Tänään loppui sitten laturin toiminta 'uskollisesta' '88 iivari tonnarista. Tein laturiin täysremontin noin satatuhatta kilsaa sitten, (laakerit,liukurenkaat ja säädin).
Onko yleistä että hiilet olisi näillä kilometreillä kuluneet loppuun??
(muistaakseni bossilaiset tuli asennettua remontissa..)
Joissain autoissa laturin herätevirta kuulemma tulee jotenkin latauksen
merkkivalon kautta. Millainen systeemi tonnareissa on?
Tänään kun tuli samalla huomattua että latauksen merkkivalo ei toimi.
Mittasin laturilta varmuuden vuoksi herätevirran ja 12V näytti tulevan kun väänsi avaimesta virrat päälle.
Tonnarin lataturi vinoilee..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
Kokeile...
ensiksi uutta jännitteen tasaajaa. ei maksa paljoa, ja yleisin vika sille, ettei lataudu kunnolla. Jos taasen laakerit pitävät ääntä tai laturi muutoin pitää meteliä lienee syynä ihan jokin mekaaninen vika itse laturissa.
Mikäli päädyt uusimaan laturin, saat minulta edullisesi 40€ toimivan laturin omasta tonnaristani. Ilmoittele, mikäli kiinnostaa?
Risto
Mikäli päädyt uusimaan laturin, saat minulta edullisesi 40€ toimivan laturin omasta tonnaristani. Ilmoittele, mikäli kiinnostaa?
Risto
Hanaa hillitysti!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
Hain motonetistä bossilaisen säätimen.. 24.90Eur (olisi ollut myös jotain 12eur säädintä mutta en uskaltanut ostaa)
Uusi säädin on nyt paikallaan mutta perhana, ei lataa vieläkään...
Uudessa säätimessä hiilien pituus oli 12.5mm ja vanhassa toinen hiili siinä 6mm ja olisiko toinen ollut 8-9mm. hetken jo toivoin että vika olis ollut hiilissä, mutta pentele vie ei ollut.
Kojelaudassa oleva latauksen merkkivalo ei toimi ja joku väitti että joissain autoissa laturi ei pelaa jos tuo merkkivalo on palanut.
Laturi saa kuulemma näissä 'herätevirtansa' jotenkin merkkivalon kautta?
Onko väitteessä perää eli voiko latausongelmat tonnarissa johtua tästä?
`
Tallissa olisi kyllä yksi ylimääräinen toimiva laturi, joten en ole kiinnostunut ostamaan.
Uusi säädin on nyt paikallaan mutta perhana, ei lataa vieläkään...

Uudessa säätimessä hiilien pituus oli 12.5mm ja vanhassa toinen hiili siinä 6mm ja olisiko toinen ollut 8-9mm. hetken jo toivoin että vika olis ollut hiilissä, mutta pentele vie ei ollut.
Kojelaudassa oleva latauksen merkkivalo ei toimi ja joku väitti että joissain autoissa laturi ei pelaa jos tuo merkkivalo on palanut.
Laturi saa kuulemma näissä 'herätevirtansa' jotenkin merkkivalon kautta?
Onko väitteessä perää eli voiko latausongelmat tonnarissa johtua tästä?
`
Tallissa olisi kyllä yksi ylimääräinen toimiva laturi, joten en ole kiinnostunut ostamaan.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
Vika selvisi kun otti laturin pois. Toinen liukurenkailta lähtevä johto oli katkennut. Pitää korjailla tuo myöhemmin..
Tallista löytyi onneksi varalaturi ja sen kun sai kovalla työllä paikalleen niin nyt pelailee hyvin.. Olisivat saabin insinöörit kyllä saaneet tehdä laturista vähän helpommin vaihdettavan..
.
Tallista löytyi onneksi varalaturi ja sen kun sai kovalla työllä paikalleen niin nyt pelailee hyvin.. Olisivat saabin insinöörit kyllä saaneet tehdä laturista vähän helpommin vaihdettavan..
.
juu paikka on kyllä pyllystä. edellisen kerran, kun laturia vaihdettiin, niin suosiolla l,aitettiin saabille.. nooh jospa ensi kerralla sitten vaihdetaan itse.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.