H&R vai Lesjöfors
H&R vai Lesjöfors
Eli tarvis 9000 madallussarjaa, onko kokemuksia kummat on paremmat, H&R vai Lesjöt ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Mulla on H&R ja näissä on yleensä toi perä pikkasen alempana. Silleen ihan vähän. Välillä on suorassa. Jätin kyllä vanhat iskarit alle kun en halunnu bilsteinejä, joten voi myös vaikuttaa. Mutta kyllä yleisesti H&R:issä perä on pikkusen alempana.Japso kirjoitti:Omassa tonnarissa lespoilla jäi persaus löpöttämään ikävästi. H&R oli kaverin autossa nätisti tasallaan.
Paras ois kun laittas eteen JR -60mm ja taakse H&R -40mm. Kuva tuosta yhtälöstä löytyy Styling & Tuning osastolta otsikolta "9000 ja 18 vanteet" sivulta 3. Tässä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30
Taakse näyttäisi helpolta, mutta eteen tuskin ilman menee, koska siellähän taitaa olla patruuna ja eihän sitä auki saa purkamatta koko paskaa.TuomasJ kirjoitti:Tilasin sitten noi lesjöt paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Hintaa tuli 160 euroa ja tavara on huomenna aamusella liikkeessä. Heti alle ja testailemaan. Onnistuuko muuten jousten vaihto tonnariin ilman jousenpuristimia ?
TuomasJ kirjoitti:Tilasin sitten noi lesjöt paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Hintaa tuli 160 euroa ja tavara on huomenna aamusella liikkeessä. Heti alle ja testailemaan. Onnistuuko muuten jousten vaihto tonnariin ilman jousenpuristimia ?
Takana et tarvii puristimia, mutta ainakin mulla oli aika kikkailu saada takatukivarren ja taka-akselin pultti takaisin meinas väkisin vääntää vinoon. Edessä tarviit puristimet kun on "personit".
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
Kannattaa muuten matalampien takajousien kanssa sitten muistaa se että kun eivät sitten ole millään siellä kiinni, niin hyppäävät kovassa pompussa ylhäältä pois paikoiltaan. Eivät tipu, mutta kuitenkin. Näin mulla heti H&R:ien allelaiton jälkeisinä päivinä, mutta tiedän kyllä vetäneeni siihen katupomppuun aivan liian kovaa, jolloin vetäsi takaistarit suoraksi ja silloin pääsee jousi muljahtamaan. Ei tuollalailla tule normaalisti koskaan ajettua, mutta kunhan varoitin..