automaattilaatikko manuaaliin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pystykone
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 21:22
Paikkakunta: pieksämäki

automaattilaatikko manuaaliin

Viesti Kirjoittaja pystykone »

Kyselisin kuinka vm 88 tonnarin automaattivaihde laatikko, kävisi vm 92 manuaali tonnariin.Kyseessä on 92 vapari. Rakensin talvella auton kuntoon, ja nyt vasen jalka alkoi temppuilla. Vaihde laatikko ei oikein tykkää kun kytkin jalka toimii milloin mitenkin :cry: ps: myös 88 on vapari.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos moottorit ovat molemmat B202, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Aikamoinen räknääminen tuossa kyllä on.

T. Pasi
99T-museopeli
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7371
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ohan manuaalista automaatiksi kumminkin helpompi.
Riittää että irrottaa kytkinpolkimen.
Vaihdekeppisysteemikin helpompi ku tulee vaijerit tilalle.
Syyläri menee vaihtoon ku ainakin vanhemmissa laatikkoöljy jäähdytetään tuolla. Tietty erillisellä jäähyllä tuostakin selviää.

Eduakaan ei mielestäni ole pakko vaihtaa.

Ja tietty:
Risto kirjoitti:
Yleinen moka on jättää oikeanpuoleisen vetoakselin tukilaakerin pukki vaihtamatta. Automaatissa ja manuaalissa on perä eri kohdassa verrattuna moottoriin ja kyseisen pukin vaihtamattajättäminen aiheuttaa väliakselin joutumisen hieman vinoon, mikä aiheuttaa ennenpitkää esim. väliakselin spoorien pettämisen ja veto loppuu.
Pukit on helppo erottaa toisistaan, automaatin pukissa on iso A ja manuaalin pukissa on iso M.
Että eikun vaihtamaan vaan niin saa laatukyytiä jatkossakin. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pystykone
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 21:22
Paikkakunta: pieksämäki

automaattilaatikko manuaaliin

Viesti Kirjoittaja pystykone »

Kiitti paljon kommenteista. :lol: täytynee tehdä tuohon laatikkoon jonkin asteinen perus huolto, ennen kun laittaa paikalleen. :P Mitähän tuohon kannattaisi tehdä :?: tarkoitus olisi kuitenkin ajella autolla jokunen vuosi :wink:
pajatonttu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 19:49
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja pajatonttu »

Ja jos oikein muistan niin lisäksi vaihtoon menee kuskin puoleinen vetoakseli, kun ovat tomaatissa ja manuaalissa erimittaiset.
Lisäksi muutama piuha pitää lisätä. mm vaihdetunnistin tieto. ( korottaa tyhjäkäyntiä kun laittaa vaihteen päälle). Ja se mittaritaulun näytö on kyllä mukava olla oikeanlainen. Vaihdosta jo jokunen vuosi aikaa joten en varmuudella oikeaksi tietoja vanno.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

ja vauhtipyörä muuttuu tietenkin turbiiniin
Vastaa Viestiin