Pätkii kiihdytettäessä
Pätkii kiihdytettäessä
Vika esiintyy esim. ohitustilanteessa, nopeus 80-100 km/h. Kun painaa kaasua reippaammin ( autom, vaihtaa pienempään) alkaa nykiä. Jos kiihdyttää rauhallisemmin, ei ongelmia. Mistä etsisin vikaa. Auto, 9000 lpt automaatti -98. Ajettu 192000 km. Muuten toimii moitteettomasti.
5. Saab menossa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Itsellä korjattu samanlainen ominaisuus vaihtamalla turbosta se painekello.
Tahtoo jumittaa se tanko. Voi toki elvyttää rasvaamalla ja liikuttelemalla tankoa edes takasin mutta parempi vaihtaa.
Tahtoo jumittaa se tanko. Voi toki elvyttää rasvaamalla ja liikuttelemalla tankoa edes takasin mutta parempi vaihtaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Kiitti vastauksista. Kyllä pätkii lähtiessäkin, kun polkasee, mutta tasaantuu hetken päästä. Tulpilla ajettu 20000. ( ovat oikeatkin).mikkoimp kirjoitti:minkä muista nykiminen on? terävää vai sellaista "huojuvaa"?
jos paikaltaan lähtee kaasu pohjassa vetämään niin esiintyykö silloin?
satkussa tulpat ainakin hyvin helposti aiheuttavat terävää nykimistä huippu ahdoilla.
Täytyypä tutkailla
5. Saab menossa
Se sytkäkasetti on ainakin helppo tarkastaa toisella, toimivaksi todetulla yksilöllä.
DI-kasetti pätkii tyypillisesti silloin, kun polkastaan kunnolla, ja ollaan lähellä huippuahtoja (lpt:ssä ei tietty ahtojen määrää näe, ellei ole itseasennettua mittaria). Nykiminen on silloin tosi tiheää, ei varsinaisesti kovasti rytkytä, mutta meno vain ei maistu. Kyllä sen pätkimiseksi silti tunnistaa.
Kaikki edellämainitut muutkin vaihtoehdot kannattaa toki tarkastaa; mikään ei ole poissuljettu...
DI-kasetti pätkii tyypillisesti silloin, kun polkastaan kunnolla, ja ollaan lähellä huippuahtoja (lpt:ssä ei tietty ahtojen määrää näe, ellei ole itseasennettua mittaria). Nykiminen on silloin tosi tiheää, ei varsinaisesti kovasti rytkytä, mutta meno vain ei maistu. Kyllä sen pätkimiseksi silti tunnistaa.
Kaikki edellämainitut muutkin vaihtoehdot kannattaa toki tarkastaa; mikään ei ole poissuljettu...

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)