aeroa ostamassa
9000 Aero on esitelty -93 ja piste. Niitä turbo ässiä tms on turha sotkee tähän asiaan eikä niitä turboässiä joita on ruottissa myyty "aeron" nimellä.Tri-Lo kirjoitti:Kyllä niitä tehtiin vuonna -91.JouniCSE kirjoitti:ei oo cdnä aeroojarna kirjoitti:aero se on, mutta korimalliltaan cs. eikö aeroja löydy molemmilla koreilla, myös cd:llä.
No tuo sitten sattuu olemaan sinun mielipide, muttei se tee siitä silti totta.JouniCSE kirjoitti:9000 Aero on esitelty -93 ja piste. Niitä turbo ässiä tms on turha sotkee tähän asiaan eikä niitä turboässiä joita on ruottissa myyty "aeron" nimellä.
Perustele ensin tähän miksei CC Aero ole "aito", mutta CS on? Sen jälkeen voit yrittää saman ruotsalaisille..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tästä voisi taas väitellä vaikka miten kauan, ja jokaisella voi tietenkin olla oma mielipide asiasta. Mutta olen samaa mieltä JouniCSE:n kanssa, CS- Aero on se "oikea" tonnari-Aero, joka samalla nimellä tunnettiin kautta maailman ja oli aika laajoilla markkinoilla myytävänä.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Joo, on se totta enkä oikeastaan jaksaisi minäkään ryhtyä tuohon väittelyyn..Aero97 kirjoitti:Tästä voisi taas väitellä vaikka miten kauan, ja jokaisella voi tietenkin olla oma mielipide asiasta. Mutta olen samaa mieltä JouniCSE:n kanssa, CS- Aero on se "oikea" tonnari-Aero, joka samalla nimellä tunnettiin kautta maailman ja oli aika laajoilla markkinoilla myytävänä.
Kannattaa kuitenkin muistaa ettei se ole ihan noin yksinkertaista.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Aero on mielestäni malli joka on sellaisena myyty, ja siinä sitten kohtaavat sen hetken tehokkain moottori sekä mahdollisimman runsas lisävarustus urheilulliseen suuntaan.(eikä se niin yksinkertaistakaan ole, poikkeuksiin lukeutuu tietysti heti esim. italian cs aerot sekä automaattivaihteiset täälläpäin mutta niihin löytyy sitten "luonnolliset" selityksensä)
Tästäkin asiasta on keskusteltu (väitelty) monta kertaa
lainaus aeron historiasta
lainaus aeron historiasta
9000 CC Aero 1991 ja pieni erä CD koppaista samana vuonna, se on vain faktaaAero
1991 kom Saabs 2,3 liters motor med turboladdning. Motorn leverade en maxeffekt på 200hk och ett max vridmoment på otroliga 330Nm, vilket gav bilen prestanda utöver det vanliga.
Detta resulterade också i att Saab 9000 CC Aero föddes. Saabs andra Aeroversion efter 900 Aero som kom 1984. Saab 9000 CC Aero är dock avsevärt snabbare än dess lillasyskon. Saab 9000 CC Aero använder samma 2,3 liters turbomotor som fanns i den vanliga 9000 2.3Turbo. Modellen skilde sig dock på många
andra punkter bland annat hade Aeroversion ett sportchassi, front- och bakspoilers, sidokjolar och en grövre slutljuddämpare. Frontspoilern hade integerade dimljus. Även en liten diskret delvis lackad vinge hade monteras på bakluckan.
Som tillval fanns Saabs röda trimbox som gav ytterligare 20hk.
Standardutrustningen var riklig bland annat ingick läderklädsel med mockainlägg, elstolar, ratt damask och knopp i läder, speciella Aero fälgar 6.5x16tum. Alla kromlister var borta, dvs bilen hade svarta rutramar och dörrhandtag. Bilen gick att få i ett visst antal färger bland annat röd, svart och mörkgrå.
9000 Aero gick också att få i CD utförande men bara under model året 1991. CD Aero:n hade dock inte något spiolerkit. Denna model är också högst ovanlig.
SAAB 9000 CC 2.3 Turbo S (Aero) tillverkades endast mellan åren 1991 och 1992 och då i en mycket begränsad upplaga. Det var då Saabs "top of the line" model allså den dyraste och mest exklusiva model Saab hade att erbjuda. Osäkra uppgifter säger att endast 70-75 Aero bilar såldes i Svergie vilket gör den till en mycket eftertaktad entusiastbil. 1992 kom den med den nya CS kaross vilket betyder att Saabs första generation 9000 endast fanns i Aero utförande under just 1991 i Sverige. Nypriset 1991 var 298 000kr.
Det som gick att få som tillvalsutrustning var egentligen bara: DCC/SCC - den stora färddatorn, metalliclack, antispinn (TCS-Traction Control System), airbag och Elsoltak (glas eller plåt) allt annat var redan standard.
Prestanda
Motor: 200hk vid 5000 rpm och 330 Nm vid 2000rpm*
Turbo: Garrett T25
Max laddtryck: 1.00 bar (grundladdtryck 0.40 bar)
Bränsletank: 62 Liter
Bränsleinsprutnings
sytem: BOSCH LH ver 2.4.2
Toppfart 230 Km/h (minst!)
0-100 Km/h ca 7.5s
60-100 Km/h på 4:an 5.9s
80-120 Km/h på 5:an 7.8s
* I vissa fall kunde man också få sin Saab 9000 Aero levererad med fabrikstrim
SAAB´s egen DI/APC styrdon. Detta resulterade i: 220hk vid 5200 rpm och hela 334 Nm vid 2000 rpm!
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"