H&R vai Lesjöfors

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

H&R vai Lesjöfors

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Eli tarvis 9000 madallussarjaa, onko kokemuksia kummat on paremmat, H&R vai Lesjöt ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

En tiedä kokemuksesta, mutta toisaalla joskus lueskellut tietoa et lesjöt ei olis luokitettu kunnolla painon mukaan joten olisisvat hiukan liian jäykät. Joten H&R parempi. Itsellä on cobran jouset jotka tuntuvat oikein mukavilta.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Mulla on alla "Lesjössit", mielestäni toimii ihan mukavasti ja laskeutu aika hyvin vaateriin. Ei oo liian kova, sopivan jämy. :wink:
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tonnarissa lespoilla jäi persaus löpöttämään ikävästi. H&R oli kaverin autossa nätisti tasallaan.
Foxbody turbo
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Japso kirjoitti:Omassa tonnarissa lespoilla jäi persaus löpöttämään ikävästi. H&R oli kaverin autossa nätisti tasallaan.
Mulla on H&R ja näissä on yleensä toi perä pikkasen alempana. Silleen ihan vähän. Välillä on suorassa. Jätin kyllä vanhat iskarit alle kun en halunnu bilsteinejä, joten voi myös vaikuttaa. Mutta kyllä yleisesti H&R:issä perä on pikkusen alempana.

Paras ois kun laittas eteen JR -60mm ja taakse H&R -40mm. Kuva tuosta yhtälöstä löytyy Styling & Tuning osastolta otsikolta "9000 ja 18 vanteet" sivulta 3. Tässä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Tilasin sitten noi lesjöt paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Hintaa tuli 160 euroa ja tavara on huomenna aamusella liikkeessä. Heti alle ja testailemaan. Onnistuuko muuten jousten vaihto tonnariin ilman jousenpuristimia ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

TuomasJ kirjoitti:Tilasin sitten noi lesjöt paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Hintaa tuli 160 euroa ja tavara on huomenna aamusella liikkeessä. Heti alle ja testailemaan. Onnistuuko muuten jousten vaihto tonnariin ilman jousenpuristimia ?
Taakse näyttäisi helpolta, mutta eteen tuskin ilman menee, koska siellähän taitaa olla patruuna ja eihän sitä auki saa purkamatta koko paskaa.
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

TuomasJ kirjoitti:Tilasin sitten noi lesjöt paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Hintaa tuli 160 euroa ja tavara on huomenna aamusella liikkeessä. Heti alle ja testailemaan. Onnistuuko muuten jousten vaihto tonnariin ilman jousenpuristimia ?

Takana et tarvii puristimia, mutta ainakin mulla oli aika kikkailu saada takatukivarren ja taka-akselin pultti takaisin meinas väkisin vääntää vinoon. Edessä tarviit puristimet kun on "personit".
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kannattaa muuten matalampien takajousien kanssa sitten muistaa se että kun eivät sitten ole millään siellä kiinni, niin hyppäävät kovassa pompussa ylhäältä pois paikoiltaan. Eivät tipu, mutta kuitenkin. Näin mulla heti H&R:ien allelaiton jälkeisinä päivinä, mutta tiedän kyllä vetäneeni siihen katupomppuun aivan liian kovaa, jolloin vetäsi takaistarit suoraksi ja silloin pääsee jousi muljahtamaan. Ei tuollalailla tule normaalisti koskaan ajettua, mutta kunhan varoitin..
Vastaa Viestiin