Ja missähän toi propelli mahdollisesti sijaitsee ja missä kohdin tota virtaketjua se on?Sisäilman anturin propellin muotoilu on sellainen, että ihan sama mihin suuntaan pyörii, ilma vaan virtaa keskeltä reunoille ja imu syntyy keskelle.
Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Voisko joku olla ystävällinen ja väännellä mulle semmosen rautalankamallin josta selviää että mistä kautta toi virta tulee tonne kompuralle?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Tuolla tätä asiaa viimeksi taidettiin pohdiskella:j0ne kirjoitti:Voisko joku olla ystävällinen ja väännellä mulle semmosen rautalankamallin josta selviää että mistä kautta toi virta tulee tonne kompuralle?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40952
Penkinlämmitinsäätimien lähellä kojetaulussa. Sisälämpötila-anturi kertoo ACC-yksikölle ohjaamon lämpötilan, mutta ei millään tapaa vaikuta kompressorin käynnistymiseen.Ja missähän toi propelli mahdollisesti sijaitsee ja missä kohdin tota virtaketjua se on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tämä kompuran lämpökytkin on vissii toi mihin tulee punainen johto ja lähtee sininen johto magneettikytkimelle?
Mulla tulee kyl virta siihen siniseen johtoon asti nonstoppina mut silti se kompura pyörii vaan välillä eli onko se sit magneettikytkin mikä on sökö vai voiko siihen joku muu viel vaikuttaa?
Mulla tulee kyl virta siihen siniseen johtoon asti nonstoppina mut silti se kompura pyörii vaan välillä eli onko se sit magneettikytkin mikä on sökö vai voiko siihen joku muu viel vaikuttaa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Mikähän tässä ACC2 vehkeessä nyt on; eka puhalti joko täysillä tai ei ollenkaan ja meni sit aina itestään täysille, nyt ei puhalla sit enää ollenkaan.
Onko se nyt toi paneeli mikä porsi vai mikä h*lvetti?
Onko se nyt toi paneeli mikä porsi vai mikä h*lvetti?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Olisko puhallinmoottori tullut tiensä päähän? Eli ei vähäisellä virralla jaksa pyöriä, mutta täydellä teholla vielä toimii.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Sun pitää muuttaa patenttivastaus nykyfoorumille yhteensopivaksi. HAKU-nappula on nykyään "Etsi".Mimmi kirjoitti: HAKU-toiminnolla löydät korjausohjeenkin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Paska "etsi" ees toimi kun joka sadas kerta kun yrittää Hakukin toimi paremmin... Mut pitää tosiaan kaverin autosta kokeilla tota säädintä et onko siinä vika ja sit miettiä lisää jos ei auta.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Eipä toiminu kaverinkaan paneelilla tai säätimellä. Mikähän perk*le tässä sit vois olla? Puhaltaa kyl kun laittaa virrat suoraan akulta tai sit joskus itsestään... Voiko se itse puhallin olla tuolla tavoin rikki?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Onko tohon kotelon leikkaukseen olemassa jotain täsmä ohjeita vai oman harkinnan mukaan vaan? En ainakaan löytänyt haulla mitään kuvaa mistä kohdin se kannattaa leikellä auki...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Enpäs kehdannut leikeillä ku tutkimuksien jälkeen päätin et ei se vaikee oo purkaa. About 3tuntia meni purkamisessa ja kasaamisessa, ja moottorissahan se vika oli, nyt toimii taas.
Check engine kyl jäi palamaan(2 väläystä) kun laitoin auton tulille, painoin kaasua niin auto sammu. Käytin akkukenkää irti, valo hävisi ja auto toimii taas niin hyvin kuin tonnari vaan voi.
reply: joo MAPpia on näköjään herjannu, vissii otti ihteesä vähä ku oli johto ja letku irti kun asentelin puhallinta....
Check engine kyl jäi palamaan(2 väläystä) kun laitoin auton tulille, painoin kaasua niin auto sammu. Käytin akkukenkää irti, valo hävisi ja auto toimii taas niin hyvin kuin tonnari vaan voi.
reply: joo MAPpia on näköjään herjannu, vissii otti ihteesä vähä ku oli johto ja letku irti kun asentelin puhallinta....
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ilmastointi puhaltaa kylmää pikkusen liikaa
Wanhaa ylös aihetta liipaten mutta erilaisella ongelmalla:
Eli MY96 ACC3 toimii nätisti, puhaltaa mitä haluan, kunnes auto käy tyhjäkäyntiä parkissa (tai ajelen hiljaa kyläkiesiä) sillain, että ulkolämpötila-anturi alkaa antamaan väärää lukemaa (lämpiää kai syylärin takia). Eli kun noin käy, niin ACC ei suostu puhaltamaan lämmintä ollenkaan edes HI-asennossa, vaan aina tulee kylmää.
Ongelmaa ei korjaa kalibrointi, ei uudelleenkäynnistys, ei mikään... Mutta kun lähtee ajamaan sillain, että lämpötila-anturi on taas kartalla, niin homma pelaa ongelmitta. Kerran näin kävi kun ajelin hiljaa ja tiputtelin lappuja postilaatikoihin, toisen kerran kun käytin 20 asteen pakkasella parkis autoa. Kun mittari naksahti johki -14 asteen paikkeille, alkoi kylmyys.
Sinänsä tuo vika ei kovin usein läsnä ole, mutta jos jollain muulla olisi tietoa mikä ton tekee. Vai onko se ominaisuus? Edellisen ACC2 ei tollasta muistaakseni tehny koskaa.
Eli MY96 ACC3 toimii nätisti, puhaltaa mitä haluan, kunnes auto käy tyhjäkäyntiä parkissa (tai ajelen hiljaa kyläkiesiä) sillain, että ulkolämpötila-anturi alkaa antamaan väärää lukemaa (lämpiää kai syylärin takia). Eli kun noin käy, niin ACC ei suostu puhaltamaan lämmintä ollenkaan edes HI-asennossa, vaan aina tulee kylmää.
Ongelmaa ei korjaa kalibrointi, ei uudelleenkäynnistys, ei mikään... Mutta kun lähtee ajamaan sillain, että lämpötila-anturi on taas kartalla, niin homma pelaa ongelmitta. Kerran näin kävi kun ajelin hiljaa ja tiputtelin lappuja postilaatikoihin, toisen kerran kun käytin 20 asteen pakkasella parkis autoa. Kun mittari naksahti johki -14 asteen paikkeille, alkoi kylmyys.
Sinänsä tuo vika ei kovin usein läsnä ole, mutta jos jollain muulla olisi tietoa mikä ton tekee. Vai onko se ominaisuus? Edellisen ACC2 ei tollasta muistaakseni tehny koskaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09