aeroa ostamassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

aeroa ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarna »

mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: aeroa ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

jarna kirjoitti:mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
vm -95 tonttuaerosta vissiin haaveilet - et 9-5 Aerosta? Tosin kumpikin vaihtoehto kelpaisi meikäläiselle vallan mainiosti! Mitäs sitä muuta kaipaiskaan... 8) 180tkm ei mitn. ongelmaa jos hyvin huollettu. Tasapainokilkkeet tulossa todnäk tiensä päähän. Ketju vain pois(jos ei ole jo poistettu) tai vaihto uusiin niin taas mennään.

9000:
2.3 Aero 342Nm manuaali
2.3T____323Nm -"-
2.3lpt___260Nm -"-

http://webpages.charter.net/ralimi/aero/
Viimeksi muokannut Ahtopaine, To Elo 03, 2006 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Täysin timmissään, hyvät kaupat olet tekemässä :)
Saab 9-5 Aero -00
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Mun omassa -97:ssa mittarissa nyt 191 tkm, eikä mitään ongelmia näköpiirissä. Sisäänajohan tolla vasta on ajettu :D
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Hyvin menee ja 175tkm takana.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

306 takana ja hyvin menee täälläkin ..paranoo vaan :D säännöllistä hoivaa ja huolenpitoa niin no problemo.

Osto-oppaita löytyy mm. http://www.saab9000.com :sta ja http://quasimotors.com/ saitilta... noista voi ainakin jotain osviittaa imeä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pakko kyllä tähän väliin mainita että ei nuo kilsat autuaaksi tee, jos olisin ollut fiksu niin olisin ostanut 230tkm ajetun, enkä 170tkm ajettua. Nyt on lasissa 185tkm ja vuoden sisään vaihdettu mm. kytkin (kaikkinensa, yhtä letkua lukuunottamatta), kaikki jarrut, lämppärin kenno, tuulilasi, DI-kassu... :)

Seuraavana vuorossa jakopää/tasapainohilut, koska jakopään stefa rupesi nähtävästi vuotamaan. Myös alustan puslat kaipaisi vaihtoa, moottorin yläkumit tulikin jo vaihdettua.

Tiedä sitten onko mulle sattunut huono yksilö, huoltokirja oli täydellinen ja iso nippu kuitteja seurasi auton mukana, itsellä ei enää varaa jatkaa merkkihuoltoja, ohjelman mukaisesti kyllä huollan itse.

Tuosta kytkimestä vielä sen verran että kannattaa vaihtaa poljinsylinteriltä kytkimelle lähtevä letku jos orkkis vielä paikallaan.
Alkuperäinen letku liukenee/sulaa sisältä ja tästä johtuen oli sitten mustaa höttöä jarrunesteessä. Tämän takia pääsylinteri ja työsylinteri ottivat kipeää, toivon vaan ettei absin pumpulle asti ole kerennyt tuota höttöä menemään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: aeroa ostamassa

Viesti Kirjoittaja Marko A »

jarna kirjoitti:mita mieltä olette 95 aerosta jolla on ajettu noin 180000 t. ps. paljonko on vääntöä aeron 2.3t koneessa?
Hieno auto hyvillä varusteilla ja ajo ominaisuuksilla. Noihin kilometreihin nähden todennäköisesti on jo osa "tyyppivioista" ehditty korjata, riippuu siitäkin kuinka tarkkaan edellinen omistaja on autostaan halunnut huolta pitää. Jos näihin ei ole kiinnitetty huomiota, voi vaihdontarpeessa olevien osien hinta nousta jopa aika korkealle. Kilometrit ei välttämättä kerro kunnosta juurikaan. Tuon ikäluokan autossa näkyy jo miten sitä on pidetty ja huollettu. Paha siis sanoa näkemättä ja kokematta, joten suosittelen ottamaan jonkun tonnareihin tottuneen mukaan koeajolle ja tutustumaan autoon.

Kuten tuolla edellä mainittiin, vääntö on 342Nm (Vuosimalli ´93 - 350Nm)
ja pieni mainos sallittaneen, eli täältä meiltäpäin löytyy yks "jo laitettu" yksilö jos vanhempi vuosimalli ei häiritse...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Tobbana kirjoitti: Pakko kyllä tähän väliin mainita että ei nuo kilsat autuaaksi tee, jos olisin ollut fiksu niin olisin ostanut 230tkm ajetun, enkä 170tkm ajettua. Nyt on lasissa 185tkm ja vuoden sisään vaihdettu mm. kytkin (kaikkinensa, yhtä letkua lukuunottamatta), kaikki jarrut, lämppärin kenno, tuulilasi, DI-kassu... :)
Juu ei tee ei. Itse ostin juuri tuollaisen 230tkm ajetun, josta 180tkm (ensimmäiset neljä vuotta) oli ollut käytännössä pelkkää maantieajoa 200km päivässä. Oikein mitään oikeaa vikaa ei ole vielä löytynyt. Oma virinpiru vain olkapäällä laittaa uusimaan ja vaihtamaan osia :P

EDIT: *kopkop*
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tobbana kirjoitti:
Tiedä sitten onko mulle sattunut huono yksilö, huoltokirja oli täydellinen ja iso nippu kuitteja seurasi auton mukana, itsellä ei enää varaa jatkaa merkkihuoltoja, ohjelman mukaisesti kyllä huollan itse.
-Sami
Jokainen auto on nimenomaan yksilö.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja jarna »

Auto, jota lähdetään hakemaan Ruotsista viikon päästä on Aero9000 vm-95, eikä tule mulle vaan vävyntekeleelle. :) Arvatkaa harmittaako? :wink: Mutta koeajolle lähden varmasti!!
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja jarna »

Nyt se saapui iihin,aamulla klo:6.00.Masta 9000cse airo vm-95
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jarna kirjoitti:Nyt se saapui iihin,aamulla klo:6.00.Masta 9000cse airo vm-95
niin onko se cse vai airo?
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja jarna »

aero se on, mutta korimalliltaan cs. eikö aeroja löydy molemmilla koreilla, myös cd:llä.
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jarna kirjoitti:aero se on, mutta korimalliltaan cs. eikö aeroja löydy molemmilla koreilla, myös cd:llä.
ei oo cdnä aeroo
Onkos muuten tossa TCS?
Vastaa Viestiin