saab 9000 ja käyntihäiriö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
FrankArmoton
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja FrankArmoton »

jus kirjoitti:Vedenlämpötila-anturia saattaa joutua mittaamaan pitkäänkin eri lämpötiloissa ennenkuin mitään normaalista poikkeavia lukemia saa. Pikaisen mittauksen perusteella ehjäksi luultu anturi voi silti olla rikki ja pätkiä tietyssä käyttölämpötilassa.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9693#99693
Eipä kummennu lämpöanturin vaihollakaan mihinkää. :(
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja jmt »

Tarkista nyt vielä se ilmamassamittari. Tarkista liittimet, ja puhdista se lanka, jos on likainen. Ja olisi hyvä jos voisit kokeilla jonkun muun varmasti toimivaa yksilöä.
Itsellä oli joskus 86 turbo ja oireet oli samankaltaiset. IMM vaihdolla homma parani.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Mulla alko kans herjaamaan engine valoa ja tyhjäkäynti on heitellyt jonkin aikaa. Yhtäkkiä ahtomittari meni mykäks niin tuli sitten etsiskeltyä vikaa ei onneks ollut kun letku irti T-haarasta. Haljenneesta letkusta pätkä pois niin alko ahdot nousta ja tyhjäkäynti asettu tasaseks. 8)
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
yates
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:26
Paikkakunta: tampere

Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja yates »

No niin, nyt loytyi viat sitten ko. ongelmiin. Suuren bensankulutuksen aiheutti imuvuoto, letkussa oli pieni murtuma ja siitäpä se korjautui. Tuon seilaavan tyhjäkäynnin vika oli alipaine säätimelle menevä murtunut pieni (noin puolet pikkusormesta) letku. Murtuma ei ollut suuren suuri mutta vaikutus oli melkoinen. Ajattelin nyt valottaa tilanteen vielä kaikille jos jollain joskus samanlaista vikaa ilmenee! Kiitoksia kaikille!
Vastaa Viestiin