Siis onko siinä vakiokokoiset laakerit vaikka runkolaakeri oli leikannut kiinni ja lohkoa/pukkia hiottu? Vai meinasitko että tuossa kiinileikanneessa kohdassa on erikokoiset laakerit? Käytitkö kampiakselia siellä näytillä, ettei sekin olisi saanut siipeensä, esim. lämmennyt ja hieman päässyt mutkalle, tai ollut kaulaltaan urainen?TeePee kirjoitti:
Kyllä menivät oikeaan järjestykseen 100% varmasti. Kasausvaiheessa kaksi runkolaakeripukkia olivat menneet ristiin ja se huomattiin jo ennen momenttiin kiristystä, kun kampura ei pyörinyt suuntaan eikä toiseen ---> pukit oikein päin ja hienosti pyöri vielä kiristyksen jälkeenkin
Laakerit ovat vakiokokoiset. Koneestahan oli leikannut runkolaakeri kiinni ja jälki oli sen mukaista, kun auto tuli minulle. Hiomo B. Stormilla (olen kuullut hyvää ja huonoa palautetta paikasta) käytin lohkoa ja laakeripukkia ja se hioi ne kuntoon. Ettei vaan olisi käynyt niin että se on hionut liikaa pois ja antanut vääränkokoiset laakerit ja nyt olisi sama homma tapahtunut uudestaan? Kenen piikkiin homma tällaisessa tapauksessa menee? Ilmeisesti joudun itse olemaan vastuussa tästä... vai?
Kuinka saivat hiottua lohkoa/pukkia ilman kampiakselia, eikö olisi ollut varmempaa sovittaa laakerit akselin kanssa?
Tosin jos kone pyöri ongelmitta niin saattoihan välykset olla oikeat eikä kampiakseli varmaankaan ollut kiero.
Vastuukysymyksestä en osaa sanoa mitään.
[/quote]