Eipä kummennu lämpöanturin vaihollakaan mihinkää.jus kirjoitti:Vedenlämpötila-anturia saattaa joutua mittaamaan pitkäänkin eri lämpötiloissa ennenkuin mitään normaalista poikkeavia lukemia saa. Pikaisen mittauksen perusteella ehjäksi luultu anturi voi silti olla rikki ja pätkiä tietyssä käyttölämpötilassa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9693#99693
saab 9000 ja käyntihäiriö
-
- "Kaasari"
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 13:48
- Paikkakunta: Oulu
ilmamassamittari
Tarkista nyt vielä se ilmamassamittari. Tarkista liittimet, ja puhdista se lanka, jos on likainen. Ja olisi hyvä jos voisit kokeilla jonkun muun varmasti toimivaa yksilöä.
Itsellä oli joskus 86 turbo ja oireet oli samankaltaiset. IMM vaihdolla homma parani.
Itsellä oli joskus 86 turbo ja oireet oli samankaltaiset. IMM vaihdolla homma parani.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Mulla alko kans herjaamaan engine valoa ja tyhjäkäynti on heitellyt jonkin aikaa. Yhtäkkiä ahtomittari meni mykäks niin tuli sitten etsiskeltyä vikaa ei onneks ollut kun letku irti T-haarasta. Haljenneesta letkusta pätkä pois niin alko ahdot nousta ja tyhjäkäynti asettu tasaseks.
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
Vika löytyi
No niin, nyt loytyi viat sitten ko. ongelmiin. Suuren bensankulutuksen aiheutti imuvuoto, letkussa oli pieni murtuma ja siitäpä se korjautui. Tuon seilaavan tyhjäkäynnin vika oli alipaine säätimelle menevä murtunut pieni (noin puolet pikkusormesta) letku. Murtuma ei ollut suuren suuri mutta vaikutus oli melkoinen. Ajattelin nyt valottaa tilanteen vielä kaikille jos jollain joskus samanlaista vikaa ilmenee! Kiitoksia kaikille!