ovien alalistat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

ovien alalistat

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

*******
Viimeksi muokannut Georgios Nikolakaros, To Joulu 04, 2014 01:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Mimmi kirjoitti:Listat ovat kiinni muovisilla popniiteillä.
Termi ei ole minulle tuttu joten edelleen en tiedä pitäisikö näitä rikkoa tai löytyykö fiksumpi tapa.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Uusia "saa" ainakin motonetistä ja saabin tiskiltä....veikkaan ensimmäistä halvemmaksi
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Niitin rakenne näyttää sellaiselta, että irrottamista voisi aluksi yrittää ihan simppelisti lyömällä puikolla niitin keskiosan oven sisään. Poralla sitten jos ei lyömällä lähde.
Kuva

Tosin omaa kokemusta irrottamisesta ei ole, autossani listat on kiinni edellisen omistajan jäljiltä ainakin kertaalleen auki poratuilla/lyödyillä niiteillä. Mitä sitä turhaan uusia hankkimaan kun vanhoillakin pysyy sopivasti. Ovien pohjatkin oli korjattu samalla - enää pitäisi uusia pintapellin alakulmat ja vähän sisäkulmia...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Re: ovien alalistat

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Porrasin nyt ne niitit pois. Motonetissa maksaa uudet 0,67€/kpl eli kaikki 28 yht. n. 20€.

Kiitos avusta!
T. Georgios
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kannattaako niitä kumilistoja edes laittaa takasin. ne kun tuppaa kerää likaa alle, mikä edesauttaa ruostumista. itse ainakin otan noista omista kaikista ne kumilistat pois.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mulla lähti ainakin listat ja kumit irti nastoja irroittamatta, eikä edes mikään hajonnut. 8O
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

sarka kirjoitti:Mulla lähti ainakin listat ja kumit irti nastoja irroittamatta, eikä edes mikään hajonnut. 8O
Oliko auto sen verran ruostunut? :twisted:
Sorry, vitsi.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kumit lähti nastojen takaa nätisti vetämällä, ja takaisin meni pienen talttapäisen meisselin avustuksella :roll:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

niittipihdit?

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

jus kirjoitti:Niitin rakenne näyttää sellaiselta, että irrottamista voisi aluksi yrittää ihan simppelisti lyömällä puikolla niitin keskiosan oven sisään. Poralla sitten jos ei lyömällä lähde.
Kuva

Tosin omaa kokemusta irrottamisesta ei ole, autossani listat on kiinni edellisen omistajan jäljiltä ainakin kertaalleen auki poratuilla/lyödyillä niiteillä. Mitä sitä turhaan uusia hankkimaan kun vanhoillakin pysyy sopivasti. Ovien pohjatkin oli korjattu samalla - enää pitäisi uusia pintapellin alakulmat ja vähän sisäkulmia...
Tyhmä kysymys: mistä olette hankkineet sellaiset pop-niittipihdit, joilla nuo muoviset pop-niittit saa ehjänä ja pysyvästi laitettua kiinni? Halpoihin pihteihin ne ei oikein mahdu ja kerran kun saa laitettua, puolet niitistä jää pihtien sisälle....
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Oletko nähnyt tämän keskustelun?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=helt%2A

En tiedä, ilmeneekö sieltä mitään uutta, mutta haluaisin ainakin toistaa oman kantani. :lol:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Kiitos tiedoista.

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

Joo, olin tuon lukenut, mutta vasta, kun olin hankkinut ne muoviset pop-niitit. Suhteellisen kalliita ne olivat ja ei oikein huvita hankkia toisenlaisia tilalle.
Oman vakioasentajan mukaan kunnolliset ja vain noihin muovisiin pop-niitteihin sopivat pihdit löytyy esim. Länsiautosta, Metro-Autosta ei niitä löytynyt. Tiedä häntä.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

Enpä ole noita saanut laitettua 8O .

Muoviset niitit on niin paksut, että jos ne ylipäänsä mahtuu pihteihin, niin ne kyllä katkeaa pihtien sisälle....Koita siihen sitten laittaa seuraava niittiä. 3 eri pihtiä olen koittanut tähän mennessä ja en ole kiinnostunut uhraamaan montaa kymppiä uusiin "ammatti-malleihin".

Länsiautossa on kuulemma omat pihdit näitä varten.

Milläs te muut olette ne laittaneet? Olenko todellakin näin kädetön? :roll:
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Joni.Komulainen kirjoitti:Muoviset niitit on niin paksut, että jos ne ylipäänsä mahtuu pihteihin, niin ne kyllä katkeaa pihtien sisälle....Koita siihen sitten laittaa seuraava niittiä. 3 eri pihtiä olen koittanut tähän mennessä ja en ole kiinnostunut uhraamaan montaa kymppiä uusiin "ammatti-malleihin".
Koeta avartaa(suurentaa) sitä popparipihdin suurinta suukappaletta, voi tosin olla niin kovaa ettei pora siihen pysty, mutta jos jollain muulla...
Sinne sisällehän sen naulan pitääkin katketa ja läpitulemista vois avittaa vaikkapa jäykällä rautalangalla.
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

Kiitos. Sehän se suurin ongelma onkin, että ne niitit hajoaa sinne sisälle ja niitä ei oikein millään saa kaivettua sieltä irti. Yksi niitti per päivä periaatteella tämä on edennyt.
------------------------------------
Koeta avartaa(suurentaa) sitä popparipihdin suurinta suukappaletta, voi tosin olla niin kovaa ettei pora siihen pysty, mutta jos jollain muulla...
Sinne sisällehän sen naulan pitääkin katketa ja läpitulemista vois avittaa vaikkapa jäykällä rautalangalla.[/quote]
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Vastaa Viestiin