, itsellä ei enää varaa jatkaa merkkihuoltoja, ohjelman mukaisesti kyllä huollan itse.
Tuosta kytkimestä vielä sen verran että kannattaa vaihtaa poljinsylinteriltä kytkimelle lähtevä letku jos orkkis vielä paikallaan.
Alkuperäinen letku liukenee/sulaa sisältä ja tästä johtuen oli sitten mustaa höttöä jarrunesteessä. Tämän takia pääsylinteri ja työsylinteri ottivat kipeää, toivon vaan ettei absin pumpulle asti ole kerennyt tuota höttöä menemään.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: aeroa ostamassa
Hieno auto hyvillä varusteilla ja ajo ominaisuuksilla. Noihin kilometreihin nähden todennäköisesti on jo osa "tyyppivioista" ehditty korjata, riippuu siitäkin kuinka tarkkaan edellinen omistaja on autostaan halunnut huolta pitää. Jos näihin ei ole kiinnitetty huomiota, voi vaihdontarpeessa olevien osien hinta nousta jopa aika korkealle. Kilometrit ei välttämättä kerro kunnosta juurikaan. Tuon ikäluokan autossa näkyy jo miten sitä on pidetty ja huollettu. Paha siis sanoa näkemättä ja kokematta, joten suosittelen ottamaan jonkun tonnareihin tottuneen mukaan koeajolle ja tutustumaan autoon.jarna kirjoitti:mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
Kuten tuolla edellä mainittiin, vääntö on 342Nm (Vuosimalli ´93 - 350Nm)
ja pieni mainos sallittaneen, eli täältä meiltäpäin löytyy yks "jo laitettu" yksilö jos vanhempi vuosimalli ei häiritse...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Juu ei tee ei. Itse ostin juuri tuollaisen 230tkm ajetun, josta 180tkm (ensimmäiset neljä vuotta) oli ollut käytännössä pelkkää maantieajoa 200km päivässä. Oikein mitään oikeaa vikaa ei ole vielä löytynyt. Oma virinpiru vain olkapäällä laittaa uusimaan ja vaihtamaan osiaTobbana kirjoitti: Pakko kyllä tähän väliin mainita että ei nuo kilsat autuaaksi tee, jos olisin ollut fiksu niin olisin ostanut 230tkm ajetun, enkä 170tkm ajettua. Nyt on lasissa 185tkm ja vuoden sisään vaihdettu mm. kytkin (kaikkinensa, yhtä letkua lukuunottamatta), kaikki jarrut, lämppärin kenno, tuulilasi, DI-kassu...![]()
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
EDIT: *kopkop*
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Jokainen auto on nimenomaan yksilö.Tobbana kirjoitti:
Tiedä sitten onko mulle sattunut huono yksilö, huoltokirja oli täydellinen ja iso nippu kuitteja seurasi auton mukana, itsellä ei enää varaa jatkaa merkkihuoltoja, ohjelman mukaisesti kyllä huollan itse.
-Sami
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06