Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

joo eli painoin venttiä kalibroinnin jälkeen ja näyttöön tuli koodi 1U
mitähän meinaa? onko jollain kooditaulukkoa tai vastaavaa? itse epäilisin sisäaistijaa vaikka ilmastointi pelaa kyllä lähes täydellisesti!?!?! 8O
sanokaahan satakunnan alueella joku halpa ilmastoinnin täyttö paikka.. mitähän hinta on yleensä jossain kylmäkoneita myyvässä liikkeessä? pärjääkö 100eurolla? tuskin... (???)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Katsotaan, sanoi lääkärismies. Ens viikon tiistaille buukattu aika ilmastoinnin täytölle, toivottavasti nyt ehjällä lauhduttimella ja uudella letkulla toimisi vähän pidempään kun viimeksi...
...ttu :evil: Kompuran päätylaippa alkoi suhisemaan "ihanasti" koeponnistuksessa n. 15barin kohdalla, eli kylmäkone edelleen telakalla. Eivät antaneet korjaamon pojat kovin hyviä kertoimia tiivisteenvaihdon onnistumiselle...

EDIT: Ostoilmoitus poistettu.
Viimeksi muokannut V.J.S, Ke Kesä 21, 2006 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
...ttu :evil: Kompuran päätylaippa alkoi suhisemaan "ihanasti" koeponnistuksessa n. 15barin kohdalla, eli kylmäkone edelleen telakalla. Eivät antaneet korjaamon pojat kovin hyviä kertoimia tiivisteenvaihdon onnistumiselle... Siispä: ostan CS-tonnariin (pitkälohko) kompuran (moniurahihnalla). Tarkistan kompuran tyypin illemmalla, mutta joku Sanden SD jne. se on.
Tsori mutta eikös ilmastointi kannattaisi korjata ENNEN helteitä eikä niiden jälkeen :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti: Tsori mutta eikös ilmastointi kannattaisi korjata ENNEN helteitä eikä niiden jälkeen :lol:
Jumaleissön jätkä, varo ettei talos pala :lol:
Njoo, jotenkin oli niin naiivi luottamus siihen, että kun tunnetut vuoto- ja vikakohdat tuli korjattua, ei tuo systeemi vaatisi kuin uudet liemet sisään. Kas kummaa, löytyihän sieltä kuitenkin vielä lisää laittoo...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti: Jumaleissön jätkä, varo ettei talos pala :lol:
Njoo, jotenkin oli niin naiivi luottamus siihen, että kun tunnetut vuoto- ja vikakohdat tuli korjattua, ei tuo systeemi vaatisi kuin uudet liemet sisään. Kas kummaa, löytyihän sieltä kuitenkin vielä lisää laittoo...
On muuten näillä keleillä TODELLA tarpeellinen tuo ilmastointi 8)

Itse asiassa tonnarin ilmastointi on niin tehokas että olen ajellut kattoluukku auki ja ilmastointi päällä, on saanut rusketusta eikä ole tarvinnut hikoilla :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, asennettu SD709:n (Saab #9629593) tilalle SD7H15 kompura (Saab # 4758181). Menee fyysisesti heittämällä paikoilleen. Tuota SD7H15:tä ei saa käyttää R12 systeemin kanssa, kompura on tarkoitettu vain R134a kylmäaineelle (tiivisteiden vaihdolla siitänkin selviää :roll: ). Ainut eroavaisuus löytyy täyttöventtiileiden lukumäärästä, SD709:ssä on kaksi + varoventtiili, SD7H15:ssä on yksi + varoventtiili. Ei vissiin haitanne mitään, vaatii vaan erilaisen täyttöprosessin, vai olenko ihan pihalla?

SD709 oikealla:
Kuva

"Hyvä" vertailukuva, "kuin kaksi marjaa" :)
Kuva
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eilen meni kytkimen letku.... nyt ilmastointi kettuilee... :evil:

Samaa vikaa kuin "G-miehellä", ajelin aamulla Lahteen ja pois tullessa alkoi kabiini mennä liian kylmäksi. Pidin ACC:n lämpötila-asetuksen 26:ssa, niin ei ollut liian kylmä. Normaalisti tuo asetus on minulla 22-23. Kokeilin laittaa 27 (HI) niin lämmintä alkoi tulla sitten vasta liikaa.

Nyt ilapäivällä kaupassa käydessä havainnot samanlaisia eli jos pidän 23, puhallinnopeus pysyy kohtuu kovana ja kylmä tulee.

Kalibroin kapineen ja puhaltelin sisätilaanturiin - ei vaikutusta. Otin koko ACC-panelin irti, jotta se "nollaantuisi" - ei vaikutusta.

Katsotaan nyt kun ulkolämpötilat hiukan laskee, palautuuko normaaliksi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Itse itselleni vastaten:
Tänään kun ulkona on 20 lämmintä, pelaa taas kuin unelma. Ihme homma, ei kai se tonttukaan liioista helteistä tykkää...
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No niin, nyt on matkaa takana ja kyllä tuo kylmäkone näyttäisi toimivan. Lienee ominaisuus tuo todella kuumalla ilmalla reipas jäähdyttäminen. Tällä hetkellä en vielä sijoita uuteen sisäilmanhaistelijaan :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti:... Ainut eroavaisuus löytyy täyttöventtiileiden lukumäärästä, SD709:ssä on kaksi + varoventtiili, SD7H15:ssä on yksi + varoventtiili. Ei vissiin haitanne mitään, vaatii vaan erilaisen täyttöprosessin, vai olenko ihan pihalla?
Jep, systeemi täytetty menestyksekkäästi. Enää pitää setviä, miksi painekytkin ei käynnistä flektiä (pientä hajua on aiheesta). Tuosta syystä kompuran pyörintä loppuu melko pian paikallaan tyhjäkäynnillä seistessä, kun yläpaineraja ylittyy. Maantiellä puhaltaa kylmää niin penteleesti.

EDITtiä kehiin:

Ja flektikin innostui toimimaan painekytkimen käskyistä. Flektin releen ohjauspiuha johtosarjassa jostain kohti katki. Ilmeisesti kyseessä sama katkos , kuin oli syylärin anturillakin. Korjauksena vedin uuden piuhan, ja jo läksi flekti mukaan. Helteitä odotellessa 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei tuo kyllä ihan täydellinen systeemi tosiaan ole tuo ACC...Päivänä eräänä kaupalle ajellessa asetuksena 21 astetta, pihalla about saman verran. Kotimatakalla tuli ihan törkee sadekuuro ja ulkolämpötila tippu jonnekin 15-16 asteeseen. ACC se vaan pukkasi kylmää niin kuin ennenkin...Kalibrointi korjasi kyllä tilanteen ja alkoi hytissä taas tarkenemaan, mutta aika pahasti tippui "kartalta" tuo kylmäkoneen ohjaus tommoisessa pikaisessa lämpötilamuutoksessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hmm mikähän tolle mun ilmastoinnille tuli, pari päivää sitten puhalsi kotimatkalla ihan saat*nan kylmää ilmaa vaikka ei ollut mikään helle ja sen jälkeen ei oo kylmää tullutkaan? Ei oikein edes haaleaa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ilmastointiin vielä..

aut.ilmastointiin on yht äkkiä tullut vika. Puhaltaa liian kylmää. Hytin normaali lämpöiseksi saattamiseksi tarvii näyttöön asettaa n. 26 astetta. EDU näyttää ulkolämpötilaksi n. 10celsiusta liian lämmintä. Vaikuttaako se siihen minkälaista ilmaa puhaltimesta tulee? Ja jos vaikuttaa niin mitähän ulkolämpötila anturille voisi olla tehtävissä?

Kalibrointi tehty, eikä ole vikakoodeja.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

...joo ei tohon kompuralle ees näytä virta tulevan. Mites toi lämpötilan tunnistin vai mikä lie tos penkinlämppärien säätimien alla, pitikö siel pyöriä joku tai olla joku ilmavirta? Jostain muistelisin jotai tommosta lukeneeni...

Pitää nyt jostai selvittää et mitä kautta se virta tonne kompuralle tulee, joku rele varmaan jne?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Johonkin topiciin taisin jo kirjoittaa, mutta tuo vika - joka alkoi liian kylmänä puhalluksena - muuttui parina aamuna liian kuumaksi puhallukseksi. Samalla naksui kojetaulun takaa kuin kello tikittäisi.

Vikana oli askelmoottori (se joka liikuttaa akvaariokotelossa jotain läppää), tarkemmin sen hammasrattaisto. Sain ostettua käytetyn askelmoottoripaketin ja tuon vaihdon jälkeen on pelannut hyvin.
Vastaa Viestiin