Aero saapui pihaan...onnellisen omistajan tyhmiä kysymyksiä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Kun haulla selailin kyseisiä aiheita kannen pulttien kiristyksestä .. On mahdollista,että ainakin vanhemmissa koneissa on käytetty venymättömiä pultteja joka taas voi selittää miksi kansia on haljennut juurikin pitkälohkoisissa jos on varsinkin venymättömät pultit.
Ja jos asiaatuntematon varaosa myyjä myö uudet "vääränlaiset" kannen pultit voi tulla epäedullisia vaikutuksia kannen kestoon.
Ja jos asiaatuntematon varaosa myyjä myö uudet "vääränlaiset" kannen pultit voi tulla epäedullisia vaikutuksia kannen kestoon.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
No kyllä kaikki pultit venyy. Pulttihan toimii kuin jousi.Tasapaino akseli kirjoitti:Momenttiin vedetty pultti perustuu juurikin venymättömyyteen. Asteilla kun kiristellään niin ne pultit on paremminkin venyvää sorttia. Ja ainakin lonkswagen käyttää sellaista pulttia et sen venymän näkee uuteen verrattaessa jo selvästi silmällä useamman millin ero pituudessa.
Ja jos ymmärrän oikein kirjoituksestasi, niin tarkoitat noilla venyvillä juuri niitä jotka on aina vaihdettava. Siis sellaiset jotka vedetään niin paljon etteivät enää palaudu entisikseen. Am I right..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Hyvä, voidaan siirtyä itse asiaan.Tasapaino akseli kirjoitti:Olemme samalla taajuudella..
Entäs mitä tuli selville, onko saabeissa käytetty näitä rajansa yli venyviä..?(eikä siinäkään taida itse pulteissa mitään eroa olla, homma on vain suunniteltu niin että ne vedetään enemmän kuin mitä ne joustaa takaisin->aina vaihtoon)
Taitaa ainakin kaikissa 16v:ssä olla ohjeistettu niin että pultit PITÄÄ aina vaihtaa..?(olen itsekin jättänyt vaihtamatta )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
nyt kaivattas neuvoja auton LMH (limp me home) ongelmista...nytten kun on ollut viileet ilmat niin ei limpitä,mutta kun hellerajalla ollaan niin jos käynnistää lämpimänä niin LMH-moodi on melke usein päällä..kun antaa auton seistä pari tuntia niin taas toimii kylläkin.Alipaineletkut on uusittu eikä auttanut ongelmiin..
Kannattaa kyllä haulla hakea muiden kokemuksia tuosta, ja tarvittaessa jatkaa niitä ketjuja. On sen verran "laaja" aihe.Xedo kirjoitti:nyt kaivattas neuvoja auton LMH (limp me home) ongelmista...nytten kun on ollut viileet ilmat niin ei limpitä,mutta kun hellerajalla ollaan niin jos käynnistää lämpimänä niin LMH-moodi on melke usein päällä..kun antaa auton seistä pari tuntia niin taas toimii kylläkin.Alipaineletkut on uusittu eikä auttanut ongelmiin..
noniin eilen ilmeni sitte semmosta ongelmaa (vaihteeksi) taas että ei tuntunu motarilla nostavan ahtoja kuin keltasen ja punasen rajalle...nooh hyppäsin seuraavasta rampista ylös ja jäin risteykseen venailemaan niin kauheen pöllytys rupes tulee putken päästä.Valkoista höyryä ja vettä katos paisarista.
ei jaksais uskoa tuohon kanteen enään eli seuraavaks täytyy ottaa turbo ylös,onko kellään ollut esim.turbon runko halki että pääsis kusee vettä turboon???
ahtamisen jälkeen meinaan rupee pöllyttää ja vedet katoaa,luulis että jos kansi ois niin pöllyttäs koko ajan??
ei jaksais uskoa tuohon kanteen enään eli seuraavaks täytyy ottaa turbo ylös,onko kellään ollut esim.turbon runko halki että pääsis kusee vettä turboon???
ahtamisen jälkeen meinaan rupee pöllyttää ja vedet katoaa,luulis että jos kansi ois niin pöllyttäs koko ajan??
Oireet kyllä viittaavat hyvin voimakkaasti kansivikaan. Mitä autolle tarkalleen tehtiin kun käytit kannen pois paikaltaan ja kuka kannen katsoi/kävikö se esim. tasohionnassa??? uusithan kansipahvin kannen ollessa auki? Tuollaisesta turbon oireilustaen ole kyllä koskaan kuullut.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Kansi ei siis ole halki ja on suora. Kansivikaan oireet silti voimakkaasti viittavaat. Laitoithan orkkis Elring tiivisteen, etkä jotain muuta?
Turbo on edellisen omistajan vasta uusima enkä usko sen olevan syypäänä tähän vikaan. Käytännössä mielestäni lähes mahdotonta, että vesi "valuisi" ahtimeen ja höyrystyisi vasta putken päässä... eikö?
uusitko kannen pultit?
Turbo on edellisen omistajan vasta uusima enkä usko sen olevan syypäänä tähän vikaan. Käytännössä mielestäni lähes mahdotonta, että vesi "valuisi" ahtimeen ja höyrystyisi vasta putken päässä... eikö?
uusitko kannen pultit?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
motonetin kannentiiviste...tais olla merkiltään girling...kannen pultteja ei uusittu....taidampa repiä huomenna kannen taas irti...menee rutiinista jo...Ciswami kirjoitti:Kansi ei siis ole halki ja on suora. Kansivikaan oireet silti voimakkaasti viittavaat. Laitoithan orkkis Elring tiivisteen, etkä jotain muuta?
Turbo on edellisen omistajan vasta uusima enkä usko sen olevan syypäänä tähän vikaan. Käytännössä mielestäni lähes mahdotonta, että vesi "valuisi" ahtimeen ja höyrystyisi vasta putken päässä... eikö?
uusitko kannen pultit?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Tasosta ei kannata ottaa muutamaa kymppiä vain sen takia että varmistaa tason suoruuden tai kuoppien olemassa olon. Taso hiontaan tarkoitetulla koneella voi aloittaa 0:lla tasosta ja ajaa vaikka 0.05mm lastu eli mahollisimman vähän materiaalia pois kannesta.Tasapaino akseli kirjoitti:Viivain ei aina kerro täyttä totuutta. Alumiinikanteen voi tulla koloja jotka ei välttämättä näy viivaimella mitatessa. Pinnan suoruudesta pääsee varmuuteen kun hiotuttaa pinnasta muutaman kympin.
Kyllä viivaimella ja esim. valolla voi katsoa koko kannen ja suoruuden ihan joka kohdasta, vaatii hieman viitseliäisyyttä ja silmää.
Venyvät pultit vaihdetaan jokaisen aukaisun yhteydessä eli niitä ei voi/saisi käyttää toistakertaa. Nuo joka neljännen kerran tai muut ohjeet on tehtaan ohjeita ihan varmistukseksi normaalin kovan pultinkin venymisen vaikutuksen estämiseen. Enpä ole koskaan ostanut kulkineisiin uusia kannenpultteja Paitsi niihin joissa käytetään venyviä ja osaan niistäkin on vaihdettu joko kovat tai pinnapultit.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135