tänään tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua ilmastointia talven jälkeen ja kun ilmastoinnin laittoi LO -asentoon, tuulettimen moottori aloitti puhaltamaan täysillä ja sammui n sekunnin jälkeen kokonaan.
Hanskalokeron alla näyttäisi tuulettimen 30A sulake olevan kunnossa ja varsinainen ilmastoinnin ohjaus toimii normaalisti, esim ohjaa takaovien tuulettimia.
Onkohan jossain vielä lisää tuulettimeen liittyviä sulakkeita vai kärähtikö todennäköisesti tuulettimen moottori?
Tuulettimen moottorin sulakkeet?
Nyt tuli mitattua ACC ja näyttäisi, että ei jännite on pinnissä 14 vakio vaikka tuulettimen voimakkuutta yrittää säätää.
Onkohan kenelläkään kokemusta onko varmasti ACC yksikkö vai voisiko silti olla tuulettimen nopeudensäätöyksikkö konehuoneessa pimeänä. Luulisi, että ohjausjännitteen pitäisi olla nolla, jos tuuletin ei pyöri tai vaihtoehtoisesti tuulettimen pyöriä vakionopeudella jos ACC työntää 8,6V koko ajan nopeudensäätöyksikölle?
Ei sattuisi kenelläkään olemaan pääkaupunkiseudulla kokeiltavaksi vm1994:een sopivaa ACC1? yksikköä. Olisi niin houkuttelevan helppo tapa varmistaa asia, eikä tarvitsisi purkaa mitään konehuoneen puolelta ja alkaa vaihdella sinne tuurilla osia...
-TT
Onkohan kenelläkään kokemusta onko varmasti ACC yksikkö vai voisiko silti olla tuulettimen nopeudensäätöyksikkö konehuoneessa pimeänä. Luulisi, että ohjausjännitteen pitäisi olla nolla, jos tuuletin ei pyöri tai vaihtoehtoisesti tuulettimen pyöriä vakionopeudella jos ACC työntää 8,6V koko ajan nopeudensäätöyksikölle?
Ei sattuisi kenelläkään olemaan pääkaupunkiseudulla kokeiltavaksi vm1994:een sopivaa ACC1? yksikköä. Olisi niin houkuttelevan helppo tapa varmistaa asia, eikä tarvitsisi purkaa mitään konehuoneen puolelta ja alkaa vaihdella sinne tuurilla osia...
-TT
Omassa tonnarissa on myös samanlaatuisia ongelmia. Taakse säädöt toimivat mutta edestä ei puhalla mitään. Sekin toimi tossa vähän aikaa sitten mutta lopetti toimintansa leudommilla keleillä. Kun koppaa siihen puhaltimen moottoriin niin alkaa toimimaan. Jotain kosketushäiriötä siellä tai sitten hiilet loppu.
9000 CS 2.0i -91
Moi,
En ole tuosta ollenkaan varma. ACC yksikkö on kuitenkin sitä mallia, jossa lämmönsäätönappulat ovat vierekkäin ja vm95:sta eteenpäin isommat nappulat ovat päällekkäin.
Lisäksi tuossa mun ACC:ssä on kaksi liitintä takana eli yksi pidempi (numeroidut nastat 1-39) ja toinen lyhyempi. Miten siinä sun ACC:ssa eli onko vain yhdellä pitkällä liittimellä?
-TT
En ole tuosta ollenkaan varma. ACC yksikkö on kuitenkin sitä mallia, jossa lämmönsäätönappulat ovat vierekkäin ja vm95:sta eteenpäin isommat nappulat ovat päällekkäin.
Lisäksi tuossa mun ACC:ssä on kaksi liitintä takana eli yksi pidempi (numeroidut nastat 1-39) ja toinen lyhyempi. Miten siinä sun ACC:ssa eli onko vain yhdellä pitkällä liittimellä?
-TT
Kiitoksia tarjouksesta, mutta onneksi vika selvisi lopulta eilen illalla.
Irroitin tuulettimen nopeudensäätöyksikön tutkittavaksi ja mitattavaksi (sain hyviä linkkejä eräältä palstan lukijalta YV:nä) ja kaikki näytti toimivan OK. Ongelma oli, että se on liittimestä päätellen saanut vuosien kuluessa vähän liikaa virtaa useampaankin kertaan ja maadoituksen liitos ohjausliittimen sisällä oli pahasti likainen ja paska oli palanut kiinni sinne eli ajattelin, että yksikkö oli rikki, mutta kunnon puhdistuksen jälkeen kokeilin sitä varmuuden vuoksi ja homma lähtikin toimimaan.
Neljän euron yleismittari kannatti sittenkin ostaa halpahallista...
-TT
Irroitin tuulettimen nopeudensäätöyksikön tutkittavaksi ja mitattavaksi (sain hyviä linkkejä eräältä palstan lukijalta YV:nä) ja kaikki näytti toimivan OK. Ongelma oli, että se on liittimestä päätellen saanut vuosien kuluessa vähän liikaa virtaa useampaankin kertaan ja maadoituksen liitos ohjausliittimen sisällä oli pahasti likainen ja paska oli palanut kiinni sinne eli ajattelin, että yksikkö oli rikki, mutta kunnon puhdistuksen jälkeen kokeilin sitä varmuuden vuoksi ja homma lähtikin toimimaan.
Neljän euron yleismittari kannatti sittenkin ostaa halpahallista...

-TT