Tonnari vetoautona

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Kyllä täällä Tampereen seudulta ainakin löytyi. Ja on löytynyt jo pariin saabiin ennenkin vaununvetojouset. Ja motonetin sivuiltakin löytyi joihinkin malleihin.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Saabikas kirjoitti: BMW 530D -99
Millanen vetoautona?
Työkaveri on kovan luokan bemaristi, ja sanoi ettei bemari tosiaan olis mikään vetoauto (en muista puhuiko tietystä mallista, omisti kuitenkin silloin e36:n)
Oli sanonut sukulaisellensa samaa kun oli vetoautoa kattellut, käynyt sitten kokeilemassa bemaria, ja kauppaan oli bemu hänen osaltaan jäänyt.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Viesti Kirjoittaja aero »

Vaunua en oo vetäny, mutta sen olen oppinut, että hinaamaan lähtiessä nappaan ekana mankkuvenalta piuhan irti. Lähdin joskus hinaamaan naapurin rellua motarin varresta: liikkeelle...'bout 2000rpm ja jo pieni vauhti -> ahdot kerrasta 1bar tienoille (en ole ikinä muulloin nähnyt tuon Mitsun spoolaavan niin nopeasti) ja köysi poikki. Seuraava yritys -> sama efekti mutta köysi kesti - sen sijaan loppui pito ja ilmastoon liittyi palaneen kumin haju. Eikä tosiaan tarvinnut täyskaasua, varovasti yritin lähteä.

Tavallista kärryä (massa siellä 700kg tienoilla) täyteen lastatulla turbotonnarilla veti ihan ilokseen :twisted:, ohittaminenkin oli vielä helppoa. Harmitus tuli kun lastin purki - ei tuo ahdettu piristy pikkuvaparin malliin kuorman kadotessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

tapani kirjoitti:kertokaapa, minkälaiset ovat ne jäykemmät jouset vetohommiin, kun eivät varaosamyyjät oikein tienneet niistä yhtään mitään niitä Rovaniemellä eikä Oulussa.
Paakkari Keminmaassa tai Ojanperä Torniossa, jommasta kummasta ostin itse tonnariini jäykemmät jouset ja iskarit, Ojanperä todennäköisemmin. Olikohan tuo Ojanperän Arvi itse kun suositteli vielä öljy/kaasu -iskareita vetohommiin. Yksin ajaessa vähän jäykähkö tuo perä mutta kuorman kanssa todella hyvä tuosta tuli.
****
VAG
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Itse ainakin omasta kokemuksestani voin sanoa, että automaatti-tonnari (2.3 T) on erinomainen vetämään tonnin vaunua perässään.
Vaunun huomaa perässä muutaman litran suuremmasta kulutuksesta ja kiihtyvyydestä :D
No tietty tiessä olevista notkoista syntyy pieni aaltoliike, mutta se nyt kuuluu aina asiaan.
Omassani on todnäk mankkuvena rikki, joten ahtaa vain peruspaineilla, joten todella mahtava peli vedellä.
Omassani on ilman vaunua keskikulutus noin 10 l/100km ja vaunun kanssa 11,5 - 12 l/100km.

Ei ole vielä ollut ongelmia liikkeellelähdössä märällä nurmikollakaan, ei edes TCS:n ole tarvinut puuttua peliin. Aina on lähtenyt kun ryssä räystäältä.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Money For Nothing kirjoitti:
Saabikas kirjoitti: BMW 530D -99
Millanen vetoautona?
Työkaveri on kovan luokan bemaristi, ja sanoi ettei bemari tosiaan olis mikään vetoauto (en muista puhuiko tietystä mallista, omisti kuitenkin silloin e36:n)
Oli sanonut sukulaisellensa samaa kun oli vetoautoa kattellut, käynyt sitten kokeilemassa bemaria, ja kauppaan oli bemu hänen osaltaan jäänyt.
Eipä tuo kummoinen ole. Laatikko seilaa koko ajan edestakaisin, perä alhaalla kuin mikäkin lahna vaikka aisapaino olisi kuinka kohdallaan. Nämä tosin ovat pientä siihen ettei mennä metriäkään suoraan:) Aikamoista hakemista on koko ajan vaikka olisi ihan uusikin pinta: esim. nyt kokeiltu uudella pinnalla VT 3 Nurmijärveltä kohti Hämeenlinnaa.

Soppaa menee noin 11litraa, Transitilla pääsee 9:llä. Ja mukaan mahtuu kokonainen komppania väkeä ja varusteita:) Ja eihän sitä saa vaunun kanssa ajaa yli 80km/h...:)
Vastaa Viestiin